x871kx6167ss7 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Men jeg trenger et svar fort nå. Det gjelder linux mint(basert på ubuntu) og tastatur.Når jeg installerte valgte jeg dvorak, men noen andre skal låne PCen så jeg må bytte tilbake til qwerty. I gnome gikk det greit, men på login er det fortsatt dvorak. Hadde satt kjempepris på om noen kunne fortelt meg hvordan jeg kunne bytte om til qwerty der også. 8863360[/snapback] Et eller annet sted står det sikkert "no(dvorak)". Endrer du det til bare "no", burde det fikse det. EDIT: i xorg.conf Endret 15. juni 2007 av Blackslash Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hva er hotkey for å vise menylinja i kopete? Og en ting til: Hva må jeg ha for å spille av MP3 i Amarok? Endret 15. juni 2007 av Hrisebro Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Og en ting til: Hva må jeg ha for å spille av MP3 i Amarok? 8865357[/snapback] Hvis du bruker xine-engine, må du kompilere xine-lib med mad-støtte. Eventuelt laste ned mad, kommer vel litt an på distro. Men i gentoo er det bare å kjøre : USE="win32codecs mad" emerge -av xine-lib EDIT: http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_Audio_Decoder Du trenger sannsynligvis libmad da - om det var litt mer spesifikt. Mulig man kan spille av uten MAD/med annen decoder også, mener jeg gjorde det i starten, men da var det visse sanger som gikk i "slow-motion", helt uten at jeg skjønnte hvorfor:P Endret 15. juni 2007 av luser32 Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Jeg prøver å installere den .run filen fra nvidia, driveren altså. Men den finner ingen "precompiled kernel interface", og det er? (Arch) Endret 15. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 kan du ikke installere med pacman? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Takk for svar HavarN og Blackslash. I xorg var det en linje som det sto dvorak på. Tok vek hele linjen så var login i qwerty Tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har ikke prøvd med pacman, faktisk. Får se hvordan det går til, og hvis ikke hører dere nok ifra meg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Update på OLPC'ns sosiale funksjoner: Mesh networking! Dette ser så sinnsvakt kult ut! Virkelig genialt, og det kan funke BRA i en undervisningssituasjon. Skikkelig bra innovasjon! Og mesh-teknologien virker *svært* avansert... http://www.0xdeadbeef.com/weblog/?p=295 Mesa wantses! (i allefall den mesh-brikken med tilhørende programmvare... Kan ikke noen putte denne brikken inn i en pcmcia-dingsboms, og kanskje er den "tilhørende programmvaren bygget på network-manager? Så lenge den er bakoverkompatibel med WLAN et-eller-annet, hadde dette vært sinnsvakt übergenialt!) Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 ÆSJ, har glemt hva jeg må skrive for å loade/unloade moduler i Arch? Help! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) modprobe/rmmod? Endret 15. juni 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Takk skal du ha! (Trengte bare modprobe, måtte finne rett modul for CPU...) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Takk skal du ha! (Trengte bare modprobe, måtte finne rett modul for CPU...) 8868713[/snapback] Hmmz? CPU-driver? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Hvordan fikser jeg bootsplash til Arch, alt i wiki er jo vekke? Samt pakkene... ? (powernow_k8) Endret 15. juni 2007 av Frysning Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Pleier Totem å slite med x264-filer? Jeg har en x264-film (.mkv, 720x304, 1200 kb/s) med AC3-lyd som hakker som bare juling. Det kommer også litt grønne artifacts her og der. CPU'en kjører ikke på maks engang. Hvis jeg prøver å spiller filen i VLC går det glatt som en barnerompe (ergo kan den ikke være maskinvaren min). x264 er vel et et helt åpent og fritt format, så det er litt rart hvis det ikke finnes skikkelige dekodere for det. Endret 15. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
9001 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Totem er i beta stadiet enda, IMO. Skjønner ikke at den er pakket som default spiller i de fleste distroene engang. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg kjører Fedora Core 6.. Hvordan avinstallerer jeg programmer jeg har installert fra source? "yum remove *program*" fungerer jo ikke.. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Du bruker "make uninstall" fra samme mappe som du kjørte "make install". Om dette ikke går, bruker du checkinstall til å lage ei rpm-pakke som du så installerer. RPM-pakka som du installerer, vil overskrive de filene som make install lagde, derfor vil du enkelt og greit bare trenge å fjerne rpm-pakka etterpå, så forsvinner alle filene. Endret 15. juni 2007 av dabear Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Totem er i beta stadiet enda, IMO. Skjønner ikke at den er pakket som default spiller i de fleste distroene engang. 8871301[/snapback] Enig. Det har vel kanskje litt med at Totem er så gode venner med GNOME, på samme måte som Epiphany var default browser i Ubuntu før (og Evolution fremdeles er default mailklient)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Har brukt Ubuntu 7.04 nå i litt over en uke på PCen og jeg må si jeg ser meg aldri mer tilbake til Windows. Alt funkerer perfekt, OpenOffice, Beryl, Firefox, GNOME, KDE osv. Det eneste jeg mangler nå er noe ala Photoshop (jeg vet om GIMP, men den mangler clone tool og spot healing brush) og noe ala Adobe Lightroom (jeg fant blueMarine, men får en feilmeldning når jeg prøver å starte det). Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Photoshop (jeg vet om GIMP, men den mangler clone tool og spot healing brush) 8871564[/snapback] Prøv Paint.net For Mono Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå