loathsome Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nå må vi bare få dette integrert i et kontrollsenter ala det KDE har, samt fått porta kio_slaves over til Gnome, og fått oppdatert den horrible file_manager-dialogen, så er jeg Gnome frelst igjen. Inntil videre har jeg gått over til kde, og snart kommer jo 4.0 8811902[/snapback] gnome-control-center Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nå må vi bare få dette integrert i et kontrollsenter ala det KDE har, samt fått porta kio_slaves over til Gnome, og fått oppdatert den horrible file_manager-dialogen, så er jeg Gnome frelst igjen. Inntil videre har jeg gått over til kde, og snart kommer jo 4.0 8811902[/snapback] gnome-control-center 8812775[/snapback] Nah, ikke godt nok. Liker heller ikke at det åpner nye vinduer, det burde vært bedre integrert Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har planer om å kjøpe en bærbar PC til skolebruk som jeg skal ha ubuntu på. Men er litt usikker på det med wlan. Vil helst at det skal funke out-of-box. Hva bør jeg se etter? Kan gjerne være pcmcia kort også. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har planer om å kjøre flere ulike Linux-distribusjoner på en bærbar PC som jeg skal kjøpe meg. Ubuntu, Fedora, OpenSuSe, PCLinuxOS og flere vil bli vurdért. Jeg vil teste ut programvare i de ulike distribusjonene. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har planer om å kjøpe en bærbar PC til skolebruk som jeg skal ha ubuntu på.Men er litt usikker på det med wlan. Vil helst at det skal funke out-of-box. Hva bør jeg se etter? Kan gjerne være pcmcia kort også. 8813162[/snapback] Dell, selvsagt! » http://dell.com/open Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvordan er det med boot når man har flere enn en linuxdistribusjon på dataen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hvordan er det med boot når man har flere enn en linuxdistribusjon på dataen? 8813629[/snapback] GRUB fikser det lett som f. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har planer om å kjøpe en bærbar PC til skolebruk som jeg skal ha ubuntu på.Men er litt usikker på det med wlan. Vil helst at det skal funke out-of-box. Hva bør jeg se etter? Kan gjerne være pcmcia kort også. 8813162[/snapback] Dell, selvsagt! » http://dell.com/open 8813621[/snapback] Dells ubuntu PCer er vel ikke tilgjengelige i norge? Men hvilke merker bør jeg gå etter for PCMCIA wlan kort? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Finn deg et med innebygd Intel-basert kort, de har drivere tilgjengelig Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hva er forskjellen på disse to Arch ISO'ene? ftp://ftp.gigabit.nu/iso/ Er det bare at Linuxtag2007-versjonen har oppgradert kernel og litt flere bugfixes, eller er det noe mer? Har lyst til å bryne meg på noe litt mer avansert enn Ubuntu nå Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Hva er forskjellen på disse to Arch ISO'ene?ftp://ftp.gigabit.nu/iso/ Er det bare at Linuxtag2007-versjonen har oppgradert kernel og litt flere bugfixes, eller er det noe mer? Har lyst til å bryne meg på noe litt mer avansert enn Ubuntu nå 8815382[/snapback] Hi Arch community, Arch Linux Duke Linuxtag2007 ISO release a little update to our latest ISO, to provide people who visits us at Linuxtag2007 booth the latest and greatest arch stuff. Changelog to last Duke installation ISO: - kernel 2.6.21.3 usage Setup changes: - some minor text changes - selection to copy installation network setup to final installed system (bugs fixed) - selection of primary pacman sync server added (bugs fixed) for fixed bugs reference: http://bugs.archlinux.org/task/6767 greetings tpowa Gå for Linuxtag2007 Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Hvordan får jeg en kommando til å kjøre når skjermspareren blir skrudd på og en når den blir skrudd av på ubuntu 7.04? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Tror dere Compal IFL90+ vil funke greit med linux? Jeg vurderer den eller en Dell Latitude D820. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Tror dere Compal IFL90+ vil funke greit med linux? Jeg vurderer den eller en Dell Latitude D820. 8819519[/snapback] ehm. Reiste ikke du å spilte fotball? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Tror dere Compal IFL90+ vil funke greit med linux? Jeg vurderer den eller en Dell Latitude D820. 8819519[/snapback] ehm. Reiste ikke du å spilte fotball? 8819588[/snapback] Selvsagt. Stakk bare gjennom for å hente badetøy^^ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Har planer om å kjøpe en bærbar PC til skolebruk som jeg skal ha ubuntu på.Men er litt usikker på det med wlan. Vil helst at det skal funke out-of-box. Hva bør jeg se etter? Kan gjerne være pcmcia kort også. 8813162[/snapback] Dell, selvsagt! » http://dell.com/open 8813621[/snapback] Dells ubuntu PCer er vel ikke tilgjengelige i norge? Men hvilke merker bør jeg gå etter for PCMCIA wlan kort? 8813673[/snapback] Hm, trodde det var mulig å bestille til Norge. Uansett, Intel-kortene er 100% kompatible med Ubuntu. Har selv prøvd to stk., og det snakkes bare positivt om dem på Ubuntu Forums. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Alt fra intel er 100 % komptiabelt, de nyeste brikke settene kan godt hende at de ennå ikke funker skikkelig med linux, men slik kommer det alltid til å være. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Må bare få rost Linux. Den siste perioden har jeg kun brukt Ubuntu på min bærbare, og tanken på å boote Windows XP har ikke slått meg. Og hva er grunnen til det? Jo, den hurtige oppstarten i Ubuntu og smidigheten generelt. Rett og slett glimrende. Edit: Må bare også legge til at i Windows XP er min bærbare litt tregere. Endret 9. juni 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg har ikke fulgt så mye med i tråden den siste uka så jeg vet ikke om det er nevnt ennå, men nå fungerer linken:' http://www.hardware.no/linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå