Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.run-filer er (som regel) sjølutpakkingsfiler. Disse kan ofteste kjøre på hvilken som helst distro, gitt at du har eventuelle dependencies installert.

om fila di heter runfile.run og den ligger på desktopen, vil du ofte kunne bruke den ved å kjøre:

cd ~/Desktop
./runfile.run

fra en terminal eller Konsole.

Når det er sagt, filendelse er bare veiledende, ei .run-fila kan like så gjerne inneholde et bmp-bilde (dog, usannsynlig), og du bør ha tunga i munnen og vite hva du gjør, om du skal installere drivere gjennom .run-filer. I slike tilfeller vil Restricted Drivers Manager som du finner i menyene være mye bedre, eventuelt kan bruke synaptic til det meste.

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Takk for tipsa. Får jeg se om jeg finner noen intelkort :)

Edit: Fant ingen PCMCIA kort i prisguiden fra intel. Er det noen andre produsenter som bruker intelinnmat? Husk at det MÅ være PCMCIA

8822480[/snapback]

Du må jo ikke ha intel innmat, det er også andre som søtter linux. Cnet er f.eks flink til å støtte linux, og det står tillogmed oppført støtte for liunux under disse kortene på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319382

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301534

Uansett har jeg aldri vært borti "selvstendige" kort med intel brikker, så det kan hende du leter forjeves om du vil ha det.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Finnes det en liste over hvilken mobiltelefon-modem via usb som er støttet?

8821319[/snapback]

Har ingen liste, men mine erfaringer er at usb - telefonstøtten i linux er rimelig dårlig. Synkronisering er i heletatt et mørkt kapittel for linux foreløbig, men man kan få til mye med bluetooth og ir hvis man leser diverse guider, osv.

Lenke til kommentar
Uansett har jeg aldri vært borti "selvstendige" kort med intel brikker, så det kan hende du leter forjeves om du vil ha det.
Det finnes selvstendige trådløse Intel kort, men ikke mange og de er vel alle type PCIe Mini Card...

f.eks.

Intel PRO/Wireless 3945abg PCIe Mini Card for Intel Core Duo notebooks

8825126[/snapback]

Stemmer, men de er vel mest til å skifte ut defekte brikker, da man skjeldent har behov for å skifte det nettverkskortet som alledere sitter i en slik slot (har ikke vært borti en bærbar som kommer med tomme slotter før).

Uansett er den jo uaktuell i dette tilfellet.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Vet det, men jeg er på jobb og kjeeeedeeeer meg så jeg hadde lyst til å spikke fliser :)

... ... finnes det PCI kort som gir PCIe Mini Card tilkobling tro??

8825458[/snapback]

Et kjapt søk på google og en gjennomgang av kompletts sortement avslørte ingen slike løsninger :p

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
efikkan; Det finnes jo en rekke programmer med gui som lar en montere iso filer?

8765842[/snapback]

Men finnes det et som er like enkelt som Daemon Tools og støtter mange formater som BIN/CUE, MDF(?), NRG og mange flere?

8766269[/snapback]

Kanskje dere har sett denne alt;

http://onlyubuntu.blogspot.com/2007/06/mou...nrg-images.html

8827731[/snapback]

Nei faktisk ikke, takk skal du ha. Den skal prøves ut. :thumbup:
Lenke til kommentar
Vet det, men jeg er på jobb og kjeeeedeeeer meg så jeg hadde lyst til å spikke fliser :)

... ... finnes det PCI kort som gir PCIe Mini Card tilkobling tro??

8825458[/snapback]

Et kjapt søk på google og en gjennomgang av kompletts sortement avslørte ingen slike løsninger :p

8825617[/snapback]

BLAST!

Hadde ikke jeg vært ubrukelig med loddebolt hadde jeg lagt et sjøl bare for å ... si at det finnes. SÅ

:)

Lenke til kommentar

Faen, nå har det skjedd noe her! :hmm:

Snarveistastene (Fn+F8/F9) har plutselig endret seg fra å stille høyttalerlyden til å styre mikrofonen, noe som skape et pipehelvete her i går kveld da jeg stilte den allerede høye lyden i den tro at jeg stile høytalerne. Lyden fra høyttalerne gikk inn i mikrofonen og dette skapte en høy skarp pipelyd.

Hvorfor har dette skjedd? :dontgetit:

(Ubuntu 7.04)

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Hvis dere ønsker å splitte opp en fil i flere deler(feks for å sende via mail hvor maks grensen er 20mb), hva gjør dere da? I windows kan man bruke winrar til å pakke den i flere deler, finnes tilsvarende for Linux?

Vet dere om de jobber med å få automatisert gjenkjennelse av mus, i dag må man jo ofte gjøre dette manuelt for ekstraknapper. De har jo gjort dette for skjermer nå.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...