Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Sist jeg sjekket har Intel støtte på de fleste plattformer ;)

8595144[/snapback]

Ja, jeg vet at Intel har god støtte på de fleste plattformer. Men igjen, prater om kraftigere 3D-ytelse enn det Intel klarer å levere, tenker da på dedikerte skjermkort som ikke stjeler av systemminnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette lover bra om det stemmer. ATI har vel laget en løsning som skal gi full støtte for DirectX i Linux og Unix også? (uten at jeg har sett noe av det)

Det er viktig å huske på at ATI ikke har noen form for støtte i BSD eller UNIX (her referert som FreeBSD og Solaris 10). Her kan man bare velge skjermkort fra nVIDIA hvis man er ute etter 3D-støtte og ellers full støtte for skjermkortet som sådan (TV-ut, XvMC osv).

8594849[/snapback]

Jeg tenker på en nyhet som jeg leste for en god stund siden, og jeg tror at Unix var nevnt.

 

Unix har jeg lite kjennskap til.

Lenke til kommentar
Jeg tenker på en nyhet som jeg leste for en god stund siden, og jeg tror at Unix var nevnt.

 

Unix har jeg lite kjennskap til.

8598735[/snapback]

Det beste eksempelet på et UNIX-operativsystem er Solaris. I motsetning til GNU/Linux og *BSD kan Solaris kalles et ekte UNIX-system fordi Solaris baserer seg på UNIX System V, har UNIX-lisens fra The Open Group som sitter på rettighetene til UNIX-navnet, og at UNIX-filosofien kommer sterkt til uttrykk her. Solaris kan sammenlignes med AIX, HP-UX, Unixware/OpenServer, Tru64 UNIX m.fl. I likhet med hva som er tilfelle i FreeBSD har ikke ATI noe å stille opp med da de ikke har drivere.

Lenke til kommentar

stigfjel: Jeg kunne tenkt meg en DVD med standardversjonen. Ser at det ikke er et valg, men at man må enten velge 10 stk av standardversjonen eller et utvikler-sett. Jeg synes det blir for sløseste å bestille 10 stk når jeg ikke har bruk for 9 av de. Utvikler-versjonen er jeg usikker på hva er.'

 

Er det noen av dere andre som har bestilt en 10-pakk av standard-versjonen?

Eller er det flere som vil gå sammen om bestilling av 10-pakken?

Lenke til kommentar
hehe.. Jeg må ha misforstått der ja.. :blush: Da er det bare å bestille i vei :p

8602419[/snapback]

Har bestilt meg et sett, jeg også. Har lastet ned DVD-image fra før, men det er alltid greit med et originalt sett. Her følger også Sun Studio (Sun sin egen C-kompilator) med. En fullverdig lisens på Sun Studio kostet før ca 3000$, men har i likhet med Solaris blitt helt gratis å bruke.

 

Edit: Solaris 10 er i hvert fall et klart førstevalg på min planlagte filserver, ingen tvil om det.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Interessant. Jeg har noe C-kode jeg kunne tenkt meg å kompilert for å se hvordan det yter sammenlignet med ulike kompilasjoner for andre OS.

 

Vet du om Solaris kidnapper boot-sektoren slik Windows gjør eller om det legger seg pent til i lista i Lilo eller Grub?

Lenke til kommentar

Hvordan fyller man ut skjemaet på Shipit?

Nå har jeg fylt det ut slik, men det får meldingen: "Shipping to your country requires a postcode, but you didn't provide one. Please enter one below."

 

Name: Endre

Address: Gateveien 13

5060 Poststedetmitt

City/town: Bergen

State/province:

Postcode:

Country: Norway

Phone: 66556655

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...