Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS kan faktisk være at er veeeeldig lett å støtte, da disse (i allefall når de er koplet til med serielink) snakker en standard-protokoll som heter NMEA. Den er faktisk så standard at dokumentasjon av protokollen fulgte med en (gammal som alle haugene - vi snakker antagelig før 1990... Fulgte med båten) GPS vi har.

Lenke til kommentar

Virker litt som om du posta i feil tråd der, kyrsjo ;)

btw, programerte C++ program som tok i mot data per RS232 fra en GPS for å så skrive posisjon og tegne satelitt"kart" til skjerm når jeg gikk på HiØ.

Riktig nok i Visual C++ .Net, men det var også før jeg ble opplyst om den ene rette vei :)

Lenke til kommentar
Virker litt som om du posta i feil tråd der, kyrsjo ;)

btw, programerte C++ program som tok i mot data per RS232 fra en GPS for å så skrive posisjon og tegne satelitt"kart" til skjerm når jeg gikk på HiØ.

Riktig nok i Visual C++ .Net, men det var også før jeg ble opplyst om den ene rette vei :)

8806767[/snapback]

Å nei da :) les forrige side, var en som spurte om GPS innebygget i en PDA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Når jeg får min nye bærbare skal Linux inn på den, kom over denne listen på UbuntuForums, og der fant jeg alt jeg trengte! Fantastisk! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Får jeg spørre hvilken bærbar?

8808246[/snapback]

Compal IFL90. Antar den funker greit i Linux, C2D, nVIDIA. (håper den funker greit i allefall :p )

Lenke til kommentar

I ms word finnes det et verktøy som legger til ”kantlinjer” rundt for eksempel tekst. Vet noen hvordan man gjør det samme/tilsvarende i OOo Writer? Finnes det en måte å skifte raskt mellom ulike språk for rettskrivning, ev. fjerne dem som ligger i listen men som ikke er installert(så slipper man å bla så mye...).

Lenke til kommentar
DisplayConfigGTK.

Mulig dette er gammelt nytt, eller faktisk ikke nytt i det heletatt, men jeg synes ihvertfall det blir bra når ubuntu inkluderer i Ubuntu 7.10 (Gusty Gibbon)

8810592[/snapback]

Japp, jeg tror jeg nevnte det en 5-10 sider tilbake. Men enig, bra at vi får gode grafiske verktøy som erstatter å klure rundt i enda en config-fil. Er sikkert mange som kommer til å gjøre det på gamlemåten en stund til, men nybegynnerne kommer til å elske det. :)

Lenke til kommentar

Nå må vi bare få dette integrert i et kontrollsenter ala det KDE har, samt fått porta kio_slaves over til Gnome, og fått oppdatert den horrible file_manager-dialogen, så er jeg Gnome frelst igjen. Inntil videre har jeg gått over til kde, og snart kommer jo 4.0 :D

Lenke til kommentar
DisplayConfigGTK.

Mulig dette er gammelt nytt, eller faktisk ikke nytt i det heletatt, men jeg synes ihvertfall det blir bra når ubuntu inkluderer i Ubuntu 7.10 (Gusty Gibbon)

8810592[/snapback]

Med dette vil nesten totalt eleminere behovet for terminalen, noe som er meget positivt for nybegynnere. Synes det egentlig er rart at de ikke har hatt et slikt verktøy før siden det virker nokså simpelt og x.org antaglig er den fila man konfigurer mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...