Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

You will be able to play the same games that work on cider in cedega. The game devs still have to make the game work with cider and cider = cedega so you just will have to pay if you want it on linux.

Så dette betyr ta alle spillene som blir portet til os x med cider, vil fungere i Cedega?

EDIT: Bekreftet her: http://www.cedega.com/theden/ siste post.

Endret av roberth1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
You will be able to play the same games that work on cider in cedega. The game devs still have to make the game work with cider and cider = cedega so you just will have to pay if you want it on linux.

Så dette betyr ta alle spillene som blir portet til os x med cider, vil fungere i Cedega?

8852062[/snapback]

Hvordan er det Cider fungerer forresten? Fungerer det helt likt som Cedega på Linux?

C&C3 har fortsatt bare én stjerne i playabillity...

Hvordan fungerer de spillene som allerede er portet med cider i cedega?

Heroes of Might and Magic V => 3 stjerner (ikke offisiell støtte)

Myst Online: URU Live => 0 stjerner (bare søppel, ikke offisiell støtte)

X3: Reunion => 2 stjerner (søppel, heller ikke offisiell støtte)

Vet ikke hva man kan vente seg... Ser nesten ut som dette bare er en hype... Men hvis det virkelig blir slik at spillene fungerer perfekt i cedega, er det jo noe å juble over.

Lenke til kommentar

8852062[/snapback]

Hvordan er det Cider fungerer forresten? Fungerer det helt likt som Cedega på Linux?

C&C3 har fortsatt bare én stjerne i playabillity...

Hvordan fungerer de spillene som allerede er portet med cider i cedega?

Heroes of Might and Magic V => 3 stjerner (ikke offisiell støtte)

Myst Online: URU Live => 0 stjerner (bare søppel, ikke offisiell støtte)

X3: Reunion => 2 stjerner (søppel, heller ikke offisiell støtte)

Vet ikke hva man kan vente seg... Ser nesten ut som dette bare er en hype... Men hvis det virkelig blir slik at spillene fungerer perfekt i cedega, er det jo noe å juble over.

8852413[/snapback]

De har samme "kode base" og transgaming sier at spillene som blir portet med cider vil funke skikkelig i Cedega.

Lenke til kommentar

Det blir jo noe annet når de får tilgang til kildekoden til spillene da :)

Med bare cedega, kjører du spilla umodifisert, men med cider kompileres spilla på nytt, om jeg har forstått det riktig. Da er det jo i tillegg mulig å skrive om det som ikke funker, slik at det blir kompatibelt med cider.

Lenke til kommentar
Det blir jo noe annet når de får tilgang til kildekoden til spillene da :)

Med bare cedega, kjører du spilla umodifisert, men med cider kompileres spilla på nytt, om jeg har forstått det riktig. Da er det jo i tillegg mulig å skrive om det som ikke funker, slik at det blir kompatibelt med cider.

8852630[/snapback]

Transgaming får ikke tilgang til kildekoden til spillene, det er EA som kjøper lisens for Cider som de bruker til å "wrappe" spillene om til OS X som bruker opengl, Cider har som sagt samme kodebase som Cedega som betyr at Cider fungerer på mange måter slik som Cedega og dermer skal spillene fungere i Cedega også.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår forklaringen på websiden til transgaming, skrives ikke spillene om i det heletatt. Men jeg har også forstått det slik at spillene rekompileres med statisk linking til cider. Slik at spillene blir "native"-exe-filer. Men er ikke sikker på det... derfor jeg spurte over.

Slik jeg forstår det, skal ikke spillene skrives om, men cider (og cedega) skal skrives om, slik at spillet virker... Tilgang til kildekoden hjelper selvsagt.

Lenke til kommentar

Fortsetter litt med Draco. Den booter tilsynelatende fint til den stopper ved loading keyboard----. Starting gdm. Så kommer en melding: Failed to start the X-server osv.

Output er GDM: Xserver not found /usr/X11R6/bin/X :0 -audit/usr/pkg/var.

Command could not be executed.

Please install the Xserver or correct GDM config and restart GDM

modular-xorg-server-1.2.0nb2, modular-xorg-7.2, xinit og Gnomepakke. GDM=yes.

Kan noen hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar

Kan dere hjelpe meg med en ting:

Hvordan kan jeg skifte Ubuntu-ikonet med en svart Gnomefot? Har prøvd ganske mye her, men får ikke akkurat skiftet ut den, og har sett Ubuntu-brukere har en svart Gnomefot. Themes har jeg også prøvd å skifte, men fungerer ikke. :hm:

Lenke til kommentar
Fortsetter litt med Draco. Den booter tilsynelatende fint til den stopper ved loading keyboard----. Starting gdm. Så kommer en melding: Failed to start the X-server osv.

Output er GDM: Xserver not found /usr/X11R6/bin/X :0 -audit/usr/pkg/var.

Command could not be executed.

Please install the Xserver or correct GDM config and restart GDM

modular-xorg-server-1.2.0nb2, modular-xorg-7.2, xinit og Gnomepakke. GDM=yes.

Kan noen hjelpe meg videre?

Får du starta X/Gnome manuelt?

Via startx eller no?

Lenke til kommentar

@ olefiver

Nei, får ikke starta med startx, cursor blir bare stående å blinke, ingen reaksjon. Får ikke starta gdm manuelt etter oppskrifta til olear.

edit: når jeg fjerner gdm fra /etc/rc.conf og velger level 3 i /etc/inittab er alt fint (dog uten X) Welcome to Draco--- tty1

Endret av Tinker
Lenke til kommentar

Når jeg forsøker starte Gnome eller f.ex tar en

echo "exec gnome-session >> ~/.xinitrc

startx

så ender jeg med en svart skjerm med en cursor oppe i v. hjørne og maskina reagerer ikke på noe lenger.

edit: Ja, jeg har redigert xorgconfig

begynner å lure på om jeg skulle startet en egen tråd på saken, eller om det er en kafe'-sak? Si deres mening.

Endret av Tinker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...