Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Venter også på at feedback-siden til nVidia skal dukke opp, slik at jeg kan spørre om de kan implementere vifteregulering på kontrollpanelet deres i Linux. Ikke det at jeg venter positivt svar, men det er viktig å si ifra slik at de vet om interessen.  :)

8505640[/snapback]

Kan sikkert være greit. Kommer viftestyring inn i kontrollpanelet som følger med Linux-driverne, kan du banne på at viftestyring også blir mulig i FreeBSD og Solaris.

Lenke til kommentar
*snip*

8505574[/snapback]

 

Andre forslag:


  •  
  • Låne ekstern disk av noen
     
  • Kopiere midlertidig over til PC'en til venner/familie
     
  • Bruke laptopen din
     
  • Kombinere det ovenfor med DVD-RW/DVD-R og minnepinner
     

Evt. kjøpe en 500GB-disk til. De har gått veldig ned i pris i det siste. :)

8505702[/snapback]

Får låne en ekstern disk av en kamerat. Problemet er løst :)

Lenke til kommentar
All support inquires will not be responded to.

Høres ikke så bra ut.

 

Edit: Men ATI har i hvert fall linux-drivere for kortene sine. Det samme kan man ikke si om Creative.

8508462[/snapback]

 

Den var tatt ut av kontekst. De mener vel strengt tatt at siden skjemaet kun er for feedback, vil de ikke svare på mail der det bes om support.

 

This program is intended to gather feedback for specific Linux driver releases and not to solicit regular support inquiries. All support inquires will not be responded to.

Lenke til kommentar
Venter også på at feedback-siden til nVidia skal dukke opp, slik at jeg kan spørre om de kan implementere vifteregulering på kontrollpanelet deres i Linux. Ikke det at jeg venter positivt svar, men det er viktig å si ifra slik at de vet om interessen.  :)

8505640[/snapback]

Kan sikkert være greit. Kommer viftestyring inn i kontrollpanelet som følger med Linux-driverne, kan du banne på at viftestyring også blir mulig i FreeBSD og Solaris.

8508265[/snapback]

 

Forøvrig lager nvclock-utviklerne viftestyringstøtte for nVidia-skjermkort. 8-serien er forløpig ikke støttet på det punktet, men de jobber med saken (har hjulpet dem litt med uttesting av ny kode). Programmet kan brukes på FreeBSD står det. :)

Lenke til kommentar
Ubuntu på Dell? :D

 

http://www.fabianrodriguez.com/blog/archiv...4/30/its-d-day/

 

Liferea er jo genial, får jo alltid inn siste nytt før alle andre :p

8509456[/snapback]

To all those ending up here - sorry. I had to take this down until further notice, I am still not sure why. Just to be clear, bandwidth never was a problem. Thanks for understanding.

 

Comments are closed.

Hva sto det der? At Dell skulle begynne å selge PCer med Ubuntu? I så fall var det kanskje noen som ble litt sure for at nyheten slapp ut før tida.

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hvorfor Linux tror jeg har brukt 17gb mer enn jeg har gjort?

8508904[/snapback]

Jo, du bruker ext3... skroller du tilbake en 10-20 sider i denne tråden finner du en diskusjon rundt en fs-test som forklarer bedre.

 

Forskjellen i ledig plass:

Hadde du brukt xfs ville du ikke fått dette problemet og du ville fått et generlt raskere filsystem.

 

Men du kan prøve kommandoen:

 

sudo tune2fs -m 0 /dev/hda2

 

som fjerner alle de blokkene som ext3 har reservert. Jeg tror det bruker disse til å hindre for mye fragmentering.

 

xfs (og ext4) har extent som nok fungerer litt bedre uten å ta opp en del av diskplassen.

 

Edit: Den store forskjellen i brukt plass kan være at du har mye filer i skjulte mapper. f.eks. installlert mye i .wine ?

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...