Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Nei, det er en LiveDVD-versjon av SUSE som kjører fra DVD'en, den kan ikke installeres til harddisk.

2: Er SUSE det rette valget for meg i det hele tatt? Har bare så vidt drevet litt med linux før, og er følgelig totalt nybegynner.

Jeg pleier jo å anbefale Ubuntu... :p Men SUSE er sikkert et greit valg.

3: Noe spesielt jeg bør tenke på? Hvordan er det med dualboot i forhold til Windows XP? (For jeg kommer ikke til å vrake XP helt uansett.) Hvordan er det med diverse drivere til trådløst nettverk osv?

Min erfaring med SUSE i dualboot er at den setter det opp automatisk på ca. 75% av alle installasjoner. På dualbootoppsett er Ubuntu mye bedre, da den i tillegg til å sette opp Windows i dualboot, setter opp andre Linux-distribusjoner.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange morsomme kommentarer:

I think "Jeg vil rette en advarsel til alle dere som skal ut å handle kontrollere etter dette. Sjekk_nøye_om kontrolleren er støttet av kjernen! " speaks for itself.
My bonnie++ was used by Norwegians,

To see how fast my RAID could be,

My bonnie++ was used by Norwegians,

...but was bonnie++ written in C?

Damn. I've been a geek too long. After all these years I know understand how my pointy haired boss feel when attempting to read a technical article.
From TFA: To innebygde gigabit-nettverkskort

That is just the coolest; I am hereby recommending everyone refer to networking as 'nettverkskort'. It might be cold in Norway, but they have some awesome sounding linguistic constructions!

PS - What the heck is nettverkskort, exactly? 'Networking'? 'Network Adapter'? Heck, I don't know what it is; I just know I like it.

nettverkskort = A badly limping half eaten gorilla.

Those crazy Norwegians!

Endret av drange_net
Lenke til kommentar
GNU/Linux i skolen? (Lukket og prorietært mot åpent og fritt)

Jeg vet ikke hvor mye lærere forstår av fri programvare og fordeler med det, samt ulemper med en såkalt «vendor lock-in»... Jeg tror du må ned på deres nivå og snakke TCO. Det er det eneste språket folk forstår, virker det som.

Du får ta et søk på Skolelinux og TCO...

Lenke til kommentar
Lærerene må smøres inn. Jeg driver mer og mer propaganda for Linux hver gang Windows-systemet her går i grøfta. Har lurt inn Firefox på mange av lærernes PC'er nå :)

Jeg sa til sysadm på min skole at han gjorde lurt i å innstallere Firefox på alle maskinene.

«Jeg har aldri hørt om Firefox, er det et Microsoft-produkt?»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...