BarteBaluba Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) You will be able to play the same games that work on cider in cedega. The game devs still have to make the game work with cider and cider = cedega so you just will have to pay if you want it on linux. Så dette betyr ta alle spillene som blir portet til os x med cider, vil fungere i Cedega? EDIT: Bekreftet her: http://www.cedega.com/theden/ siste post. Endret 13. juni 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor You will be able to play the same games that work on cider in cedega. The game devs still have to make the game work with cider and cider = cedega so you just will have to pay if you want it on linux. Så dette betyr ta alle spillene som blir portet til os x med cider, vil fungere i Cedega? EDIT: Bekreftet her: http://www.cedega.com/theden/ siste post. 8852062[/snapback] Hvordan er det Cider fungerer forresten? Fungerer det helt likt som Cedega på Linux? C&C3 har fortsatt bare én stjerne i playabillity... Hvordan fungerer de spillene som allerede er portet med cider i cedega? Heroes of Might and Magic V => 3 stjerner (ikke offisiell støtte) Myst Online: URU Live => 0 stjerner (bare søppel, ikke offisiell støtte) X3: Reunion => 2 stjerner (søppel, heller ikke offisiell støtte) Vet ikke hva man kan vente seg... Ser nesten ut som dette bare er en hype... Men hvis det virkelig blir slik at spillene fungerer perfekt i cedega, er det jo noe å juble over. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tror denne diskusjonen kan være av interesse mht Cider; http://www.osnews.com/comment.php?news_id=18077 Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor You will be able to play the same games that work on cider in cedega. The game devs still have to make the game work with cider and cider = cedega so you just will have to pay if you want it on linux. Så dette betyr ta alle spillene som blir portet til os x med cider, vil fungere i Cedega? EDIT: Bekreftet her: http://www.cedega.com/theden/ siste post. 8852062[/snapback] Hvordan er det Cider fungerer forresten? Fungerer det helt likt som Cedega på Linux? C&C3 har fortsatt bare én stjerne i playabillity... Hvordan fungerer de spillene som allerede er portet med cider i cedega? Heroes of Might and Magic V => 3 stjerner (ikke offisiell støtte) Myst Online: URU Live => 0 stjerner (bare søppel, ikke offisiell støtte) X3: Reunion => 2 stjerner (søppel, heller ikke offisiell støtte) Vet ikke hva man kan vente seg... Ser nesten ut som dette bare er en hype... Men hvis det virkelig blir slik at spillene fungerer perfekt i cedega, er det jo noe å juble over. 8852413[/snapback] De har samme "kode base" og transgaming sier at spillene som blir portet med cider vil funke skikkelig i Cedega. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Men har vi ikke hørt den regla fra Transgaming før? Er det noen som har prøvd Heroes V, Myst Online eller X3: Reunion i cedega og kan bekrefte at de virker perfekt da? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det blir jo noe annet når de får tilgang til kildekoden til spillene da Med bare cedega, kjører du spilla umodifisert, men med cider kompileres spilla på nytt, om jeg har forstått det riktig. Da er det jo i tillegg mulig å skrive om det som ikke funker, slik at det blir kompatibelt med cider. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det blir jo noe annet når de får tilgang til kildekoden til spillene da Med bare cedega, kjører du spilla umodifisert, men med cider kompileres spilla på nytt, om jeg har forstått det riktig. Da er det jo i tillegg mulig å skrive om det som ikke funker, slik at det blir kompatibelt med cider. 8852630[/snapback] Transgaming får ikke tilgang til kildekoden til spillene, det er EA som kjøper lisens for Cider som de bruker til å "wrappe" spillene om til OS X som bruker opengl, Cider har som sagt samme kodebase som Cedega som betyr at Cider fungerer på mange måter slik som Cedega og dermer skal spillene fungere i Cedega også. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Slik jeg forstår forklaringen på websiden til transgaming, skrives ikke spillene om i det heletatt. Men jeg har også forstått det slik at spillene rekompileres med statisk linking til cider. Slik at spillene blir "native"-exe-filer. Men er ikke sikker på det... derfor jeg spurte over. Slik jeg forstår det, skal ikke spillene skrives om, men cider (og cedega) skal skrives om, slik at spillet virker... Tilgang til kildekoden hjelper selvsagt. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Fortsetter litt med Draco. Den booter tilsynelatende fint til den stopper ved loading keyboard----. Starting gdm. Så kommer en melding: Failed to start the X-server osv. Output er GDM: Xserver not found /usr/X11R6/bin/X :0 -audit/usr/pkg/var. Command could not be executed. Please install the Xserver or correct GDM config and restart GDM modular-xorg-server-1.2.0nb2, modular-xorg-7.2, xinit og Gnomepakke. GDM=yes. Kan noen hjelpe meg videre? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kan dere hjelpe meg med en ting: Hvordan kan jeg skifte Ubuntu-ikonet med en svart Gnomefot? Har prøvd ganske mye her, men får ikke akkurat skiftet ut den, og har sett Ubuntu-brukere har en svart Gnomefot. Themes har jeg også prøvd å skifte, men fungerer ikke. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Har ikke prøvd dette selv, men første treff på Google. Endret 13. juni 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fortsetter litt med Draco. Den booter tilsynelatende fint til den stopper ved loading keyboard----. Starting gdm. Så kommer en melding: Failed to start the X-server osv. Output er GDM: Xserver not found /usr/X11R6/bin/X :0 -audit/usr/pkg/var. Command could not be executed. Please install the Xserver or correct GDM config and restart GDM modular-xorg-server-1.2.0nb2, modular-xorg-7.2, xinit og Gnomepakke. GDM=yes. Kan noen hjelpe meg videre? Får du starta X/Gnome manuelt? Via startx eller no? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) @ olefiver Nei, får ikke starta med startx, cursor blir bare stående å blinke, ingen reaksjon. Får ikke starta gdm manuelt etter oppskrifta til olear. edit: når jeg fjerner gdm fra /etc/rc.conf og velger level 3 i /etc/inittab er alt fint (dog uten X) Welcome to Draco--- tty1 Endret 13. juni 2007 av Tinker Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Kanskje dobbelt skjekke at X.org er installert? Dra en pkg_add av X.org som olear viser HER Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Svaret jeg får er: pkg_add package 'modular-xorg-7.2' already recorded as installed. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Vel, var et laaaaaang skudd fra min side... edit: når jeg fjerner gdm fra /etc/rc.conf og velger level 3 i /etc/inittab er alt fint (dog uten X) Welcome to Draco--- tty1Men selv da funker det ikke å starte manuellt.startgnome? Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Først sjekk at du faktisk greier å starte X/GNOME. echo "exec gnome-session >> ~/.xinitrc startx Du har fikset deg en xorg.conf? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Når jeg forsøker starte Gnome eller f.ex tar en echo "exec gnome-session >> ~/.xinitrc startx så ender jeg med en svart skjerm med en cursor oppe i v. hjørne og maskina reagerer ikke på noe lenger. edit: Ja, jeg har redigert xorgconfig begynner å lure på om jeg skulle startet en egen tråd på saken, eller om det er en kafe'-sak? Si deres mening. Endret 13. juni 2007 av Tinker Lenke til kommentar
kommers Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 *gjette* Siden du liksom ikke får noen feilmelding heller, det er ikke slik at du må bytte til VC7 (eller hva du nå bruker) med ctrl+alt+F7 for å få hentet fram den grafiske konsollen manuelt etter å ha startet X? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Er det noen her som har klart å spille av wwdc keynoten til Steve Jobs? http://www.apple.com/no/quicktime/qtv/wwdc07/ Har prøvd i stortsett alle mediaspillere, inkludert quicktime under wine, men har ikke fått noe godt resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå