loathsome Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Med fare for å gjenta noe kjent.. http://osnovice.blogspot.com/2007/05/firef...s-are-ugly.html Så langt har ikke jeg støtt på noen problemer med denne hacken Før Nå 8724018[/snapback] Penere nå, ja! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg fatter det virkelig ikke.. hvorfor bry seg om å endre noen form controls? Jeg synes de er fine både i før og etter shotsa, jeg.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg fatter det virkelig ikke.. hvorfor bry seg om å endre noen form controls? Jeg synes de er fine både i før og etter shotsa, jeg.. 8724619[/snapback] Nei, folk oppfatter ting forskjellig. Sel fatter jeg ikke at det er mulig for Mozilla å levere et så stygt produkt i år 2007. Har selv fikset dette for lenge siden hos meg, da problemet også eksisterer i Epiphany siden den bruker XULRunner som backend. Bare se på Konqueror hvor fint de har løst det. Der følger web-elementene stilen til resten av brukergrensesnittet. Det gir et mye mer helhetlig og profft inntrykk. Men å tro at et firma som klarer å lager et gtk-program som ikke følger valgt gtk-tema skal bry seg om slike små bagateller er vel for optimistisk. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Synes det å lettere å designe websider når man vet hvordan kontrollene ser ut hos sluttbrukeren. Når jeg installerte denne pakken merket jeg at den overkjørte CSSen til bl. annet Diskusjon.no (og mine egne sider) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Installerte forøvrig de nye Inteldriverne i dag samt xorg-server 1.3. Nå begynner ting virkelig å ligne noe. Ved hjelp av xrandr kunne man enkelt bytte mellom opploøninger og orientringer på skjermen, noe sem ikke er nytt. Men man kunne også on-the-fly uten å restare X utvide desktoppen til flere skjermer og posisjonere de slik man ville i forhold til hverandre. Gnome så også ut til å takle det bra, paneler og arbeidsbordvelgeren oppdaterte seg automatisk. Lagde et lite script for å raskt kunne velge forskjellige oppsett: #!/bin/bash if [ ! $1 ] || [ $1 = internal ] then xrandr --output VGA --off --output LVDS --mode 1280x768 elif [ $1 = clone ] then xrandr --output VGA --mode 1024x768 --output LVDS --mode 1024x768 elif [ $1 = external ] then xrandr --output LVDS --off --output VGA --mode 1280x1024 elif [ $1 = xinerama ] then xrandr --output VGA --mode 1280x1024 --pos 1280x-128 --output LVDS --mode 1280x768 else echo "usage:" $0 "[ internal | clone | external | xinerama ]" fi Endret 28. mai 2007 av LessThanJake Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Synes det å lettere å designe websider når man vet hvordan kontrollene ser ut hos sluttbrukeren. Når jeg installerte denne pakken merket jeg at den overkjørte CSSen til bl. annet Diskusjon.no (og mine egne sider) 8724805[/snapback] Kontrollene ser jo forskjellig ut i alle nettlesere og det er jo også helt uvesentlig for å rendre sidene riktig, at denne hacken ødelegger noen sider tyder bare på at den ikke er en god løsning. Og det er jeg ening i, et annet problem med hacken er at den ikke følget brukeren gui-tema. Men når både IE og Konqueror har klart å lage kontroller som der bra ut, bør man vel kunne kreve det samme av Mozilla. De har jo tross alt muligheten til å legge inn en langt mer fleksibel og kraftig løsning enn den man kan få til gjennom css. Det som er det vesentlige for å vise sider riktig er vel at kontrollene har rett størrelse, ikke at de ser er ut som levninger fra 1995. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I dag ble plutselig kjernen min i Ubuntu oppgradert. Ikke sånn helt plutselig da, men den dukket opp som en oppdatering i oppdateringsmenyen og jeg installerte den. Men jeg trodde kjernen ble byttet ved distrobytte. Ikke bare sånn plutselig gjennom oppdateringer. Forøvrig er vel kjernebytte og 'restricted drivers' de eneste som krever omstart i Linux. Eller er det andre ting også? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I dag ble plutselig kjernen min i Ubuntu oppgradert. Ikke sånn helt plutselig da, men den dukket opp som en oppdatering i oppdateringsmenyen og jeg installerte den.Men jeg trodde kjernen ble byttet ved distrobytte. Ikke bare sånn plutselig gjennom oppdateringer. Forøvrig er vel kjernebytte og 'restricted drivers' de eneste som krever omstart i Linux. Eller er det andre ting også? 8725398[/snapback] Nei, kjernebytte betyr ikke distrobytte i GNU/Linux. Jeg kjører Slackware 11.0 på linux-maskinen min, og kjernen er egentlig 2.4.33.3. 2.6.17.13 ligger i /extra, og selv har jeg byttet til 2.6.20.3. Men distroen er fremdeles Slackware 11.0. I *BSD, derimot, er det nettopp slik, så å si uten unntak. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Er litt anderledes i BSD-land, men man kan jo ta en nyere kernel og installere denne på en eldre versjon av OS'et der også. Greit, OS'et får versjonsnummeret fra kernelen (som er nyere), men er fremdeles samme versjon. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I dag ble plutselig kjernen min i Ubuntu oppgradert. Ikke sånn helt plutselig da, men den dukket opp som en oppdatering i oppdateringsmenyen og jeg installerte den.Men jeg trodde kjernen ble byttet ved distrobytte. Ikke bare sånn plutselig gjennom oppdateringer. 8725398[/snapback] I Ubuntu oppgraderer du ikke til ny versjon av kjernen, du har bare patchet den for bug- eller sikkerhetsfikser. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I dag ble plutselig kjernen min i Ubuntu oppgradert. Ikke sånn helt plutselig da, men den dukket opp som en oppdatering i oppdateringsmenyen og jeg installerte den.Men jeg trodde kjernen ble byttet ved distrobytte. Ikke bare sånn plutselig gjennom oppdateringer. 8725398[/snapback] I Ubuntu oppgraderer du ikke til ny versjon av kjernen, du har bare patchet den for bug- eller sikkerhetsfikser. 8725521[/snapback] Ok.Gikk visst fra 2.6.20-15 til 2.6.20-16. Begge to ligger i /boot, og grub-filen ble oppdatert til den nyeste "kjernen" (+ en recovery-versjon av den gamle), samtidig som amatørhackingen min (lagt til Arch) ble tatt vare på. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Forøvrig er vel kjernebytte og 'restricted drivers' de eneste som krever omstart i Linux. Eller er det andre ting også? 8725398[/snapback] Teknisk sett kan du klare å få til "restricted drivers" (og mer eller mindre alle andre drivere) uten omstart også. Men restart er som regel en god ting ved f.eks. bytte av X-server eller grafikk-drivere, da du får en ren overgang til nye drivere, uten å måtte stresse alt for mye med modprobe o.l. Så vidt jeg vet, er det bare kjernebytte som krever omstart i Linux, om ikke du regner med spesialtilfeller som å endre filsystem på /-filsystemet. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg fatter det virkelig ikke.. hvorfor bry seg om å endre noen form controls? Jeg synes de er fine både i før og etter shotsa, jeg.. 8724619[/snapback] Nei, folk oppfatter ting forskjellig. Sel fatter jeg ikke at det er mulig for Mozilla å levere et så stygt produkt i år 2007. Har selv fikset dette for lenge siden hos meg, da problemet også eksisterer i Epiphany siden den bruker XULRunner som backend. Bare se på Konqueror hvor fint de har løst det. Der følger web-elementene stilen til resten av brukergrensesnittet. Det gir et mye mer helhetlig og profft inntrykk. Men å tro at et firma som klarer å lager et gtk-program som ikke følger valgt gtk-tema skal bry seg om slike små bagateller er vel for optimistisk. 8724734[/snapback] Hvordan gjorde du dette med Epiphany? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Du må endre filene i /opt/mozilla/lib/xulrunner/res/. Her er et skjermskudd av det tema jeg lagde og en tar.gz du bare kan pakke ut i nevnte mappe: http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?pid=227399#p227399 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Ok.Gikk visst fra 2.6.20-15 til 2.6.20-16. Begge to ligger i /boot, og grub-filen ble oppdatert til den nyeste "kjernen" (+ en recovery-versjon av den gamle), samtidig som amatørhackingen min (lagt til Arch) ble tatt vare på. 8725600[/snapback] Ja, det er patch 16 fra Ubuntu med kjerneversjon 2.6.20. Man laster ned hele kjernen på nytt og har fortsatt den gamle i systemet. Lenke til kommentar
mr_Flibble Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Noen som vet hvordan man slår av PCM Capture? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Noen som vet hvordan man slår av PCM Capture? 8726929[/snapback] Du finner vel denne under alsamixer menyen i terminal, husk å tabbe deg bort til den. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Tror endelig jeg har funnet kosedistroen jeg:P Og den heldigo er: Gentoo:) Slik jeg ser det har den det beste fra n00b-distroene, og knote-distroene - hvilket passer meg veldig bra. Mange vil nok whine over at emerge tar 100 år å bruke hvis du legger inn KDE, OOo osv. Men er det egentlig noe problem? Hvor mange timer sitter vi foran pc-en hver dag(burde ikke sies høyt engang)? Akkurat, derfor er det jo ikke noe problem om du bruker noen dager på å sette opp systemet slik _du_ vil ha det - for etter det gjør man ikke så store endringer at det gjør noe. Gentoo = stor valgfrihet, pakkesystem med de fleste pakker, veldig bra dokumentasjon Ser nesten ut som jeg må si hade til Fedora. Har hatt det koselig med FC, men nå ser det ut som jeg har funnet meg noe annet:P Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du liker Gentoo bør du absolutt ta en titt på FreeBSD. Gentoo har kopiert en del prinsipper fra FreeBSD, og FreeBSD kan i likhet med Gentoo blod-optimaliseres. Forskjellen er at det tar kjempekort tid å installere basesystemet i FreeBSD. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hehe, kan vel ta en titt neste gang jeg er "lei" Var vel borti FreeBSD første gang jeg la inn noe fra *NIX-verden, startet opp en gammel maskin - hadde null peiling - og fikk en ekkel feilmelding som jeg ikke skjønnte bæret av. Vil tro det går mye bedre neste gang though:) Uansett - tror jeg vil ta en titt etterhvert som jeg finner ut hvilke programmer jeg egentlig trenger/bruker - så er det litt lettere å få satt opp et system man er fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå