Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I tillegg kan jeg jo nevne at jeg heller ville foretrukket MS Word over OOo writer pga den overlegne ordlista og feilrettingsfunksjonene (og kyrsjo: jeg veit du er uenig :p).

8576843[/snapback]

Syns ikke Word er spesielt imponerende akkurat - er OO Write så mye dårligere?

Selv pleier jeg riktignok å deaktivere både stavekontroll, grammatikk og annet ræl. Men enkelte er jo naturtalenter når det gjelder rettskriving :cool:

Lenke til kommentar
Er det din laptop? Det vil si, er den din til odel og eie?

Viss ja; gi beng i hva han sier, linux skal kunne logge seg på windows domener og VPN, spesielt har networkmanager gjort dette enklere.

Viss nei; leier du laptopen. Da bør du sørge for å bruke den slik den var ment å gjøre. Å legge inn nytt OS vil da kunne være problematisk for sysadmin, mht  reperasjon++.

I tillegg kan jeg jo nevne at jeg heller ville foretrukket MS Word over OOo writer pga den overlegne ordlista og feilrettingsfunksjonene (og kyrsjo: jeg veit du er uenig :p).

8576843[/snapback]

Jeg betaler jo for den gjennom skolepengene(Privatskole) og får beholde den etter ferdig skolegang så ser den som min ja.

Og hvorfor skulle admin ha problemer med å fikse den?Han sier selv at han bruker mye Linux på fritiden og har peiling på det.

Lenke til kommentar
Bruk linux, gi F.

Ingen bryr seg så lenge du supporter deg selv.

8578123[/snapback]

Vel,jeg hørte at en elev som gikk på John Bauer i Bergen fikk godt med pes fordi han brukte Linux i stedet for Windows. Derfor jeg mente jeg måtte høre først.

Lenke til kommentar

Det er fordi it-reglene for John Bauer Norge A/S, sier at alle skal ha windows.

Så lenge du får admin på din side, ikke sletter windows men har det sammen med linux og oppfører deg går det fint.

(Vil jeg anta).

Vet du hvem det var?

Lenke til kommentar
Dette er noe jeg har lagt merke til, alle reklameblader som omhandler data, gjelder pcer som har har Vista i seg... Egentlig helt vanvittig, som om hver eneste bilbutikk bare solgte Volvo... Glad jeg setter sammen pcen min selv, men ikke rart wintendo er så utbredt når man ellers ikke får et reelt valg i butikken. Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Kanskje forbrukerene vil ha Windows ;)

Tviler på at vanlige folk vil kjøpe en maskin uten OS og jakte etter drivere og lignende selv.

8580770[/snapback]

Det der høres mer ut som de "må" bruke Windows, enn at de velger det. Det finnes ingen reelle valg hvis man vil bundle OS med PC.

Lenke til kommentar
Kanskje forbrukerene vil ha Windows ;)

Tviler på at vanlige folk vil kjøpe en maskin uten OS og jakte etter drivere og lignende selv.

8580770[/snapback]

Hvem har sagt noe om uten OS, tviler på at kundene til http://www.emperorlinux.com/ må jakte på drivere selv. Samme kunne nok blitt gjenomført i flere nettbutikker, og som alle vet er jo f.,eks Dell alt i gang.

Problemet med preinstallert OS er jo at ofte er stappet fult av ad- og trial-ware (selv fra de mest annerkjent firma), frykter at det fort kan bli det samme med preinstallert GNU/Linux.

Lenke til kommentar

Vel, man kan jo velge OSX, men da må man nesten vite om at det finnes og gå i den riktige butikken. Ellers så er det jo godt at Dell tar steget og tilbyr valg mellom OS fra hele to ulike OS-produsenter. Ok, det er ikke helt på nivå med utvalget i ostedisken på Ultra, men det er i det minste et skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar
Så velg en leverandør som selger maskiner uten OS da.

8580887[/snapback]

Da er du utenom forbrukerne som vil ha noe som er oppe og kjører idet de trykker på startknappen. For dem blir det eneste reelle alternativet (i hvert fall inntil videre) Windows, hvis du ikke er villig til å gå for Mac.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

8580887[/snapback]

Da er du utenom forbrukerne som vil ha noe som er oppe og kjører idet de trykker på startknappen. For dem blir det eneste reelle alternativet (i hvert fall inntil videre) Windows, hvis du ikke er villig til å gå for Mac.

8580987[/snapback]

Riktig, og som artikkelen påpeker så gjelder dette "beta" Vista, ettersom kunden ikke engang får velge XP.... (Dell har endret på dette så jeg).

Lenke til kommentar

8580887[/snapback]

8580987[/snapback]

Vel, jeg ser ikke på Linux som et alternativ for slike brukere enda. Så Windows er bare det eneste reelle alternativ slik jeg ser det.

Govassa: Her i byen selges Windows XP og Windows Vista parallelt, brukeren får velge selv (mer eller mindre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...