RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Godt å høre noe fra Objorkum. Håper det går bedre med han framover. ----------------- I går påstått patentbrudd i fleng. I dag: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=382350 Dette blir bare bedre og bedre. Hvorfor frykter dem så mye, når de tross alt har et supert produkt i Vista? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Fear, Uncertainty and Doubt (FUD), a marketing strategy. Virker som det er noen som har begynt å skjelve alvorlig i buksene nå og klarer å lire av seg sånt vissvass. Egentlig er det jo ganske underholdende å se MS kaldsvette sånn nå som Ubuntu virkelig begynner å få fart på seg blant vanlige folk. (Dell for å nevne noen) Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Jeg har aldri sett noen uttale seg før om prosjekter som er døde, eller som ikke er noe trussel for MS. Linux-"bevegelsen" får vel ta det som et kompliment. Om 4 år bruker Steve Ballmer Ubuntu. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Microsoft er lur, deres strategi er å skape usikkerhet. Noe som resulterer i at firmaer tenker seg to ganger om før de velger en fri løsning, med muligheter for søksmål. Jo mer mediaoppmerksomhet dette får, jo mer gnir Microsoft seg i hendene. Å ignorere hele greia er beste strategi. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei! Jeg holder på å legge inn Ubuntu LAMP-server. Og har noen spørsmål. 1. Dette vil være et fullblods-OS uten GUI ikke sant? Jeg vil kunne bruke den til alle andre ting? 2: LAMP vil virke ut av boksen? 3: Hvordan setter jeg statisk lokal IP? 4: Hvordan skal jeg få samba til å fungere fra terminalen? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Tror kanskje du må konfigurere MySQL en smule, men det finner du ganske mye info om på nettet. For Samba er http://ubuntuguide.org fin. Bytt bare ut gksu gedit med sudo pico, siden du ikke har Gnome. Microsoft er lur, deres strategi er å skape usikkerhet. Noe som resulterer i at firmaer tenker seg to ganger om før de velger en fri løsning, med muligheter for søksmål. Jo mer mediaoppmerksomhet dette får, jo mer gnir Microsoft seg i hendene. Å ignorere hele greia er beste strategi. 8625467[/snapback] Det er i alle fall en dristig taktikk som også kan slå veldig uheldig ut for MS. Jeg hadde i alle fall fått mer respekt for dem, om de tok opp konkurransen på en ordentlig måte. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Konfigurere for å få det til å funke, eller for å sette det opp slik jeg vil? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Ehm. En stund siden jeg satte det opp for moro skyld, jeg har aldri egentlig hatt bruk for noe mer enn Apache og PHP. Men mener jeg endret på en linje i en konfigfil for å få PHP til å funger sammen med MySQL. MySQL fungerte vel i og for seg. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Oki. Vet du hvordan man får satt statisk lokal IP via terminalen? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Oki. Vet du hvordan man får satt statisk lokal IP via terminalen? 8625734[/snapback] Jeg kunne skrytt på meg å vite dette, men jeg lar vennen min hjelpe deg istedet. Første treff der viser deg hvordan du setter opp statisk ip under ubuntu Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Det kan du også bare sette under installasjonen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 I går påstått patentbrudd i fleng. I dag:http://www.itavisen.no/php/art.php?id=382350 Dette blir bare bedre og bedre. Hvorfor frykter dem så mye, når de tross alt har et supert produkt i Vista? 8625107[/snapback] Ehehehe... Godt sagt. Det han mener er at Linux ikke er dødt som OS, men at det kommunistiske budskapet stadig blir svakere og svakere i Linux. Og at Linux blir mer og mer kommersielt. Snart koster vel Linux penger og kvitter seg med koden de har stjelt fra Microsoft, SCO, etc... og blir en seriøs aktør. Den dagen Linux kvitter seg helt med sine kommuniste tanker, og brenner GNU og GPL på bålet så skal jeg vurdere det til serverbruk, men da må også sikkerheten og mulighetene økes betraklig. Det å slå Windows 2003 Server er så å si umulig, både på pris og i sikkerhet. Men de er velkomne til å prøve. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Umulig å slå Windows 2003 Server? I pris og sikkerhet? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Umulig å slå Windows 2003 Server? I pris og sikkerhet? 8625854[/snapback] Dette må være en dårlig spøk. Vet ikke helt hva jeg skal si til de som mener dette, hva de egentlig begrunner det med. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) RTFM(?) er vel bare et troll. Han har vel omtrent det samme innholdet i hvert innlegg under artikler som handler om Linux. Endret 16. mai 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå har jeg tydeligvis ødelagt noe... Nettverkskortet starter ikke opp, og klager på /etc/network/interfaces "misplaced option" eller noe slik i boot. Reinstall bare? Siden jeg akkurat har innstallert systemet.. Kunne ikke sette noe IP-opplysninger under innstall. Automatisk DHCP-install da. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Du kan det, men den begynner med DHCP. Du kan vel gå tilbake og endre, men det er vel vel så enkelt å bare plugge ut nettverkskabelen slik at du får spørsmål om du vil konfigurere manuelt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Bill Hilf - Clarifications 8626145[/snapback] Hørtes mer fornuftig ut. I tillegg til å muligens å ha blitt feilsitert, må han ha uttalt seg svært klønete i intervjuet. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Får ikke til statisk IP faktisk... /etc/network/interfaces ser slik ut nå: # This file describes the network interfaces available on your system # and how to activate them. For more information, see interfaces(5). # The loopback network interface auto lo iface lo inet loopback # This is a list of hotpluggable network interfaces. # They will be activated automatically by the hotplug subsystem. mapping hotplug script grep map eth0 # The primary network interface auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.2.120 netmask 255.255.255.0 network 192.168.2.0 broadcast 192.168.2.255 gateway 192.168.2.1 Når jeg restarter nettverket får jeg feilmeldingen: Don't seem to be have all the variables for eth0/inet. Failed to bing up eth0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå