Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Men jeg trenger et svar fort nå. Det gjelder linux mint(basert på ubuntu) og tastatur.

Når jeg installerte valgte jeg dvorak, men noen andre skal låne PCen så jeg må bytte tilbake til qwerty. I gnome gikk det greit, men på login er det fortsatt dvorak. Hadde satt kjempepris på om noen kunne fortelt meg hvordan jeg kunne bytte om til qwerty der også.

8863360[/snapback]

Et eller annet sted står det sikkert "no(dvorak)". Endrer du det til bare "no", burde det fikse det. :)

EDIT: i xorg.conf

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en ting til: Hva må jeg ha for å spille av MP3 i Amarok?

8865357[/snapback]

Hvis du bruker xine-engine, må du kompilere xine-lib med mad-støtte. Eventuelt laste ned mad, kommer vel litt an på distro. Men i gentoo er det bare å kjøre :

USE="win32codecs mad" emerge -av xine-lib

EDIT:

http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_Audio_Decoder

Du trenger sannsynligvis libmad da - om det var litt mer spesifikt. Mulig man kan spille av uten MAD/med annen decoder også, mener jeg gjorde det i starten, men da var det visse sanger som gikk i "slow-motion", helt uten at jeg skjønnte hvorfor:P

Endret av luser32
Lenke til kommentar

Update på OLPC'ns sosiale funksjoner: Mesh networking!

Dette ser så sinnsvakt kult ut! Virkelig genialt, og det kan funke BRA i en undervisningssituasjon. Skikkelig bra innovasjon! Og mesh-teknologien virker *svært* avansert...

http://www.0xdeadbeef.com/weblog/?p=295

Mesa wantses! (i allefall den mesh-brikken med tilhørende programmvare... Kan ikke noen putte denne brikken inn i en pcmcia-dingsboms, og kanskje er den "tilhørende programmvaren bygget på network-manager? Så lenge den er bakoverkompatibel med WLAN et-eller-annet, hadde dette vært sinnsvakt übergenialt!)

Lenke til kommentar

Pleier Totem å slite med x264-filer?

Jeg har en x264-film (.mkv, 720x304, 1200 kb/s) med AC3-lyd som hakker som bare juling. Det kommer også litt grønne artifacts her og der. CPU'en kjører ikke på maks engang.

Hvis jeg prøver å spiller filen i VLC går det glatt som en barnerompe (ergo kan den ikke være maskinvaren min).

x264 er vel et et helt åpent og fritt format, så det er litt rart hvis det ikke finnes skikkelige dekodere for det.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Du bruker "make uninstall" fra samme mappe som du kjørte "make install". Om dette ikke går, bruker du checkinstall til å lage ei rpm-pakke som du så installerer. RPM-pakka som du installerer, vil overskrive de filene som make install lagde, derfor vil du enkelt og greit bare trenge å fjerne rpm-pakka etterpå, så forsvinner alle filene.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Totem er i beta stadiet enda, IMO.

Skjønner ikke at den er pakket som default spiller i de fleste distroene engang.

8871301[/snapback]

Enig. Det har vel kanskje litt med at Totem er så gode venner med GNOME, på samme måte som Epiphany var default browser i Ubuntu før (og Evolution fremdeles er default mailklient)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Har brukt Ubuntu 7.04 nå i litt over en uke på PCen og jeg må si jeg ser meg aldri mer tilbake til Windows. Alt funkerer perfekt, OpenOffice, Beryl, Firefox, GNOME, KDE osv. Det eneste jeg mangler nå er noe ala Photoshop (jeg vet om GIMP, men den mangler clone tool og spot healing brush) og noe ala Adobe Lightroom (jeg fant blueMarine, men får en feilmeldning når jeg prøver å starte det). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...