olefiver Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 MPlayer (og alle andre spillere som bruker nyere versjoner av FFMpeg) har native støtte for WMV.Vet egentlig det (etter du minna meg på det).Men gjelder dette for alle versjoner av WMV ? Er det ikke fortsatt problemer med nyeste? Eller kanske det bare er DRM infiserte filer ... Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Gjelder for alle versjonene ja. Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg oppgraderte fra edgy til feisty på denne måten for et par dager siden og det har gått som smurt hittil. - Selv om offisiell release er 19. april, er den utgaven som ligger i reservoarene nå låst for alt untatt oversettelser. Derfor er den også slik den kommer til å bli 19. april. - Ingen grunn til å vente. 8354206[/snapback] er det mulig å få tak i cd imaget av feisty som slippes den 19. da? jeg er glad i formateringer Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) http://www.ubuntu.com/testing Edit: Men isoen er ikke helt oppdatert så du må nok uansett oppdatere veldig mange pakker. - Kanskje like greit å bare oppgradere fra edgy. - Sånn sett. Endret 10. april 2007 av HavarN Lenke til kommentar
/dev Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Huff så tungvindt du skal gjøre det da. "sudo update-manager -d" skal gjøre det for deg ("sudo update-manager -c -d" viss du gjør det nå). Uansett vil jeg anbefale å laste ned cdimaget og installere fra den istedet. CD-imaget er både mindre, og det tar kortere tid å installere fra det, enn å oppgradere. Du bør jo såklart ha /home på egen partisjon, så du ikke mister innstillinger når du installerer feisty. 8353965[/snapback] Jeg har ikke /home på egen partisjon. Blir det kluss om jeg tar update-manager -c -d da? Det som er fordelen med sudo update-manager -c -d er at du beholder alle instillingene og programmene du allerede har installert (selv om de blir oppdatert)... Mister jeg personlige instillinger, eller ikke? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du beholder personlige instillinger hvis du oppgraderer med update-manager, uavhengig om du har egen partisjon til /home. Hvis du installerer på nytt fra cd, så beholder du ikke automatisk dine personlige instilinger hvis du ikke har en egen /home partisjon. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Redigert: HavarN svarte visst rett før meg (Nei, det bør ikke bli kluss. Det med egen partisjon for /home var kun hvis du ønsker å installere (på nytt) fra CD-image og samtidig ønsker å beholde program-instillinger (som da ligger i din katalog i /home). Med update-manager oppgraderes alle pakker og innstillingene dine vil i mest mulig grad beholdes.) Endret 11. april 2007 av kommers Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg oppgraderte fra edgy til feisty på denne måten for et par dager siden og det har gått som smurt hittil. - Selv om offisiell release er 19. april, er den utgaven som ligger i reservoarene nå låst for alt untatt oversettelser. Derfor er den også slik den kommer til å bli 19. april. - Ingen grunn til å vente. 8354206[/snapback] er det mulig å få tak i cd imaget av feisty som slippes den 19. da? jeg er glad i formateringer 8354459[/snapback] Du er virkelig mad ja Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hehe digg med nyformatert pc da Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hehe digg med nyformatert pc da 8356361[/snapback] Det med å formatere PC-en hver lørdagskveld er et fenomen blant Windowsbrukere. Det er ikke nødvendig når du kjører linux Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan formaterer man PCen? Jeg har så langt kun klart å formatere partisjoner på harddisken. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan formaterer man PCen? Jeg har så langt kun klart å formatere partisjoner på harddisken. 8356449[/snapback] Bruker du gnome? Isåfall, "sudo apt-get install gparted". Om du vil ha det i terminal er sudo fdisk /dev/harddisken_din for å komme inn i fdisk Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kanskje du skulle ta en "aptitude install humor" istedet? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kanskje du skulle ta en "aptitude install humor" istedet? 8356615[/snapback] Du må huske å kjøre den som root :!: Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Ironi på nettet uten smilies slår aldri feil, men jeg skal teste ut gparted, clvn. Endret 11. april 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Haha ^ ___ Dykk som kjører Feisty beta; merkar dykk noko forbetra oppstartstid? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Bedre theme, automatisk installasjon av codecs, restricted driver manager, desktop-effects som sørger for å enable compiz, kjappere bootup med nyeste Upstart, oppdateringer av diverse pakker, inkludert kernelen og nvidia/ati-driverne og network-manager som defaul både i gnome(nm-applet) og kde(knetworkmanager) 8350355[/snapback] Høres ut som en bra oppdatering dette- Får teste ut på den stasjonære når Final er utgitt. Automatisk installasjon av codecs vil nok hjelpe på slik at Ubuntu får en større brukermasse. Har vært litt knotete nå med dette Automatix. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hvis dette funker som jeg får inntrykket av kvalifiserer denne siden for olefivers Awsome Stuff pris for april. Say goodbye to Microsoft. Now. Installering av Debian direkte fra webside, uten å måtte laste ned no CD/DVD Noen som har en win-maskin å teste med? Endret 11. april 2007 av olefiver Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Swiftfox, nei takk. http://www.linux.com/article.pl?sid=07/04/09/1833235 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hehe, leste akkurat den samme artikkelen. Get Swiftfox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå