Frysning Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Tuxorg er jo et linkhelvete, det meste leder til en og samme side uten å egentlig fortelle en dritt om pda. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Beklager, de to er de eneste jeg kjenner til som skriver om linux og portable enheter/embedded. Har ikke hatt særlig mye med den delen å gjøre hitils selv Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Ikke beklag. Ble bare så frustrert etter et par min med klikking på den siden. Den andre var bedre, mye bedre. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hva heter KDEs default archive manager? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 GPS kan faktisk være at er veeeeldig lett å støtte, da disse (i allefall når de er koplet til med serielink) snakker en standard-protokoll som heter NMEA. Den er faktisk så standard at dokumentasjon av protokollen fulgte med en (gammal som alle haugene - vi snakker antagelig før 1990... Fulgte med båten) GPS vi har. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Virker litt som om du posta i feil tråd der, kyrsjo btw, programerte C++ program som tok i mot data per RS232 fra en GPS for å så skrive posisjon og tegne satelitt"kart" til skjerm når jeg gikk på HiØ. Riktig nok i Visual C++ .Net, men det var også før jeg ble opplyst om den ene rette vei Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Virker litt som om du posta i feil tråd der, kyrsjo btw, programerte C++ program som tok i mot data per RS232 fra en GPS for å så skrive posisjon og tegne satelitt"kart" til skjerm når jeg gikk på HiØ. Riktig nok i Visual C++ .Net, men det var også før jeg ble opplyst om den ene rette vei 8806767[/snapback] Å nei da les forrige side, var en som spurte om GPS innebygget i en PDA Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 BLAST! Jeg hadde ikke sett den edit'en gitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når jeg får min nye bærbare skal Linux inn på den, kom over denne listen på UbuntuForums, og der fant jeg alt jeg trengte! Fantastisk! Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Får jeg spørre hvilken bærbar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Får jeg spørre hvilken bærbar? 8808246[/snapback] Compal IFL90. Antar den funker greit i Linux, C2D, nVIDIA. (håper den funker greit i allefall ) Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 I ms word finnes det et verktøy som legger til ”kantlinjer” rundt for eksempel tekst. Vet noen hvordan man gjør det samme/tilsvarende i OOo Writer? Finnes det en måte å skifte raskt mellom ulike språk for rettskrivning, ev. fjerne dem som ligger i listen men som ikke er installert(så slipper man å bla så mye...). Lenke til kommentar
kommers Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Govassa: Prøv f.eks. det norske OO.o-forumet: http://www.openofficeorg.no/Forumsider/ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da er det bare å mekke opp aMSN - denne gangen er den pen også! http://ubuntu.loathsome.us/doc/compile-amsn Ark ........... 8803621[/snapback] Takk ........... Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 DisplayConfigGTK. Mulig dette er gammelt nytt, eller faktisk ikke nytt i det heletatt, men jeg synes ihvertfall det blir bra når ubuntu inkluderer i Ubuntu 7.10 (Gusty Gibbon) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 DisplayConfigGTK. Mulig dette er gammelt nytt, eller faktisk ikke nytt i det heletatt, men jeg synes ihvertfall det blir bra når ubuntu inkluderer i Ubuntu 7.10 (Gusty Gibbon) 8810592[/snapback] Japp, jeg tror jeg nevnte det en 5-10 sider tilbake. Men enig, bra at vi får gode grafiske verktøy som erstatter å klure rundt i enda en config-fil. Er sikkert mange som kommer til å gjøre det på gamlemåten en stund til, men nybegynnerne kommer til å elske det. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Nå må vi bare få dette integrert i et kontrollsenter ala det KDE har, samt fått porta kio_slaves over til Gnome, og fått oppdatert den horrible file_manager-dialogen, så er jeg Gnome frelst igjen. Inntil videre har jeg gått over til kde, og snart kommer jo 4.0 Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 DisplayConfigGTK. Mulig dette er gammelt nytt, eller faktisk ikke nytt i det heletatt, men jeg synes ihvertfall det blir bra når ubuntu inkluderer i Ubuntu 7.10 (Gusty Gibbon) 8810592[/snapback] Med dette vil nesten totalt eleminere behovet for terminalen, noe som er meget positivt for nybegynnere. Synes det egentlig er rart at de ikke har hatt et slikt verktøy før siden det virker nokså simpelt og x.org antaglig er den fila man konfigurer mest. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har vel noe med at det først nå med xrandr 1.3 blei støtte for dette å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå