olear Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 RPM? Du er klar over at Slackware har Pidgin? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Nå er jeg ikke helt med her, Hva er det du egentlig mener? At det ligger ferdigkompilerte binærfiler for Slackware ute på nettet? Eller mener du at det kommer ferdiginstallert med Slackware? I så fall, fra og med hvilken versjon? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Slackware Current Fri May 4 21:21:56 CDT 2007 xap/pidgin-2.0.0-i486-1.tgz: Added pidgin-2.0.0, renaming that other package ;-) and representing a major upgrade. Congratulations to the Pidgin team! Finnes sikkert også binærpakker til 11 fra andre kilder, iallefall unngå å bruk RPM fra andre distroer (spesiellt siden GAIM/Pidgin bruker D-BUS). Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg kjører ikke Slackware -current, men 11.0. Det jeg mente var at jeg lastet ned en binærpakke for Slackware, men den krevde noen avhengigheter, som jeg ikke allerede hadde installert. Dermed måtte jeg laste ned disse avhengihetene i RPM-format, ettersom jeg ikke fant hverken binærfiler for Slackware, eller tarballs for de respektive filene. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen som har noen anbefalinger til "stresstestprogrammer" til Linux (Ubuntu)? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ikke bruk Linuxpackages, hvis du vil ha binærpakker til Slackware bruk slacky.eu, aller helst bruk SlackBuilds.org (ingen binærpakker, men vedlikeholdes av folk bak Slackware). Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 marsan: og hvilken fremgangsmåte var det du prøvde, men ikke fikk til? Jeg vet ikke om du med "koble på hjemmeområde" mener montere den med f.eks. smbmount, men hvorfor bruke SMB/Samba hvis en ikke må? ;-) Du kan jo bruke SSH, f.eks. velg Places->Connect to server... , velg SSH som type, port 22, server: login.stud.ntnu.no (det var kanskje et annet hjemmeområde du egentlig skulle til?), om du ikke vet stien til hvor området ditt ligger så vil du havne i / om du ikke spesifiserer (evt logg inn med ssh i en terminal og skriv pwd når du står i ~ så finner du hjemmekatalogen din), angi brukernavnet ditt på servern og gi et navn til forbindelsen din og velg Connect. Deretter finner du SSH-tilkoblingen i lista under Places. (har du norsk språk får du gjette oversettelsene selv). PS: Kanskje det hadde vært lurest å lage en egen tråd for dette problemet. 8549515[/snapback] Takker for den..fungerer greit Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Noen som har noen anbefalinger til "stresstestprogrammer" til Linux (Ubuntu)?8550658[/snapback] Hva er det du skal stressteste? CPU : mprime minne : memtest86 gpu : unreal tournament og andre spill, kanskje? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Ikke bruk Linuxpackages, hvis du vil ha binærpakker til Slackware bruk slacky.eu, aller helst bruk SlackBuilds.org (ingen binærpakker, men vedlikeholdes av folk bak Slackware). 8550663[/snapback] Ok, takk for tips. Noen spesielle grunner til at jeg ikke burde bruke Linuxpackages, forresten? Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Generellt lav kvalitet i forhold til andre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Creative tar betalt for full Audigy-støtte i Vista. Jaja, Creative fornekter seg ikke. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg synes det er bare bra det, enda flere mot argumenter mot å skaffe seg Windows Vista og i stedet for å gå over til Linux. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg synes det er bare bra det, enda flere mot argumenter mot å skaffe seg Windows Vista og i stedet for å gå over til Linux. 8558808[/snapback] Audigy i Linux/BSD/UNIX er en fryd. Full støtte over hele linja. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Noen av dere som bruker Tor? Endret 7. mai 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen av dere som bruker Tor? 8558903[/snapback] Hvorfor skulle vi gidde? Sikkert tregt. Så lenge man har dynamisk IP og sletter coockies i blandt er det bare politiet som kan spore deg. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Noen av dere som bruker Tor? 8558903[/snapback] Fælt så paranoide alle er i dag . Men du driver sikkert med fildeling i stor stil du da . Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Men du driver sikkert med fildeling i stor stil du da . 8559651[/snapback] Det er umulig å drive fildeling i stor stil på Tor-nettverket. Jeg prøvde Torpark (Firefox på Tor-nettverket) for ikke så lenge siden, og da gikk det like treigt som å surfe på mobilen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Det er umulig å drive fildeling i stor stil på Tor-nettverket. Jeg prøvde Torpark (Firefox på Tor-nettverket) for ikke så lenge siden, og da gikk det like treigt som å surfe på mobilen. 8559872[/snapback] OK , da er jo vitsen liten da... Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Et lite spørsmål; Er det mulig å skanne to mapper/partisjoner for å finne likheter/ulikheter, ev. gjør dem helt like? Har to partisjoner(en ekstern) med musikk, og kunne tenke meg å få dem helt like. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Et lite spørsmål;Er det mulig å skanne to mapper/partisjoner for å finne likheter/ulikheter, ev. gjør dem helt like? Har to partisjoner(en ekstern) med musikk, og kunne tenke meg å få dem helt like. 8564523[/snapback] Prøvd rsync? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå