Lasse 90 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) ET neste måned!? Trodde det var lenge til det kom jeg. Håper bare maskinen holder da Men hvis dette gjør det lettere å porte burde det jo være større sjangs for at de setter i gang med det enn før. Er jo absolutt et steg i riktig retning for EA Edit: Så på wiki ang. releasedato til ETQW, men sto at det ikke var bekreftet noen dato. Er du sikker på at det kommer neste måned? Endret 12. juni 2007 av BigFatty Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) ET neste måned!? Trodde det var lenge til det kom jeg. Håper bare maskinen holder da Men hvis dette gjør det lettere å porte burde det jo være større sjangs for at de setter i gang med det enn før. Er jo absolutt et steg i riktig retning for EA Edit: Så på wiki ang. releasedato til ETQW, men sto at det ikke var bekreftet noen dato. Er du sikker på at det kommer neste måned? 8843113[/snapback] Nei, ser cdon.no skriver "» Foreløpig utgivelsesdato 31-07-2007" mens tux games skriver "Expected 27 Feb 2007 (Estimated Release Date)".Ser ut som at det er ingen som vet(Off forum). Endret 12. juni 2007 av Govassa Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Tviler på at de er i stand til å holde på spillet så mye lenger før folk begynner å tro at det er vaporware, og de kan riske at det er håpløst utdatert hvis det slippes alt for seint. Sånt sett vil de nærmest bli nødt til å slippe ET:QW i år, og det passer fint for meg. Da har jeg tid til å spare opp penger til ny hardware. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mulig jeg har gapt høyt, men sitter her og har installert Draco 0.1. Base. Begynte med å installere nano (bare må ha) og libX11, men hva trenger jeg egentlig for å få en desktop f.ex Gnome. Går vill i alle xf86-pakkene og gnomepakker. Xfce el. Fluxbox kan også være aktuelt. Håper dere skjønner spørsmålet. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Dracolinux? olears sin distro? olear har en Gnome desktop pakke klar: se HER eller også en klar fluxbox pakke: se HER EDIT: pakkesystemet som Draco bruker, pkgsrc, vil sørge for at alle avhengigheter blir installert. Draco er sweet Endret 12. juni 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Takk. Ja, det er olear sin Draco vi snakker om. Nå raser det text over skjermen her i en fart så jeg ikke kan henge med. Alle avhengigheter sa du. Trodde kanskje jeg måtte bygge et "X-miljø" først. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Nope. olear har ferdige X.org pakker på serveren sin. For en oversikt over hvilke pakker du slipper å bygge skjekk websidene for draco, meny packages. Kan også søke på pakker der. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 X.org: pkg_add -v ftp://ftp.dracolinux.org/draco/pkgsrc/2007Q1/packages/All/modular-xorg-7.2.tgz Anbefaler at du bruker binærpakker framfor å bygge selv, da jeg patcher en del av pakkene som ligger i pkgsrc. Jeg har gjort klart tre metapakker for å enkelt installere en desktop: draco-xfce-desktop-2007Q1 draco-kde-desktop-2007Q1 draco-gnome-desktop-2007Q1 pkg_add -v ftp://ftp.dracolinux.org/draco/pkgsrc/2007Q1/packages/All/<pakkenavn> eller: export PKG_PATH=ftp://ftp.dracolinux.org/draco/pkgsrc/2007Q1/packages/All pkg_add -v <pakkenavn> <pakkenavn> eller: echo "BINPKG_SITES=ftp://ftp.dracolinux.org/draco/pkgsrc/2007Q1/packages" >> /usr/pkg/etc/mk.conf cd /usr/pkgsrc/<kategori>/<pakkenavn>/; bmake bin-install Det er mange muligheter Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 hvordan er Draco på laptop olear , har du testa det ? , fungerer det tilfredstillende? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Takk. Da er jeg igang igjen. Installerte base på nytt, da det skar seg med første forsøk. Spennende. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Merk at reinstallering er mer eller mindre totalt unødvendig, da alt installeres i /usr/pkg. Slett den mappen og reinstaller pkgsrc. Dette tilsvarer mer eller mindre en totalt reinstall. /usr/pkg/bin/ftp ftp://ftp.dracolinux.org/draco/releases/0.1/draco/base/pkgsrc-2007Q1-i486-1.tgz rm -r /usr/pkg upgradepkg --reinstall pkgsrc-2007Q1-i486-1.tgz So Fresh, So Clean ogger: Fungerer fint på min, så lenge maskinvaren er støttet av vanilla-kernel bør det fungere. Endret 12. juni 2007 av olear Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Når modular -xorg 7.2 og gnomepakka er installert, - er det slik at jeg kommer inn grafisk i gnome etter å ha redigert /etc/inittab? Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Alle services/daemons styres av /etc/rc.conf. Denne bestemmer hva som får lov til å kjøre på maskinen. Så hvis du vil at maskinen automatisk skal starte opp i X må du spesifisere en login manager i rc.conf. Siden du vil kjøre GNOME blir dette GDM. Legg til gdm slik: echo gdm=YES >> /etc/rc.conf Nå vil GDM starte under oppstarten. For å starte den manuelt kjør: /usr/pkg/etc/rc.d/gdm start Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det finnes ingen måte å gjøre dette på, viss du vil beholde alle data. Da må du isåfall overføre til dvdplater/minnepenn/ekstern eller annen harddisk og tilbake igjen etter at du har formatert. 8842814[/snapback] BAH, 400GB blir en jævla haug med DVD-plater Lenke til kommentar
kommers Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Om du har eller kan lage litt ledig plass på en disk har du alltids den morsomme metoden der du frigjør litt plass på NTFS-partisjonen, krymper den, oppretter ny ext3-partisjon på ledig diskområde, flytter over noen av filene fra NTFS-partisjon til ext3-partisjon, krymper NTFS-partisjon, utvider ext3-partisjon, flytter over flere filer ovs. Gjenta til NTFS-partisjonen er borte. Jo mer ledig diskplass du har, desto færre iterasjoner er nødvendig. :-P Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 BAH, 400GB blir en jævla haug med DVD-plater 8847220[/snapback] Har du ikke back-up Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jeg har brent ut det som er viktig på dvd, hovedsaklig fordi hardisker bare dør uten grunn. Risky, en disk kan gå i gulvet. Og siden flere disker ikke er et alternativ, så blir det å brenne infoen ut på dvd. Nice, safari så ikke gale ut hehe. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Joda, eller .. egentlig ikke Har planer om å anskaffe meg en ekstern disk snart. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hva er det jeg må trykke for å få Beryl Rotèr Kube til å virke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå