Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows er bruk og kast. Last ned noe bedre og brenn ut. Det er noe Windows er veldig greit til.

Eg brenner DVDer og CDer med Linux. Eg forstår ikkje heilt logikken din med at du

lastar ting ned med Windows for å så brenne ut -- kvifor gjer du ikkje dette like godt

i Linux? :roll:

Lenke til kommentar
Windows er bruk og kast. Last ned noe bedre og brenn ut. Det er noe Windows er veldig greit til.

Eg brenner DVDer og CDer med Linux. Eg forstår ikkje heilt logikken din med at du

lastar ting ned med Windows for å så brenne ut -- kvifor gjer du ikkje dette like godt

Du bruker Windows til å laste ned *nix, og så kvitter man seg naturlig nok med Windows etterpå.

Lenke til kommentar

Du bruker Windows til å laste ned *nix, og så kvitter man seg naturlig nok med Windows etterpå.

Neida, for man har da Knoppix allerede tilgjengelig. Hønen- og egget-problem, jeg vet, men vi antar Knoppix' eksistens siden time immemorial.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Nokia annonserte i går at det tillater bruk av alle patentene til selskapet i den videre utviklingen av Linux-kjernen. Selskapet skriver i en pressemelding at fellesskapet for åpen kildekodeprogramvare, i likhet med åpne standarder, fostrer innovasjon og kommer med viktige bidrag til utvikling og rask tilpassing av teknologier.

http://digi.no/php/art.php?id=215209

http://www.nokia.com/iprstatements

Endret av olear
Lenke til kommentar

Nok en artikkel fra Digi :)

Nå sier Olaf Bergesen i Orion Search International til Finansavisen at mangel på sosiale egenskaper er årsaken til at mange unge IT-utdannede har problemer med å få jobb.

Han mener de sosiale ferdighetene er like viktige som de faglige ferdighetene, og slappe håndtrykk, vikende blikk og enstavelsessvar gir ikke IT-utdannede jobb.

Siden det er mange her som sikkert går på skole og har planer om å få seg jobb innen IT så lurte jeg på hva dere synes.

Selv synes jeg at sosiale ferdigheter er veldig viktig. Ingenting er verre en å møte en fraværende "nerd" som ikke kan snakke for seg :)

Lenke til kommentar
Var inne på EliteTorrents, ein torrent-side som nettopp er stengt ned av FBI. Sida FBI har lagt inn som erstatning på domenet, er laga i MS Office Word :p

/me diggar HTML-koden Word produserar.

<p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p>

:p

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det viktig å gi et godt sosialt inntrykk, men det er vel strengt tatt uavhengig av hvilken utdanning man har bak seg. Dette med å gi utdypende svar er jo noe man har fått høre siden barneskolen. At enstavelsessvar ikke gir gode resultater på jobbintervjuer kommer vel ikke som noen overraskelse på noen.

Lenke til kommentar

Synes denne guiden var litt flott, kan kanskje forandres litt til å passe til nybegynnere på dette forumet :)

This is a useful guide:

a) Am I a server admin or (perhaps) poweruser?

- Yes: go to b)

- No: go to e)

b) Is my time valuable?

- Yes: go to c)

- No: gentoo

c) Must I use a specific distro (ie, like with Oracle DB)?

- Yes: redhat

- No: go to d)

d) Do I need something that just works without reinventing the wheel?

- Yes: slackware

- No: debian  (<- holy fuck do they ever reinvent the wheel)

e) Do I have any clue at all?

- Yes: go to f)

- No: Mandrake

f) Am I European?

- Yes: SuSE

- No: Ubuntu

Minor tweaks may apply, some distos may be missing, mileage may vary, product may not appear as advertised, batteries not included.

Lenke til kommentar
f) Am I European?

- Yes: SuSE

- No: Ubuntu

Hvilken rolle spiller det om man er europeer eller amerikaner når man skal velge distro..? :ermm: Dessuten er verken Ubuntu eller Canonical helamerikanske.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Angående digi artikkelen;

Synes det er greit at folk er nervøse på jobbintervju. De som kommer rett fra studie trenger muligens litt tid til å venne seg med folkesom arbeidsplass.

Uansett så blir de nyutdannede sannsynligvis ikke annet en programmeringsapekatter i førsten. De skal ikke trenge kunnskap som "godt førsteinntrykk" da de ikke trenger å representere bedrfiten foran potensielle kunder -- det er andre sin jobb.

>>Gimper & kyrsjo;

Den trenger nok litt tweaking ja, reagerte selv på "Am I European" spørsmålet.

Kanskje har SuSe noen ferdiginnstalerte pakker (f.eks decss, heftig kryptering) som ikke er lovlige i USA, noen som vet?

edit: leif

Endret av nulltfavn
Lenke til kommentar
Uansett så blir de nyutdannede sannsynligvis ikke annet en programmeringsapekatter i førsten. De skal ikke trenge kunnskap som "godt førsteinntrykk" da de ikke trenger å representere bedrfiten foran potensielle kunder -- det er andre sin jobb.

Jo, men det er veldig ofte at man har f.eks en presentasjon for en kunde og man trenger noen med litt bedre teknisk bakgrunn til å svare på evt. spørsmål og da bør man ha nok sosiale ferdigheter til å svare på spørsmålene på en bra måte (ikke minst gi et veldig godt inntrykk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...