Håvard Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Det er denne jeg bruker: http://www.dafont.com/childs-play.fontFor installasjon slik at alle brukere på systemet kan bruke den pleier jeg bare å putte den et sted i /usr/share/fonts/ og så må man kjøre f.eks: fc-cache mkfontscale /usr/share/fonts/TTF mkfontdir /usr/share/fonts/TTF Bytt ut med TTF med riktig sti. 8659146[/snapback] Takk takk Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Har dere sett denne; http://www.dinside.no/php/art.php?id=382362 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Govassa:Nei, ikke som jeg vet om. GNU/Linux-systemet ditt bruker sikkert UTF-8 som standard tegnsett, mens Microsoft Windows (XP i hvert fall) bruker det mindre moderne ISO 8859-1(5). Tegnene for æøå har ulik koding i disse tegnsettene og derfor kan de vises som rare tegn når man leser/dekoder tekst med feil tegnsett. 8617785[/snapback] Men finnes det en måte å takle dette problemet på? Det hjelper lite å kunne overføre filer til/fra ntfs dersom alle æ,ø og å forandres til � - det gjør dem ubrukelige, og arbeidet med å rette kan være for stort. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Om Gimp på forbruker.no: http://forbruker.no/digital/guider/gratisp...icle1796627.ece Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Foretrekker paint.net jeg da. Veit ikke hvordan dette programmet funker på linux, men miguel har iallefall sluppet en versjon for mono: http://tirania.org/blog/archive/2007/May-15-1.html Lenke til kommentar
kommers Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Miceagol: noen (med skills) skulle laget en tilsvarende video (som den forbruker.no lenker til) som retusjerte et enda mer håpløst utgangspunkt for å reklamere litt for The GIMP i konkurranse mot Photoshop :-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Oioi! Her har bare HW.no med å hente seg inn og skrive mer om Linux. Norges største nettsted for datainteresserte kan vel ikke stå å se på at de blir forbigått på det området. Håper det kommer mange flere artikler fra Robin Heggelund Hansen fremover. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Og at fokuset på GNU/Linux blir større ved hardware-tester, noe det også har blitt de senere årene. Blir vel en stund til vi ser skjermkort-tester lignende de på Phoroix, men man må jo starte et sted også. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Heisann! Jeg er ganske ny i Linux (Ubuntu)... så jeg lurer bare på om noen kan forklare meg (ganske detaljert!!) hvordan man avinstallerer Ubuntu. Jeg har en harddisk med 70gb med XP pro på en partisjon og Linux på den andre (Men jeg har ikke bare linux på den andre, også mye annet som hører til XP) Så hvordan avinstallerer man ubuntu uten å miste alt som er på partisjonen? (eller har Ubuntu en egen partisjon som er usynlig i XP? ) som sakt så er jeg en fersking når det gjelder Linux... (gadd ikke lage ny tråd for dette) Jeg trenger nemlig mer plass til XP..... Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 kan man bruke Gparted til å fjerne Ubuntu? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 kan man bruke Gparted til å fjerne Ubuntu? 8663761[/snapback] Ja, du kan starte Gparted fra liveCD og fjerne linux. Angående GRUB, så må du putte i xpcden og velg E for repair eller noe, så skrive FIXMBR. Sett at du sletter GRUB i samme slengen med linux. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Heisann! Jeg er ganske ny i Linux (Ubuntu)... så jeg lurer bare på om noen kan forklare meg (ganske detaljert!!) hvordan man avinstallerer Ubuntu. Jeg har en harddisk med 70gb med XP pro på en partisjon og Linux på den andre (Men jeg har ikke bare linux på den andre, også mye annet som hører til XP) Så hvordan avinstallerer man ubuntu uten å miste alt som er på partisjonen? (eller har Ubuntu en egen partisjon som er usynlig i XP? ) som sakt så er jeg en fersking når det gjelder Linux... (gadd ikke lage ny tråd for dette) Jeg trenger nemlig mer plass til XP..... 8663431[/snapback] Ikkje for å være eit rævhål, men BRUK SØKEFUNKSJONEN Det er minst 50 tråder her om akkurat det du spør om. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Apropos gratis spill. Hvorfor slutter Pingus etter de 21 tutorialbrettene? Det er jo da det begynner å bli gøy. Det skal visst ligge ekstra (uoffisielle) i /home/user/.pingus/levels, men de fulgte ikke med når jeg installerte det gjennom Synaptics. Noen som vet hvor jeg kan finne de? Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 (endret) Heisann! Jeg er ganske ny i Linux (Ubuntu)... så jeg lurer bare på om noen kan forklare meg (ganske detaljert!!) hvordan man avinstallerer Ubuntu. Jeg har en harddisk med 70gb med XP pro på en partisjon og Linux på den andre (Men jeg har ikke bare linux på den andre, også mye annet som hører til XP) Så hvordan avinstallerer man ubuntu uten å miste alt som er på partisjonen? (eller har Ubuntu en egen partisjon som er usynlig i XP? ) som sakt så er jeg en fersking når det gjelder Linux... (gadd ikke lage ny tråd for dette) Jeg trenger nemlig mer plass til XP..... 8663431[/snapback] Ikkje for å være eit rævhål, men BRUK SØKEFUNKSJONEN Det er minst 50 tråder her om akkurat det du spør om. 8664024[/snapback] Beklager.... skal huske det til neste gang men nå trenger jeg ikke hjelp lenger siden jeg fikk hjelp av min danske venn som er proff innen det... Endret 21. mai 2007 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Miceagol: noen (med skills) skulle laget en tilsvarende video (som den forbruker.no lenker til) som retusjerte et enda mer håpløst utgangspunkt for å reklamere litt for The GIMP i konkurranse mot Photoshop :-) 8663233[/snapback] Jepp, men det blir iallefall ikke meg. Her har vi en med MS Paint faktisk, hehe... Edit: En til. Endret 22. mai 2007 av miceagol Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Jeg har gnome-obex-server? Men jeg finner ikke dataen med mobilen, er det noe sikkerhets greier jeg må deaktivere? Arch, gnome, beryl. Jeg tenker kanskje sånn som med dvd-drivere, jeg måtte litte brukeren min til en gruppe for å kunne bruke dvd-driven uten å være super-user. Men hvilken gruppe da? Endret 22. mai 2007 av rat911 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Hvis du skriver hcitool dev, hva får du da? Jeg anbefaler å bruke bluetooth-applet isteden for gnome-obex-send Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Bluetooth funker fint, musen min er jo av typen bluetooth. Skal se hva jeg har :S Når jeg skal ta imot filer, så starter jeg den greien som heter "fildeling av bluetooth". Men moben finner ikke dataen, er det den appleten du nevner? Endret 22. mai 2007 av rat911 Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Er det noe som helst negativt med at en distro bruker RPM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå