Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arch@DistroWatch:

Arch Linux is an independently developed, i686-optimised Linux distribution targeted at competent Linux users. It uses 'pacman', its home-grown package manager, to provide updates to the latest software applications with full dependency tracking. Operating on a rolling release system, Arch can be installed from a CD image or via an FTP server. The default install provides a solid base that enables users to create a custom installation. In addition, the Arch Build System (ABS) provides a way to easily build new packages, modify the configuration of stock packages, and share these packages with other users via the Arch Linux User Repository.

:innocent:

Lenke til kommentar
Er bare de som teller som er med. De 300 "distroene" på Distrowatch er vanligvis ikke mer en Ubuntu/Debian med annet theme og et par pakker +/-.

8887655[/snapback]

De har jo tatt med Kubuntu og Xubuntu da, som etter min mening er i grenseland om man kan kalle egne distroer. Strengt tatt er det bare pakker som fint kan installeres på den orginale Ubuntu for å få de respektive desktop miljøer, med litt tilpasning og artwork.

Men Draco mangler :tease:

Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet en del med Vista i dag må jeg bare si at dette er en skuffende «oppgradering» fra ms. Filbehandleren suger heftig, ikoner er lite intuitive der de kjemper om å glinse mest og forhindrer bruker i å skille mellom dem, programmet som du må trykke «aksepterer» for farlige ting dukker opp som kjent for ofte, og til ingen nytte for bla. deamon tools hadde med seg spyware, bildevisningsprogrammet har bugg og viser ikke bilder korrekt verken fra Nikon eller Canon, siste word ser fint ut men det er ikke noe mer jeg vil kunne gjøre der enn i Ooo, brenneprogrammet som følger med(som en betaler for) er for dårlig til viktige oppgaver, overføring av filer går merkverdig treg, utseende er emm. glisende kvalmt med ms ikoner som "skinner" og eneste alternativ er å skifte til "klassisk"... og slik kan vi fortsette... Det jeg vil frem til er at dersom jeg hadde kjøpt(til den prisen de krever i dag) dette så hadde jeg vært veldig skuffet! Joda, er ikke noe fan av ms, men dette var faktisk triste greier... Det blir da ganske så fantastisk at snart vil 93% bruke dette, hvor det store flertall ikke bruker maskinen sin til spilling .... Virker for meg som at OS er et enda bedre produkt å selge enn røyk(ettersom det selger seg selv). :hrm:

Og for de som tenker "velkommen etter" så sier jeg takk :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg er seriøst i ferd med å gå over til Windows XP her.

Altså, ting er utrolig .. irriterende for meg. Opplever at ting slutter å funker (skulle se en film i stad, da måtte jeg faen rekompilere kaffeine på nytt), kluss med skjermkortdrivere og ting er generelt ustabilt.

Nå funker plutselig ikke Amarok lengre, og jeg kan ikke hente albumcovers fra internett o.l.

På laptopen er det en hel del trøbbel der også.

Jeg er vant til å få ting servert på sølvfat, det får jeg med Windows. Noen som klarer å stoppe meg fra å gjøre dette? :(

Lenke til kommentar

Kjører du Arch eller en annen bleeding-edge distro?

Isåfall kan du vurdere å bruke en annen distro med stabile releaser, hvis du ikke liker at ting kan klikke ved oppdateringer.

Eller bruker du en distro hvor du har kombinert pakker fra mange repositories, som kanskje ikke går helt bra sammen?

Windows er forøvrig ikke sølvfat, og det tar fort mange timer med utallige rebooter å tilpasse WinXP sånn som man vil ha det etter en installasjon.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Altså, ting er utrolig .. irriterende for meg. Opplever at ting slutter å funker (skulle se en film i stad, da måtte jeg faen rekompilere kaffeine på nytt), kluss med skjermkortdrivere og ting er generelt ustabilt.

Nå funker plutselig ikke Amarok lengre, og jeg kan ikke hente albumcovers fra internett o.l.

Jeg er vant til å få ting servert på sølvfat, det får jeg med Windows. Noen som klarer å stoppe meg fra å gjøre dette? :(

8890107[/snapback]

Du burde bruke det du selv mener er best. Vanskeligere er det ikke.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

8890107[/snapback]

Hm, merklige problemer. Du bruker kubuntu, ikke sant? Har du lagt inn noe spesielt, gjort noe rart som du tror kan forårsake problemene? Hva slags skjermkort bruker du?

For min del er det ingen ting som har gitt meg så mye på sølvfat som ubuntu, windows er ikke stabilt på en flekk her i gården.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
EDIT.

Jernteppe for Ubuntu dissing.

Mer enn to ord som rimer på Ubuntu droppa jeg ganske fort, men jeg har uansett trøbbel med å komme igang :( Kanskje senere ...

8883581[/snapback]

Ante meg at det ble vanskelig å disse Ubuntu, ja. :tease:

Langbein fiksa i grunn biffen. Jeg lo, selv om jeg ikke burde det.

Lenke til kommentar

8890107[/snapback]

For meg høres det ut som en veldig ustabil distro. Skift distro eller gå tilbake til Windows, ditt valg :)

Lenke til kommentar
Kjører du Arch eller en annen bleeding-edge distro?

8890177[/snapback]

Har kjørt Arch på den kanskje mest brukte maskina mi i et år nå og pacman -Syu hver dag. Aldri opplevd ustabilitet av typen loathsome beskriver. Ellers enig i din sølvfat-vurdering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...