Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Når det gjelder xvmc, så er det et problem relatert til GF8-serien. xvmc-aksellerasjon er på plass i de andre GF-kortene. Og jeg regner med at dette vil komme på plass i en senere driver-release. Husk at GF8 er en ganske fersk serie enda, så man kan ikke regne med at alt er på plass enda. Men jeg er sikker på at dette vil komme også for GF8. Synes svaret fra nVIDIA var informativt nok. netllama og zander på nvnews er direkte tilknyttet driver-teamet for Linux/FreeBSD/Solaris-driverne. De sier ikke at nVIDIA ikke har planer for å inkludere xvmc, men at andre oppgaver har høyere prioritet.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At 8xxx er nytt ser jeg ikke på som en unnskyldning, XV er et minstekrav for et grafikkkort. Det dukker nok opp støtte, men at XV ikke er en prioritet synes jeg er veldig dårlig.

8540050[/snapback]

Det er bare å gi nVIDIA litt pepper, så tenker jeg det kommer på plass. Skal sende mail selv, fordi jeg faktisk har tenkt meg et GF8-kort. Film er noe jeg ser en del på, så da vil jeg ha xv-støtte i driverne, og jeg bruker nettopp GNU/Linux, kanskje jeg skal ha FreeBSD.

 

Edit: vi må også huske på at 100.14.03 bare er en beta-driver. Selv om sjansen er stor for at releasen blir ganske lik, så er det fremdeles bare en beta-driver det er snakk om.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Selger Intel grafikkort for stasjonære PC-er eller har planer om det? Hvis de selger skulle jeg gjerne ha visst hvor.

8539636[/snapback]

Intel jobber på neste generasjon skjermkort, etter hva jeg har fått med meg kan disse kjøpes uten hovedkort.

8539688[/snapback]

Høres bra ut. Sier jo litt når mitt 8 MB integrerte Intel skjermkort på laptopen kjører Beryl bedre enn 128 MB PCI Nvidia-kort med nvidia-glx-new. Det er også minimale forskjeller på fps når jeg kjører glxgears.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Prøvde pidgim nå. Jeg syns aMsn fortsatt er beste messengeren til Linux :D Av det jeg så på funksjoner i pidgim så har det fortsatt ikke støtte for webcam som trekker ned en god del.

8540538[/snapback]

 

Synes aMSN ser litt for stygt ut som standard at jeg ikke gidder å bruke det :p (store hakkete fonter og stygge win32-lookalike knapper :p),foretrekker GAIM fordi den kan håndtere flere chattekontoer samtidig, har f.eks to MSNer, en for venner og kjente og en for hvem som helst. GAIM bruker også GTK så den matcher liksom resten litt bedre

 

Webcam og slikt ville selvfølgelig vært fint, men kan aldri ha husket å ha hatt behov for det.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Ikke tvil emm. at KDE og win XP har likhetstrekk - men hva så? Hva som er en hensiktsmessig løsning er det selvsagt delte meninger om, noen synes løsningen til KDE er super. Det flotte er at vi kan velge den vi personlig liker best. Forøvrig har jeg lest at KDE bygger på en standard for skrivebord som ble fastsatt lenge før win xp kom, så noe hentydninger om kopi var det ikke. Det er vel snarere motsatt... Men nei, meningen med postingen min var ikke å rakke ned på KDE - bruker GNOME nå fordi Ubunut sin KDe er litt for buggy etter min erfaring - men har veldig sans for KDE. Hva hensikten med artikkelen var vet jeg ikke, forstår ikke hva som står der.

 

Men må også innrømme at jeg har fått sans for GNOME - et S som jeg ikke likte i det hele tatt først.

 

 

Er det mulig å ha to skjermkort, et som er dedikert for 2D og et annet for 3D?

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Prøvde pidgim nå. Jeg syns aMsn fortsatt er beste messengeren til Linux :D Av det jeg så på funksjoner i pidgim så har det fortsatt ikke støtte for webcam som trekker ned en god del.

8540538[/snapback]

Jeg har lest at Gaim snart skal få støtte for voice, vil aMSN få det også da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...