Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Photoshop (jeg vet om GIMP, men den mangler clone tool og spot healing brush) 8871564[/snapback] Prøv Paint.net For Mono 8871641[/snapback] Stilig, må prøves. Har lest noe om Pixel på Ubuntuforums.org, kan det være noe å prøve? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Totem er i beta stadiet enda, IMO. Skjønner ikke at den er pakket som default spiller i de fleste distroene engang. 8871301[/snapback] Enig. Det har vel kanskje litt med at Totem er så gode venner med GNOME, på samme måte som Epiphany var default browser i Ubuntu før (og Evolution fremdeles er default mailklient)? 8871530[/snapback] Epiphany har så vidt jeg et aldri vært default browser i Ubuntu og heller ikke noen stor distro, men det diskuteres stadig å gjøre den det på ubuntuforumet (noe jeg håper ikke skjer). Totem er en meget god og ryddig spiller og har for meg fungert ypperlig (mye bedre enn andre spillere). Grunnen til at mange misliker totem er at den nesten ikke kan spille av noe ut fra boksen, det kommer av at man ikke har installert codec'er (windows media player kan ikke spille av så mye den heller før man har lastet ned en codec pakke). Ubuntu ville vært ulovlig i mange land (f.eks. USA) hvis de la ved disse codec'ene. Dette kan de gjøre fordi totem er bygd på gstreamer, noe som gjør at de kan ta ut de ulovlig codec'ene, som man senere lett kan legge inn. I programmer som VLC er codec'ene innebygget og man kan derfor ikke ta ut og legge til dem så lett, som er mye av grunnen til at VLC ikke er standardspilleren. Når man først har installert alle codec'er har jeg ikke vært borti noe andre mediaspillere kan spille som totem ikke kan spille. Endret 16. juni 2007 av Turgon Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Totem er en meget god og ryddig spiller og har for meg fungert ypperlig (mye bedre enn andre spillere). Grunnen til at mange misliker totem er at den nesten ikke kan spille av noe ut fra boksen, det kommer av at man ikke har installert codec'er (windows media player kan ikke spille av så mye den heller før man har lastet ned en codec pakke). Ubuntu ville vært ulovlig i mange land (f.eks. USA) hvis de la ved disse codec'ene. Dette kan de gjøre fordi totem er bygd på gstreamer, noe som gjør at de kan ta ut de ulovlig codec'ene, som man senere lett kan legge inn. I programmer som VLC er codec'ene innebygget og man kan derfor ikke ta ut og legge til dem så lett, som er mye av grunnen til at VLC ikke er standardspilleren. Når man først har installert alle codec'er har jeg ikke vært borti noe andre mediaspillere kan spille som totem ikke kan spille. 8873271[/snapback] Men saken min var at Totem (eller GStreamer) åpenbart har litt problemer med x264. Den greier å spille filmen, men den greier ikke å spille den laggfritt.Totem er en helt grei spiller det. Det er kjapt å installere codecs, og codecsene tar de formatene jeg trenger. Dessuten starter Totem kjapt og greit i Firefox. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Har du prøvd med totem-xine da? Som du påpeker er nok det et gstreamer-relatert problem og ikke totem. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Totem-xine fungerer bedre (lagger ikke lengre), men den er ikke helt perfekt den heller. Det er f.eks grønne artifacts flere plasser på den x264-filmen min. Men alle andre formater fungerer flott. Hva er den beste og mest komplette videospilleren til Linux? VLC er grei, men spolingen kan klikke av og til. Endret 16. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg lurer på hvordan jeg kan spille F.E.A.R. når jeg har det i windows... har hørt om Wine. Er det bra? Jeg er ganske ny i Ubuntu så er Wine lett å bruke? vil F.E.A.R. fungere i ubuntu? mvh C2D_dude Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg lurer på hvordan jeg kan spille F.E.A.R. når jeg har det i windows... har hørt om Wine. Er det bra? Jeg er ganske ny i Ubuntu så er Wine lett å bruke? vil F.E.A.R. fungere i ubuntu? mvh C2D_dude 8874867[/snapback] Nei, du vil ikke kunne spille FEAR gjennom wine. http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersi...TestingId=12223 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Totem-xine fungerer bedre (lagger ikke lengre), men den er ikke helt perfekt den heller. Det er f.eks grønne artifacts flere plasser på den x264-filmen min. Men alle andre formater fungerer flott. Hva er den beste og mest komplette videospilleren til Linux? VLC er grei, men spolingen kan klikke av og til. 8874830[/snapback] Jeg har oppgjennom vært mest fornød med totem (både gstream og xine) og vlc. Mange er også glad i mplayer, men den bare krasjer eller nekter å starte for meg. Tror ikke det finnes noen spiller som kan spille av noe mer enn ander siden de alle bruker de codecene som er tilgjengelige. Hva slags skjermkort bruker du forresten? Mener å huske totem-xine gav meg grønne artifacs da jeg brukte ati kort, noe som kunne fikses med noen linjer i xorg.conf. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg lurer på hvordan jeg kan spille F.E.A.R. når jeg har det i windows... har hørt om Wine. Er det bra? Jeg er ganske ny i Ubuntu så er Wine lett å bruke? vil F.E.A.R. fungere i ubuntu? mvh C2D_dude 8874867[/snapback] Nei, du vil ikke kunne spille FEAR gjennom wine. http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersi...TestingId=12223 8875002[/snapback] F.E.A.R. funker kjempebra gjennom Cedega:) Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Paint for Linux kolourpaint Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) VMWare er virkelig morsomt. Blir litt nostalgisk når man sitter med Win311 og knoter. Muligens litt offtopic, men jeg syns det er interessant å kunne knote med flere operativsystemer samtidig. Haiku er også ganske snedig, gleder meg til første release. EDIT: enda mer offtopic, men hvis det er noen som vet av noen gode kilder for å skaffe 3.11-programvare, si gjerne fra Endret 17. juni 2007 av Izte Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Izte, din gale mann, 3.11? Ikke bra Jeg har en haug gamle disketter liggende hjemme. Kan skjekke om det finnes no arti/nyttig 3.11 programmer der... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Noen andre som har problemer med å koble seg til ubuntu arkivet nå? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg føler at jeg er inne i en ond sirkel... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Urk, Pidgin. Etter at det byttet fra Gaim til Pidgin har dem dratt med seg en haug med ekstra avhengigheter. Mener å huske folk på #zenwalk klaget over at Pidgin blant annet krevde flere forskjellige gstreamer pakker... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Jajo, sant nok. Kanskje #zenwalk gutta ikke skjekka ./configure flagg *** PKG_OPTIONS.pidgin=-gstreamer Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg føler at jeg er inne i en ond sirkel... 8879270[/snapback] Er den fra getdeb? Lastet du ned begge filer fra siden? Hvordan er Zenwalk i forhold til Ubuntu mht. vanskelighetsgrad? Leste om Zenwalk og det virker jo så bra, særlig mht. hurtighet. Endret 17. juni 2007 av Govassa Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 2.0.1 fra getdeb fungerte ikke, så jeg installerte fra her: http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=2730566&postcount=139 Installerte først libpurple og så prøvde jeg Pidgin. Det fungerte ikke med gdebi, som du ser, men gikk greit i teminalen. Nå ser jeg derimot at 2.0.2 er kommet til getdeb, og den fungerte fint. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ok, begge fungerte fint hos meg(kjører siste Ubuntu). Men det virker ikke som at alt er tipp topp, denne; http://www.getdeb.net/app.php?name=SportsTracker installerte seg, men nekter å kjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå