Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke helt med her, Hva er det du egentlig mener? At det ligger ferdigkompilerte binærfiler for Slackware ute på nettet? Eller mener du at det kommer ferdiginstallert med Slackware? I så fall, fra og med hvilken versjon?

Lenke til kommentar

Slackware Current

Fri May 4 21:21:56 CDT 2007

xap/pidgin-2.0.0-i486-1.tgz: Added pidgin-2.0.0, renaming that other package ;-)

and representing a major upgrade. Congratulations to the Pidgin team!

Finnes sikkert også binærpakker til 11 fra andre kilder, iallefall unngå å bruk RPM fra andre distroer (spesiellt siden GAIM/Pidgin bruker D-BUS).

Lenke til kommentar
marsan: og hvilken fremgangsmåte var det du prøvde, men ikke fikk til?

Jeg vet ikke om du med "koble på hjemmeområde" mener montere den med f.eks. smbmount, men hvorfor bruke SMB/Samba hvis en ikke må? ;-) Du kan jo bruke SSH, f.eks. velg Places->Connect to server... , velg SSH som type, port 22, server: login.stud.ntnu.no (det var kanskje et annet hjemmeområde du egentlig skulle til?), om du ikke vet stien til hvor området ditt ligger så vil du havne i / om du ikke spesifiserer (evt logg inn med ssh i en terminal og skriv pwd når du står i ~ så finner du hjemmekatalogen din), angi brukernavnet ditt på servern og gi et navn til forbindelsen din og velg Connect. Deretter finner du SSH-tilkoblingen i lista under Places.  (har du norsk språk får du gjette oversettelsene selv).

PS: Kanskje det hadde vært lurest å lage en egen tråd for dette problemet.

8549515[/snapback]

Takker for den..fungerer greit :D

Lenke til kommentar
Ikke bruk Linuxpackages, hvis du vil ha binærpakker til Slackware bruk slacky.eu, aller helst bruk SlackBuilds.org (ingen binærpakker, men vedlikeholdes av folk bak Slackware).

8550663[/snapback]

Ok, takk for tips. Noen spesielle grunner til at jeg ikke burde bruke Linuxpackages, forresten?

Lenke til kommentar
Men du driver sikkert med fildeling i stor stil du da  :tease: .

8559651[/snapback]

Det er umulig å drive fildeling i stor stil på Tor-nettverket. Jeg prøvde Torpark (Firefox på Tor-nettverket) for ikke så lenge siden, og da gikk det like treigt som å surfe på mobilen.
Lenke til kommentar
Det er umulig å drive fildeling i stor stil på Tor-nettverket. Jeg prøvde Torpark (Firefox på Tor-nettverket) for ikke så lenge siden, og da gikk det like treigt som å surfe på mobilen.

8559872[/snapback]

OK :p, da er jo vitsen liten da...

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål;

Er det mulig å skanne to mapper/partisjoner for å finne likheter/ulikheter, ev. gjør dem helt like? Har to partisjoner(en ekstern) med musikk, og kunne tenke meg å få dem helt like.

8564523[/snapback]

Prøvd rsync?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...