Langbein Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Bruker det selv, men det er på grunn av at jeg tester webdesignene mine i den, må jo lage sykt masse hacks og tweaks for å få sider til å vises korrekt i IE . Bruker det aldri for å komme inn på sider eller lignende, IE suger jo stort. 8707906[/snapback] Skjønner deg godt, og det er veldig synd og koster jo enorme beløp på verdensbasis at webdesignere må tilpasse sidene sine til denne irriterende browseren som aldri kan følge standardene skikkelig. Men hvis du designer sider kommersiellt har du vel neppe noe annet valg. Derimot når jeg lager egne sider og slikt, så gidder jeg aldri sjekke sidene i IE. Det får holde i massevis med Firefox (gecko), Opera og Konqueror (evt. Links hvis sidene i det hele tatt egner seg for ren-tekst browsing. Er jo litt meningsløst hvis jeg legger ut fotoalbum og slikt ). Hvis noen klager da, så gir jeg beskjed om at de får bruke en ordentlig browser. Endret 26. mai 2007 av Langbein Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 IE6 er dessverre standarden, så å lage kommersielle sider uten støtte for IE er selvmord. Hos meg er det vanlig å sjekke status i IE6 når jeg er "ferdig", så bruke opptil noen timer til å fikse feil. Unødvendige timer som går utover meg og kunde, men må gjøres. Det skal sies at IE7 ikke er så dum, har enda ikke funnet noen store feil. Privat gir jeg faen i de fleste nettlesere, tester bare i Gecko. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Det må jo være den ultimate bekreftelse på at Linux er bra når selv Microsoft går ut og anbefaler Linux. Denne må jo bare med komme med i lista 101 grunner for å velge Linux. 8700341[/snapback] Den skal definitivt inn i listen. Jeg skal se over listen litt nøyere når sommerferien kommer. Hvilket nummer skal den få #3 eller kanskje #1 ? Jeg har visse prinsipper her i verden 8707720[/snapback] Bruker det selv, men det er på grunn av at jeg tester webdesignene mine i den, må jo lage sykt masse hacks og tweaks for å få sider til å vises korrekt i IE . Bruker det aldri for å komme inn på sider eller lignende, IE suger jo stort. 8707906[/snapback] Jepp, møter på store problemer med engang når man begynner å teste websidene i IE. Jeg har visse prinsipper og tilpasser ikke de generelle sidene etter IE. Bruker servlets med en browser test og fjerner/endrer ting som IE ikke støtter dersom brukeren bruker IE. Spesielt er jeg misfornøyd med støtten for PNG-filer i IE - som ofte gjør at bildene tar flere ganger så stor plass i jpg eller gif format. IE-brukere koster altså både båndbredde til mindre effektive filformater og cpu-tid. - Så jeg slenger gjerne på en notis som anbefaler IE-besøkende å laste ned Firefox. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Spesielt er jeg misfornøyd med støtten for PNG-filer i IE - som ofte gjør at bildene tar flere ganger så stor plass i jpg eller gif format. 8708766[/snapback] Hater at IE6 (vet ikke om IE7) ikke fikser transparente PNG-bilder Hele ikon-pakken jeg bruker på siden min (Tango Project-ikonene) er jo i PNG, og gidder ikke konvertere så mange bilder. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Spesielt er jeg misfornøyd med støtten for PNG-filer i IE - som ofte gjør at bildene tar flere ganger så stor plass i jpg eller gif format.8708766[/snapback] Hater at IE6 (vet ikke om IE7) ikke fikser transparente PNG-bilder Hele ikon-pakken jeg bruker på siden min (Tango Project-ikonene) er jo i PNG, og gidder ikke konvertere så mange bilder. 8708789[/snapback] Imagemagick er god til å konvertere mange bilder kjapt. Men du får bedre resultater m.h.t. filstørrelse om du gjør det manualt, f.eks. i gimp. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Bruker GIMP selv, men ikke særlig effektivt når du kanskje har rundt 100 bilder. Endret 26. mai 2007 av IQ Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hva med http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngfix.js ? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Hva med http://homepage.ntlworld.com/bobosola/pngfix.js ? 8708819[/snapback] Fant den for en stund siden, men så ikkke ut til å virke helt, men prøver igjen nå. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøver å installere ubuntu på en PC. Jeg får startet livecd-en. Når jeg skal formatere disken så henger alt seg. Tenkte jeg kanskje skulle prøve å gjøre det med terminalen. Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) cfdisk - sletter og oppretter partisjoner (husk å gjøre den bootable også) mke2fs - oppretter ext2/3 filsystem Endret 26. mai 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg prøver å kompilere en 32-bit kernel i chroot fra et 64-bit system. Er det noen magiske argumenter jeg må gi til make for å få det til? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøver å installere ubuntu på en PC. Jeg får startet livecd-en. Når jeg skal formatere disken så henger alt seg. Tenkte jeg kanskje skulle prøve å gjøre det med terminalen. Noen som vet hvordan? 8709024[/snapback] Det greieste å gjøre hvis liveCD-basert installasjon ikke fungerer, er å laste ned alternate-CDen, og kjøre gjennom den gode, gamle semi-grafiske installasjonen. Er en del bugs og småpirk i liveCD-installeren som du ikke finner i alternate-installasjonen. Lenke til kommentar
gnom1 Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg prøver å kompilere en 32-bit kernel i chroot fra et 64-bit system. Er det noen magiske argumenter jeg må gi til make for å få det til? 8709508[/snapback] Løst. RTFM sier jeg bare.. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøver å installere ubuntu på en PC. Jeg får startet livecd-en. Når jeg skal formatere disken så henger alt seg. Tenkte jeg kanskje skulle prøve å gjøre det med terminalen. Noen som vet hvordan? 8709024[/snapback] Det greieste å gjøre hvis liveCD-basert installasjon ikke fungerer, er å laste ned alternate-CDen, og kjøre gjennom den gode, gamle semi-grafiske installasjonen. Er en del bugs og småpirk i liveCD-installeren som du ikke finner i alternate-installasjonen. 8709576[/snapback] Hva slags «bugs og småpirk»? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Prøver å installere ubuntu på en PC. Jeg får startet livecd-en. Når jeg skal formatere disken så henger alt seg. Tenkte jeg kanskje skulle prøve å gjøre det med terminalen. Noen som vet hvordan? 8709024[/snapback] Det greieste å gjøre hvis liveCD-basert installasjon ikke fungerer, er å laste ned alternate-CDen, og kjøre gjennom den gode, gamle semi-grafiske installasjonen. Er en del bugs og småpirk i liveCD-installeren som du ikke finner i alternate-installasjonen. 8709576[/snapback] Hva slags «bugs og småpirk»? 8710343[/snapback] Som at den ikke klarer å håndtere LVM, og jeg har hatt en god del kræsjer med den, spesielt under oppsett av tidssoner og klokkeinnstillinger. Er oftest mye greiere å bruke alternate install. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Takk for tipset IQ, men jeg gjør mitt beste for å bevege meg bort fra ms, så noe IE skal ikke inn her Det har jeg ikke hørt om. Hvor står det om det? 8707075[/snapback] I forbindelse med Piratebay har det ikke stått annet de siste to ukene - gå på digg.com og søk på "piratebay" så får du masse info. Har det ikke vært høylytt skriking før så blir det garantert nå!! - tenk at alle kan streame filmer/musikk direkte uansett eierforhold; dette blir ikke bare spennende, men sikkert veldig underholdende he he Meldte meg inn i sytekoret og sendte cdon en mail hvor jeg skrev hvor skuffet jeg som kunde var bla bla he he Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Heisann, denne har jeg visst oversett: http://forbruker.no/digital/nyheter/data/article1804892.ece Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Prøver å installere ubuntu på en PC. Jeg får startet livecd-en. Når jeg skal formatere disken så henger alt seg. Tenkte jeg kanskje skulle prøve å gjøre det med terminalen. Noen som vet hvordan? 8709024[/snapback] Det greieste å gjøre hvis liveCD-basert installasjon ikke fungerer, er å laste ned alternate-CDen, og kjøre gjennom den gode, gamle semi-grafiske installasjonen. Er en del bugs og småpirk i liveCD-installeren som du ikke finner i alternate-installasjonen. 8709576[/snapback] Hva slags «bugs og småpirk»? 8710343[/snapback] Som at den ikke klarer å håndtere LVM, og jeg har hatt en god del kræsjer med den, spesielt under oppsett av tidssoner og klokkeinnstillinger. Er oftest mye greiere å bruke alternate install. 8710572[/snapback] Brukt LiveCD-en til å installere Ubuntu minst 20 ganger, og aldri opplevd en eneste bug Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 At du ikke har hatt problemer med den betyr ikke at andre ikke kan få problemer med den. Men den er uansett verdiløs for meg når den ikke har LVM-støtte. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hva er «LVM»? Il gestore logico dei volumi (anche noto come logical volume management o LVM) è uno schema di partizionamento disegnato per essere più flessibile del normale partizionamento fisico del disco. Il programma di gestione permette, ad es., di ridimensionare ogni singolo file system senza dover riavviare la macchina e, in alcuni casi, anche mentre il filesystem è in uso.it.wikipedia.org/wiki/LVM .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå