Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg synes er fint med Linux/UNIX-forumet, er at diskusjonene holder et ganske høyt nivå i forhold til Windows-forumet. Unntaket blir selvfølgelig hvis det utvikler seg en distro-krig, noe som er ganske dumt og ødeleggende. Eller heftige diskusjoner om hvilken Open-Source lisens som er best egnet (GPL VS BSD/MIT/CDDL). Jeg sier ikke at jeg overhodet ikke har vært delaktig i det selv, men jeg prøver å unngå det. Det minner veldig om en Intel VS AMD eller nVIDIA VS ATI krig. Når jeg sammenligner emnene i Linux/UNIX-forumet og Windows-forumet er forskjellene på kunnskapsnivået like store som natt og dag. Det jeg håper på at folk skal begynne med, er å respektere at folk har et annet syn. I hvert fall skal jeg gjøre mitt. Og blir det en diskusjon, bør man holde diskusjonen på et saklig nivå. Prøver selv å gjøre det , selv om det ikke alltid er like lett. Alle kan bli irriterte.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det må være lov å uttrykke sin facinasjon over slike problemer. Hvis en windowsforumentusiast skulle være så uheldig i å klikke seg inn på den frie cafe, lese at vi har bemerket oss at det faktisk finnes problemer i windowsverdenen, og så bli fornærmet - da må det nok stå sin prøve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg har en Dell Latitude d505 med ett intel skjermkort som før var utrolig dårlig støtta i GNU/Linux. Tenkte nå og legge inn GNU/Linux på den igjen så lurte på om noen veit hvordan det er med drivere til intel-kortet.. er vel gm855 eller no chipsette heter.

 

Plundra også mye med framebuffer og oppløsning utenfor x husker jeg.

 

Foresten noen som veit om det er mye bugs og tull med "Fedora Core 4 test 3"

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Jeg har en Dell Latitude d505 med ett intel skjermkort som før var utrolig dårlig støtta i GNU/Linux. Tenkte nå og legge inn GNU/Linux på den igjen så lurte på om noen veit hvordan det er med drivere til intel-kortet.. er vel gm855 eller no chipsette heter.

 

Plundra også mye med framebuffer og oppløsning utenfor x husker jeg.

 

Foresten noen som veit om det er mye bugs og tull med "Fedora Core 4 test 3"

Er ikkje intel-drivaren i X.Org rimeleg bra? Kva for problem fekk du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...