Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg skjønner var det bl.a. TV2 web-TV noe jeg gjerne skulle sett fungerte i Linux uten å kjøre windows via virtualisering.

 

Fra norsk tipping sine sider:

Operativsystem Minimumskrav til versjonsnummer

Windows 98 Alle versjoner

Windows ME Alle versjoner

Windows 2000 Alle versjoner

Windows XP Alle versjoner

Linux Kernel 2.4 og nyere (Installasjonsveiledning for kortleser finner du her)

Mac Støttes foreløpig ikke

Vista Testet OK, med RC1 utgaven (release candidate 1)

Lenke til kommentar

Dette slet jeg selv med den første tiden. og jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det du må gjøre er i alle fall å dra «spoleglideren» fremover for så å slippe den. Da vil den stille seg tilbake igjen, og bildet vil vises. Litt vanskelig å forklare, men om du ikke får det til, kan jeg prøve å illustrere det ved hjelp av skjermskudd.

Endret av Kadmium
Lenke til kommentar
Dette slet jeg selv med den første tiden. og jeg aner ikke hvorfor det skjer. Det du må gjøre er i alle fall å dra «spoleglideren» fremover for så å slippe den. Da vil den stille seg tilbake igjen, og bildet vil vises. Litt vanskelig å forklare, men om du ikke får det til, kan jeg prøve å illustrere det ved hjelp av skjermskudd.

8515053[/snapback]

 

:w00t: Det funket! Eller, VLC stoppet å spille, så jeg trykket bare play igjen så kom bildet fram. :)

 

Utrolig! Da vil det sikkert fungere med totem og mplayer også snart.

 

Vet du om det virker med mozilla-plugin-vlc også?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd mozilla-plugin-vlc, så det kan jeg ikke uttale meg om. Det er forresten også noen andre ting du bør være oppmerksom på. Om du fører «spoleglideren» fremover, mens det spilles av en stream, så vil den begynne fra starten av igjen. Dvs. at en kan ikke sette på pause, og en kan heller ikke spole fremover/bakover. Så det gjelder å holde seg unna «glideren» mens den spiller av.

Lenke til kommentar

Jeg hjalp en kompis å installere Ubuntu i dag, det gikk ok, men støtte på et problem med lydkortet. Han har to i PCen, et integrert han bruker til å ringe med, og et Audigy som han har koblet høytalere og hodetelefoner til.

Problemet ligger i at når vi forsøkte å spille av lyd kom det kun lyd ut av hodetelefonene.

 

Er det noen som har støtt på noe liknende før?

Han har ikke problemer med å få lyd i høytalere under Windows, trenger ikke ta ut hodetelefoner for det.

 

Ethvert tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Ja, at de ikke er satt i mute?

Det gjorde jeg. Det burde funke etter det jeg kan se, men så er ikke jeg sikker på om det er noen innstillinger for "ikke slå av høytalere når koblet til hodetelefoner" eller liknende.

Kompisen min mente på at han måtte konfigurere litt i Win også...

Lenke til kommentar

Takk for flere svar. Jeg ser nå at jeg glemte å skrive et par ting i første post, sorry.

Jeg prøvde nemlig akkurat som HavarN skriver, å skifte lydkort under gnome system->preferences->sound (mener ihvertfall det var der jeg var), uten at det ble noen forrandring.

Samme hvilket lydkort jeg valgte (virket som om kunne velge to integrerte kort?? realtek og nvidia), så kom lyden fortsatt fra hodetelefonene.

Lenke til kommentar

Jeg har også stresset masse med Linux når jeg har to lydkort i. Jeg endte opp med å bare deaktivere det integrerte.

Amarok brydde seg ihvertfall ikke om hvilket kort jeg satte som standard-kort. Den byttet ved hver eneste reboot. Det hadde også litt sammenheng om noen andre programmer hadde spilt lyd tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...