Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det du også kan gjøre, og som jeg har gjort, er å bruke en egen brennegruppe. Dette kan defineres helt øverst i k3bsetup2-vinduet. Hvis den vanlige brukeren f.eks. tilhører gruppen users, kan du sette brennegruppe til nettopp users. Så oppdaterer du ved å klikke "Apply" eller "OK". Da skal rettighetene til enhetene og programmene bli oppdatert, og man kan brenne med sin egen bruker. Det fungerer i hvert fall kjempebra for meg, og jeg bruker Slackware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, Slackware Current ChangeLog:
xap/pidgin-2.0.0-i486-2.tgz: Here's a little excerpt from:

       http://developer.pidgin.im/wiki/WhyPackagesExist

       "We have no developers using Slack, and furthermore, several of us actively

       dislike that distribution for its history of broken installs, as well as

       for its non-existant package management. You cannot create true packages

       for Slack."

       Well, I'm somewhat shocked by this, having never (to my knowledge) done

       anything to any of the former GAIM or Pidgin developers to make them mad at

       me, Slackware, or anyone on the Slackware team. I guess if they feel it's

       not possible to make a "true" Pidgin package for Slackware, there's no point

       in continuing to try. Having put out 7 security advisories on GAIM, I'm

       quite sure there will be less work here if Pidgin is not included.

       The Pidgin package has been moved to the "unsupported" directory. For the

       record, I do not actively dislike Pidgin or any of their developers, but I

       do plan to use Kopete from now on.

Skulle tro at Pidgin-teamet ville at flest mulig skal bruke programmet deres, men neida :hrm:

8608048[/snapback]

Får lyst til å logge meg på #pidgin og klage, men det hjelper vel ikke.

Kan heller ikke si at jeg har opplevd problemer med GAIM på Slackware. Andres erfaringer?

Lenke til kommentar

I det siste har jeg ikke fått Gaim til å fungere på min Slackware-boks. Men nå har jeg kommet til det faktum at aMSN fungerer bedre til MSN enn Gaim. Kommer ikke til å savne Gaim/Pidgin i Slackware uansett. Når utviklerteamet har den holdningen, er det like greit at Pidgin forsvinner fra Slackware.

Lenke til kommentar
Hmm, Slackware Current ChangeLog:
xap/pidgin-2.0.0-i486-2.tgz: Here's a little excerpt from:

      http://developer.pidgin.im/wiki/WhyPackagesExist

      "We have no developers using Slack, and furthermore, several of us actively

      dislike that distribution for its history of broken installs, as well as

      for its non-existant package management. You cannot create true packages

      for Slack."

      Well, I'm somewhat shocked by this, having never (to my knowledge) done

      anything to any of the former GAIM or Pidgin developers to make them mad at

      me, Slackware, or anyone on the Slackware team. I guess if they feel it's

      not possible to make a "true" Pidgin package for Slackware, there's no point

      in continuing to try. Having put out 7 security advisories on GAIM, I'm

      quite sure there will be less work here if Pidgin is not included.

      The Pidgin package has been moved to the "unsupported" directory. For the

      record, I do not actively dislike Pidgin or any of their developers, but I

      do plan to use Kopete from now on.

Skulle tro at Pidgin-teamet ville at flest mulig skal bruke programmet deres, men neida :hrm:

8608048[/snapback]

 

Vel, det er vel rett og slett det at folk ikke gidder å ha en ekstra install å teste mot, men foretrekker å bruke tiden sin mer produktivt. Slack-folket så rett og slett relativt grettne ut... Hva med at noen slack-utviklere gjør jobben?

 

Forøvrig: Det er neppe så mange slackere at det er et stort tap :tease:

 

Ang. dine problemer med Gaim. Den er kompilert mot SeaMonkey nss, så du trenger SeaMonkey installert. Du kan også legge til FireFox i ld.conf hvis du ikke vil installere SeaMonkey.

8612226[/snapback]

 

Vel... Sa han ikke at pakkesystem + slackware != sant var problemet?

Lenke til kommentar
Vel, det er vel rett og slett det at folk ikke gidder å ha en ekstra install å teste mot, men foretrekker å bruke tiden sin mer produktivt. Slack-folket så rett og slett relativt grettne ut... Hva med at noen slack-utviklere gjør jobben?

Forøvrig: Det er neppe så mange slackere at det er et stort tap  :tease:

Pidgin har ikke noe med Slackware å gjøre, det er heller ingen som sier at Pidgin trenger å teste noe som helst i Slackware. Oppgaven å vedlikeholde Pidgin er opp til distroene.

 

Tingen her er at de skriver mer eller mindre dritt om Slackware, helt uten grunn. Blir det samme som at et program du bruker sier at distroen du bruker er dritt, i dokumentasjonen sin.

 

Vel... Sa han ikke at pakkesystem + slackware != sant var problemet?

8615078[/snapback]

Og hva er det du skal fram til? At en bruker ikke har de rette avhengigheter installert er ikke Slackware sin skyld.

Lenke til kommentar

Govassa:

Nei, ikke som jeg vet om. GNU/Linux-systemet ditt bruker sikkert UTF-8 som standard tegnsett, mens Microsoft Windows (XP i hvert fall) bruker det mindre moderne ISO 8859-1(5). Tegnene for æøå har ulik koding i disse tegnsettene og derfor kan de vises som rare tegn når man leser/dekoder tekst med feil tegnsett.

Lenke til kommentar

Takk kommers! Da har jeg lest litt om begge på wikipedia - godt at det bare var overgangen som forårsaket problemet. Var redd det var noe annet - og siden jeg ikke har planer om å gå tilbake så er ikke det noe å tenke på :)

----

En liten artig bagatell; hvis du i windows kopierer en mappe med en eller flere filer for så og lime inn(feks på en mp3 spiller) så vil maskinen begynne og gjøre jobben. Sånn kan den stå og jobbe(som en eller annen idiot) helt til den forstår at det faktisk ikke er plass til filen(e) i destinasjonen. Gjør du det samme på Linux (eller Mac) så vil det straks dukke opp en beskjed som sier at sorry - ikke nok plass. Små ting som det kan fryde :)

---

Hadde ikke vært dumt om hw.no også fikk en adr som var http://www.hardware.no/linux og ikke bare http://www.hardware.no/mac Det er tross alt like mange som bruker Linux som Mac, så hvorfor ikke.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Jeg har formidlet ønsket videre til teknisk. Får håpe de fikser saken :)

8619308[/snapback]

SUPERT :) Antall brukere av Linux ++ er økende, interessen tilsvarende, så jeg tror hw.no vil gjøre et lurt trekk å begynne "tidlig" med Linux en og skulle bli en av mange som senere skifter. Det er så mye nytt som skjer ad Linux at de vil få nok å skrive om hvis de ønsker det. Det er jo klart at hw.no ønsker lesere, noe de klart vil få med å legge ut en guide osv i ny og ne - og ettersom de selv bruker Ubuntu burde vel ikke det være noen stor utfordring.

Lenke til kommentar
For de som lurer på hva som skjer med objorkum, kan jeg fortelle at han har vært alvorlig sjuk i lang tid. Han har visstnok noe som kalles kronisk tretthetssyndrom. Han kan bli bra med tiden.

8620742[/snapback]

Aiai, vondt å høre! Har lurt mye på hvorfor han forsvant... Har selv en far med dette syndromet, så jeg vet hvor jævlig det er... ønsker ham lykke til videre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...