Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan jeg bytter fra KDE til GDE lett i Ubuntu 7.04?

8720511[/snapback]

 

GDE? Mener du Gnome? Isåfall. Bare installer Gnome med apt, også fjerner du alle kde-pakkene etterpå.

 

 

Da har Solaris-DVDene mine kommet! Da blir det bare å finne en maskin jeg kan installere det på :roll:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg bytter fra KDE til GDE lett i Ubuntu 7.04?

8720511[/snapback]

Når du logger inn, se om du finner en knapp det står SESSION på. Dersom det gjør det, trykk på den og se om du finner GNOME.

 

Jeg antar du allerede har GNOME installert siden du sier Ubuntu 7.04 og ikke Kubuntu.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei!

 

Jeg forsøker benytte bredbåndsfilmtjenesten deres, men får følgende feilmelding:

 

"Internet Explorer 6 +. Testes mislyktes. CDON.COM Bredbåndsfilm er bygd for Microsoft Internet Explorer 6 eller senere. Om du ikke har det installert kan du last det ned gratis fra Microsoft. Klikk på Installer under så åpnes en side hvor du kan laste ned Internet Explorer. Etter at du har installert Internet Explorer bør du starte maskinen på nytt."

 

Der står det at jeg kan laste ned Internet Explorer gratis fra Microsoft. Dette er et fullstendig uriktig utsagn. Jeg bruker Linux, og Internet Explorer er ikke gratis når jeg må ha Windows til minst 800 kr for å kjøre det. Jeg ber dere fjerne den falske markedsføringen inntil tjenesten kan benyttes på en virkelig gratis weblesere som Mozilla Firefox eller Opera.

 

Mvh,

miceagol

8707264[/snapback]

 

Svar fra CDON. Mye svada her som ikke er mye poeng å komme med til en Linux-bruker, og CDON er tydeligvis ikke enig at Internet Explorer ikke er gratis. :hrm:

Hej Michael,

 

Vi beklagar att du upplevt problem med vår tjänst.

 

Våra filmer är skyddade av en WMDRM-licens för att bl.a reglera hur länge filmen får innehas och hur den får användas.

Det enda sättet att installera denna DRM-licensen på datorn är via en ActiveX-kontroll och Internet Explorer är i nuläget den enda webläsaren som har stöd för detta i grundutförande.

Nu är det troligen så att det är just ActiveX-kontroller som får dig att välja andra webläsare, då dessa mycket väl kan användas för att installera elakartad programvara på din dator, utan din vetskap.

 

En annan anledning till att vi valt att inte implementera stöd för FireFox är att denna webläsaren inte har stöd för fullskärmsläge, varpå vi troligen fått många klagomål över att inte kunna se på film i helskärm.

 

Det finns ett plug-in för Firefox som emulerar att sidan öppnas i Internet Explorer istället för Firefox (IE-tab). Vi har undersökt detta plug-in i hopp om att kunna ge stöd åt Firefox-användare. Dessvärre har inte detta plug-in tillräckligt stöd för ActiveX-kontroller och kan fortfarande inte visa hemsidan i fullskärmsläge.

 

Det enda vi kan råda dig att göra i så fall är att konfigurera din Internet Explorer att nyttja "about:blank" som startsida och ställa in att alla ActiveX-kontroller måste godkännas av dig innan de startas och dess funktioner genomförs.

På så sätt kan du komma från problemet att andra ActiveX-kontroller installeras på din dator utan din vetskap och kan då själv välja att endast gå in på vår hemsida med läsaren.

 

Operativsystem som inte stödjer Internet Explorer och WMDRM-licenser har vi dessvärre ingen lösning för i nuläget, just av ovan nämda anledningar.

 

Internet Explorer i sig är en gratis programvara. Den är proprietär, men gratis. Du kan t.ex ladda ner Internet Explorer 5.0 till Macintosh från Microsofts hemsida. Dessvärre stöds dock inte WMDRM-licenserna i sig av Mac-plattformen.

 

Med vänlig hälsning

Tommy

Kundtjänst CDON.COM

 

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor eller synpunkter, men lämna då kvar tidigare mailväxling då det underlättar vår hantering av ärendet. Tack.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei!

 

Jeg forsøker benytte bredbåndsfilmtjenesten deres, men får følgende feilmelding:

 

"Internet Explorer 6 +. Testes mislyktes. CDON.COM Bredbåndsfilm er bygd for Microsoft Internet Explorer 6 eller senere. Om du ikke har det installert kan du last det ned gratis fra Microsoft. Klikk på Installer under så åpnes en side hvor du kan laste ned Internet Explorer. Etter at du har installert Internet Explorer bør du starte maskinen på nytt."

 

Der står det at jeg kan laste ned Internet Explorer gratis fra Microsoft. Dette er et fullstendig uriktig utsagn. Jeg bruker Linux, og Internet Explorer er ikke gratis når jeg må ha Windows til minst 800 kr for å kjøre det. Jeg ber dere fjerne den falske markedsføringen inntil tjenesten kan benyttes på en virkelig gratis weblesere som Mozilla Firefox eller Opera.

 

Mvh,

miceagol

 

Det dumme er jo at Firefox på Linux garantert kunne spilt av disse filene (bare man laster ned rett plugin og noen codecer (w32codecs o.l.) hvis ikke den blokkeringen på serverside-språket hadde vært der..

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Er det ikke en måte å patche det på da, så det ser ut som IE6?

8721805[/snapback]

Har prøvd å maskere både firefox og opera som IE6 (og 7) via useragent, men av en eller annen grunn oppdager den fortsatt at jeg ikke bruker IE. - Mulig det er noe activex greier, har ikke sett så alt for nøye på det.

 

Jeg vil si at dette er dårlig. Vel, kommer ikke til å kjøpe noe fra cdon.com.

8721914[/snapback]

Har akkurat sendt dem en epost som advarer dem mot å ekskludere browsere og operativsystemer og at det skaper boikott mentalitet blant kundene - også de som har tilgang til IE. Får se om de tar det til seg.
Lenke til kommentar
De er nødt til å bruke DRM, så de kan ikke tilrettelegge for andre OS.

8722664[/snapback]

Snakker heller ikke om å tilrettelegge for andre OS...

 

Men å legge inn slike sperrer som stopper browsere fra å prøve å vise siden bare fordi de ikke heter IE er så arrogant at de fortjener å bli boikottet av alle som kommer til å boikotte dem på grunn av det.

Lenke til kommentar

Ang Samba...

 

Jeg har Ubuntu 7.04 kjørende med en maskin som stort sett består av gamle windows disker med ntfs. Disse skal det deles enkelte mapper fra via smb, og kunne akksesseres via andre win maskiner i nettet. Smb er oppe og kjører, og workgroup er synlig fra win siden, men jeg får ikke logget på disse delte mappene fra win siden. Selv ikke med eget brukernavn og passord. Det som brukes til å logge på Ubuntu. hvordan konfigurerer jeg dette fra Ubuntu? Hvilke programmer gjør dette greit osv.

 

Thanks In advance

Lenke til kommentar

Denne gjorde susen. Og en viktig detalj var å øke rootpassordet til minst seks tegn, uten det godtok ikke terminal å logge inn som su, som kreves for å gjøre disse endringene.

 

Dette var en bra guide:

 

http://www.mcsr.olemiss.edu/parallelogram/....html#configure

 

 

Adding Users to a Linux System

 

To add users to a Linux system, use the following command:

 

adduser <username>

 

For example, to add user joe to the system, execute the command

 

adduser joe

 

After adding the user, specify a password for them with the command

 

passwd <username>

 

For example to change joe's password execute

 

passwd joe

 

Adding Users to an IRIX System

 

To add a user to an IRIX system, use the "System Manager" that is located in the menu on the desktop.

 

Adding Samba Users

 

To add users to the Samba users list, execute the command

smbpasswd -a <username>

 

For example, to add joe, execute the following

 

smbpasswd -a joe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...