Gronz Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 1: Er dette fullversjon av 9.3 Pro? Nei, det er en LiveDVD-versjon av SUSE som kjører fra DVD'en, den kan ikke installeres til harddisk. 2: Er SUSE det rette valget for meg i det hele tatt? Har bare så vidt drevet litt med linux før, og er følgelig totalt nybegynner. Jeg pleier jo å anbefale Ubuntu... Men SUSE er sikkert et greit valg. 3: Noe spesielt jeg bør tenke på? Hvordan er det med dualboot i forhold til Windows XP? (For jeg kommer ikke til å vrake XP helt uansett.) Hvordan er det med diverse drivere til trådløst nettverk osv? Min erfaring med SUSE i dualboot er at den setter det opp automatisk på ca. 75% av alle installasjoner. På dualbootoppsett er Ubuntu mye bedre, da den i tillegg til å sette opp Windows i dualboot, setter opp andre Linux-distribusjoner. Lykke til! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Takker for svar til begge Hvordan er Ubuntu for den gjennomsnittlige nybegynner? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Takker for svar til begge Hvordan er Ubuntu for den gjennomsnittlige nybegynner? Meget bra, har du en rask linje kan du jo prøve liveCDen. Endret 20. mai 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 vet ikke om noen har posta dette før meg, for jeg har ikke lest alle sidene.... tatt fra Kismet Hi, guys! Just received an email from James Ketrenos, maintainer of the project ipw2200 on sourceforge.net. Since firmware 2.3 the ipw2200 supports monitor mode. I just quote parts of his text here. ny firmware og driver er ute. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har rask linje, men for tida ingen god fungerende CD-rom Så da blir det nok fullversjon om jeg først skal prøve. Men da tenker jeg at jeg prøver Ubuntu først Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Lærer fikk sparken etter å ha undervist i P2P. Saken hos /. Og på Boing boing Endret 20. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Lærer fikk sparken etter å ha undervist i P2P.Saken hos /. Og på Boing boing Leste det. Har kjøpt/leid min siste CD/DVD. Helt villt! Leste du det han hadde skrevet på siden sin? Om 1% av det er sant (og jeg ser ingen grunn til å tvile på noe av det), er det en skandale! Akademisk frihet er en av grunnpilarene i vårt samfunn - trussler bør ikke være det! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Tragisk, enkelt og greit. En lærer på skolen min gjorde litt motsatt, han lånte xbox-spill av elevene sine og rippet dem. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jøss, så kom ein artikkel på HWB.no inn på /. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Da kan vi vente oss noe nedetid den neste tiden igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Veldig fin guide til å sette opp Samba som domenekontroller! http://us3.samba.org/samba/docs/using_samba/ch04.html Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Veldig fin guide til å sette opp Samba som domenekontroller! http://us3.samba.org/samba/docs/using_samba/ch04.html Dei fleste som er interessert i slikt veit vel om dokumentasjonen som ein finn på samba.org Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Kanskje det, men bare postet det likevel... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Jøss, så kom ein artikkel på HWB.no inn på /. Mange morsomme kommentarer: I think "Jeg vil rette en advarsel til alle dere som skal ut å handle kontrollere etter dette. Sjekk_nøye_om kontrolleren er støttet av kjernen! " speaks for itself. My bonnie++ was used by Norwegians,To see how fast my RAID could be, My bonnie++ was used by Norwegians, ...but was bonnie++ written in C? Damn. I've been a geek too long. After all these years I know understand how my pointy haired boss feel when attempting to read a technical article. From TFA: To innebygde gigabit-nettverkskort That is just the coolest; I am hereby recommending everyone refer to networking as 'nettverkskort'. It might be cold in Norway, but they have some awesome sounding linguistic constructions! PS - What the heck is nettverkskort, exactly? 'Networking'? 'Network Adapter'? Heck, I don't know what it is; I just know I like it. nettverkskort = A badly limping half eaten gorilla. Those crazy Norwegians! Endret 22. mai 2005 av drange_net Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 "Damn. I've been a geek too long. After all these years I know understand how my pointy haired boss feel when attempting to read a technical article." Var den beste Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 I morgen holder jeg foredrag for lærere og elever: GNU/Linux i skolen? (Lukket og prorietært mot åpent og fritt) Håper ikke på å skape noen bølger, men en liten innsikt må vel disse vendorlåste menneskene få. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 GNU/Linux i skolen? (Lukket og prorietært mot åpent og fritt) Jeg vet ikke hvor mye lærere forstår av fri programvare og fordeler med det, samt ulemper med en såkalt «vendor lock-in»... Jeg tror du må ned på deres nivå og snakke TCO. Det er det eneste språket folk forstår, virker det som. Du får ta et søk på Skolelinux og TCO... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Lærerene må smøres inn. Jeg driver mer og mer propaganda for Linux hver gang Windows-systemet her går i grøfta. Har lurt inn Firefox på mange av lærernes PC'er nå Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Lærerene må smøres inn. Jeg driver mer og mer propaganda for Linux hver gang Windows-systemet her går i grøfta. Har lurt inn Firefox på mange av lærernes PC'er nå Jeg sa til sysadm på min skole at han gjorde lurt i å innstallere Firefox på alle maskinene. «Jeg har aldri hørt om Firefox, er det et Microsoft-produkt?» Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Aj, ble litt for subjektivt, men bra ble det. Fikk satt MS Windows i et dårlig lys når jeg snakket om fordeler og sikkerhet i GNU/Linux. Heia! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå