AT1S Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Noen som har installert og prøvd den nye nettleseren Flock? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Flock har vært ute lenge. Ser nå at de har utgitt Flock i ny versjon, må vel være basert på Firefox 2.0. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Strengt tatt er vel egentlig Flock bare Firefox med nytt skin og et par ekstra preinstallerte extensions. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hvordan er Zenwalk i forhold til Ubuntu mht. vanskelighetsgrad? Leste om Zenwalk og det virker jo så bra, særlig mht. hurtighet.Bruker zenwalk på laptopen og er strålende fornøyd. Dog hører jeg også til "leiren" som ikke liker *buntu Eneste jeg har å utsette på zenwalk er at kjerna ikke har støtte for JFS, som jeg foretrekker på bærbar, pga JFS bruker minst CPU av de fire brukanes, journalførende filsystemene. EDIT. Siden Zenwalk er basert på Slackware er det ikke så mange pakker tilgjengelig totalt sett for Zen som for *buntu. Men ut av boksen vil jeg ikke si *buntu gir nevneverdig mer enn Zen. Beste sammenlikningen er vel Xubuntu vs Zenwalk: Zenwalk vinner "hands down" ut av boks, pga hurtighet og penere xfce desktop Endret 17. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg tenkte jeg skulle installere noe annet enn Arch idag, men jeg fant raskt ut at jeg er ganske fornøyd når jeg leste litt om "de" andre via distrowatch. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) "Arch-user are the new Gentoo-users" EDIT. *LMAO* "Thank you so much for Vista, it made us look awesome" Endret 17. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Gentoo er nerder er ti ganger mer nerdete enn Arch brukere. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Den setningen hadde meget liten mening og er typisk for en Arch-bruker too easy there, guy Endret 17. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Er avatar av Freddy Mercury i singlet også typisk for en Arch-bruker? Bare et spørsmål. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Noen som har ideer eller som vet om fancy stuff til Ubuntu? som man har på desktopen? Jeg har installert Beryl, men finnes det ikke mer sånn "tulle-ting" som gjør prikken over i'en i designen? Har sett noen videoer på youtube.com der de har en sånn "dock" og masse andre ting på desktopen.... hvor får jeg tak i det og hva heter de forskjellige tingene? Jeg vil at Ubuntu skal se godt ut! Endret 17. juni 2007 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Yay! La oss disse hverandre på grunn av distro-valg Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 JAH! Og nå får ikke du være med siden du ikke syns det var en god idé Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 hehe, på tide med litt liv i kafeen. Let the Battle Begin Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 En rap-duell kunne vært stilig. "Du bruker Arch? Hva f***, er du fra Mars? Jeg tilbereder deg og spiser deg som en fromasj". Ja..eller noe sånt. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 I stedet for å ha "rap duell"... kunne dere ikke kikke på hva jeg skrev eller? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Alle veit jo at arch > * så det er egentlig ingen grunn til å starte ein distro krig. Med mindre ein vil finne ut av rangeringen lengre ned på lista, selvførgelig. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvor avansert er egentlig Arch. Hva skal til for å få det opp med drivere og et grafisk grensesnitt? Har brukt Ubuntu fast i over et halvt år, og er glad i terminalen. Føler jeg vil komme meg "videre" fra der jeg står nå.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) I stedet for å ha "rap duell"... kunne dere ikke kikke på hva jeg skrev eller? 8883319[/snapback] Avant-Window-Navigator og kiba-dock er to alternativer til docker for Beryl. Endret 17. juni 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Noen som har noe bra svar på hvorfor ikke musen min(både PS/2 og usb) ikke fungerer lenger på min KDE PC-BSD box? Det fungerte helt fint for noen dager siden. (Ja, jeg vet dette er linux-kafeen, men fikk lite respons enda i bsd-puben). Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Hvor avansert er egentlig Arch. Hva skal til for å få det opp med drivere og et grafisk grensesnitt? Har brukt Ubuntu fast i over et halvt år, og er glad i terminalen. Føler jeg vil komme meg "videre" fra der jeg står nå.. 8883348[/snapback] Det er rask og relativt enkelt å få opp eit skrivebord, med mindre ein har noko maskinvare som skaper problem. Vist ein gjør det fort og gale, så er det egentlig berre å: pacman -Sy nvidia xorg gnome gnome-extra cat gnome-session >> ~/xinitrc Og så bruke ein av dei utallige verktøya til å lage seg ein xorg.config, og køyre startx Vert sjølvsagt litt meir arbeid vist ein er interisert i automontering, beryl og anna knas Men iløpet av ein to timers tid, så burde du ha det meste på plass, første gongen, frå du putta cd'en i maskina. (avhenger sjølvsagt litt av generell linux kompentanse, og hastighet på linja di) Det aller meste er dokumentert i wikien, og vist du støter på problem, så er hjelpen aldri langt unna på #archlinux@freenode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå