Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Når har jeg fått webkameraet mitt til å fungere (spca5xx + gqcam).

Går det an å bruke det i f.eks Gaim?

 

Litt usikker på om kvaliteten er like god som i windows, men skitt au. Den er grei nok. Sikkert bare dårlig lys nå om kvelden.

post-30930-1178226880_thumb.png

8532233[/snapback]

Denne siden sier at gaim ikke har webcam support. Men at amsn, mercury og kopete for eksempel har det. - Etter det jeg har skjønt har gaim/pidgin havnet litt bakpå på grunn av navnetvisten med AOL... men det kommer seg sikkert etterhvert.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du snakker om pseudo transparency så må dette støttes av terminalen. F.eks gnome-terminal, Terminal, Konsole, urxvt og Aterm har støtte for dette. Du finner det i menyen i Konsole/gnome-terminal/Terminal, i de andre terminalene må du legge til "trigger" i .Xdefaults.

Endret av olear
Lenke til kommentar
Hvis du snakker om pseudo transparency så må dette støttes av terminalen. F.eks gnome-terminal, Terminal, Konsole, urxvt og Aterm har støtte for dette. Du finner det i menyen i Konsole/gnome-terminal/Terminal, i de andre terminalene må du legge til "trigger" i .Xdefaults.

8532465[/snapback]

Takker. Fant ikke .Xdefaults i Slackware, men det du sa fungerer som bare det.

Lenke til kommentar
Har noen prøvd å installere alle pakkene i Synaptics (fra alle kildene)? :whistle:

Fungerer det?

8531819[/snapback]

Snakker du Debian eller Ubuntu her nå...?

 

Du får en 10'er av meg om du forsøker og dokumenterer det med Debian. Kanskje laste ned echt på DVD først så du slipper å la maskina stå å laste ned pakker i noen dager...

 

 

BTW. det er kanskje ikke så dumt som det høres ut.

Det var en kjerne hacker som for en stund siden testet ut ulike metoder å kompilere linux på for å fremprovosere feil. Det dukket opp noen som trengtes å rettes også.

Han brukte blant annet "make random-config" eller hva det nå heter, for å lage ca 50 forskjellige tilfeldige .config for linux. Pluss noen hvor alt som kan ble kompilert som moduler osv...

 

Så det kan være nytte i smårare eksperiment som det. Om ikke annet får du stress testet maskina (og linja, om du ikke laster ned dvd).

Lenke til kommentar

Kom over denne tråden: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=90484

just purchased a brand new Gigabyte GeForce 8500GT for my home theatre PC. It didn't work under FC6 Linux with the 9755 drivers I had installed, so I was pleased to hear of the 100.14.03 Beta driver's release.

 

vo_xvmc: No X-Video MotionCompensation Extension on :0.0

Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.

<snip>

 

The problem is specific to the 8500GT; I put my old 6800 nvidia card back in and xvmc worked again.

 

Unfortunately, I need xvmc for hdtv playback in mythtv, so it would be great if this got fixed..

I filed a bug report on this with nvidia, and received the following email back...

 

Hi Max,

 

Thanks for writing. Currently, XVMC is not supported on the 8500GT.

For the time being, the older 6800 card that you have will need to be

used for XVMC support.

 

Thanks,

 

 

Ken Spencer

NVIDIA Corporation

I emailed back to Ken Spencer at nvidia, asking if the lack of XVMC was due to hardware differences on the 8x00 series, and got a "Yes" answer back. Nvidia says they have no plans to provide XVMC on any of these cards:

 

Hi Max,

 

I am glad to hear that your 8500GT is working well for you with the

exception of XVMC support in Linux. This is a hardware limitation that

involves all 8000 series graphics cards. There are no definite plans at

this time to provide XVMC support for the 8000 series graphics cards.

 

Thank you,

 

 

Ken Spencer

NVIDIA Corporation

 

XVMC was not removed from any GPUs (for Linux). The architecture of G8x GPUs is such that the driver's XVMC support does not work at all (as several have reported here) with G8x GPUs. XVMC support for G8x GPUs needs to be effectively written from scratch, and that task is currently prioritized behind other driver work (for Linux).

 

Hva er det nVIDIA driver på med? Er dette et tegn på at de begynner å nedprioritere 2D?

 

Iallefall veldig dårlig etter min mening (takk og lov for at jeg bruker Intel :) )

Endret av olear
Lenke til kommentar

Jepp Govassa, det ligner, men hvor mye mer forskjellig kunnet det vært gjort uten at det blir ulogisk eller påtatt "spolert" for å ligne minst mulig?

 

Mye metodikk og plassering i et GUI er jo bare logisk. Omtrent som både firfisle og ku har fire ben, ett hode, en hale, to øyne osv. Den "oppskriften" fungerer selv om de er to vidt ulike arter.

Lenke til kommentar

Hva er det nVIDIA driver på med? Er dette et tegn på at de begynner å nedprioritere 2D?

 

Iallefall veldig dårlig etter min mening (takk og lov for at jeg bruker Intel :) )

8539366[/snapback]

Selger Intel grafikkort for stasjonære PC-er eller har planer om det? Hvis de selger skulle jeg gjerne ha visst hvor.

Lenke til kommentar

Hva er det nVIDIA driver på med? Er dette et tegn på at de begynner å nedprioritere 2D?

 

Iallefall veldig dårlig etter min mening (takk og lov for at jeg bruker Intel :) )

8539366[/snapback]

Selger Intel grafikkort for stasjonære PC-er eller har planer om det? Hvis de selger skulle jeg gjerne ha visst hvor.

8539636[/snapback]

Regner med at dette kommer på plass rimelig snart. Se bare på hva som skjedde da det sikkerhetshullet ble oppdaget, og nVIDIA fikk masse pes. De ga seg til slutt.

Lenke til kommentar
Selger Intel grafikkort for stasjonære PC-er eller har planer om det? Hvis de selger skulle jeg gjerne ha visst hvor.

8539636[/snapback]

Intel jobber på neste generasjon skjermkort, etter hva jeg har fått med meg kan disse kjøpes uten hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...