Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen printer-produsent som har bra nok støtte for GNU/Linux i dag. OpenPrinting anbefaler Epson og mener de har best støtte. HP lager egne drivere og det er mye krøll, særlig med utskriftskvaliteten. - Noen printere bruker bare fargepatronene osv...

 

Det er ingen tvil om at dette kan bli mye bedre med støtte fra HP, Dell og andre printerprodusenter.

8265425[/snapback]

 

Dell? Selger ikke de bare rebrandede HP-printere da?

 

Forøvrig: Jeg testa Gutenprint-driverne på et gammelt beist av en HP blekksprut jeg har (HP2000C), og nå skriver den som et lyn, i skikkelig koslig kvalitet. Alle planer om å bytte den ut med en lasersak ble plutselig borte... Begynner faktisk å vurdere å få tak i en arkvender til den, utrolig digg å halvere papirmengden... Selv om laserprinterene på UiO fremdeles gruser den på skriftkvalitet, da de er... laserprintere.

 

I wintendo startart nå OOo raskere enn ms Office 2003! Noen som vet hvordan man midtstiller arket, nå ligger det klistret til venstre?

8269009[/snapback]

 

Tja, personlig har jeg høyoppløst skjerm (det kommer nok til å gå et par år til før jeg bytter ut CRT'en min, for å si det slik...), så jeg lurer mer på hvordan man kan få to ark ved siden av hverandre, slik som i adobe acrobat reader...

Lenke til kommentar
Det finnes ingen printer-produsent som har bra nok støtte for GNU/Linux i dag. OpenPrinting anbefaler Epson og mener de har best støtte. HP lager egne drivere og det er mye krøll, særlig med utskriftskvaliteten. - Noen printere bruker bare fargepatronene osv...

 

Det er ingen tvil om at dette kan bli mye bedre med støtte fra HP, Dell og andre printerprodusenter.

8265425[/snapback]

 

Spesielt at de anbefaler Epson ettersom den jeg har (stylus c66) er elendig treig til å skrive ut i Linux. Utskriftskvaliteten er heller ikke den beste. Bra du har en god gammal printer du er fornøyd med ihvertfall, kyrsjo, det er ikke jeg :(

Lenke til kommentar

Må bare si at hvis man skal ha skriver til Linux må man ikke kjøpe HP LaserJet 1000, 1010 og 1020. De er de verste skriveren jeg har prøvd å få til å funke og ved å lese flere guider på nett (de funket ikke :( ) har jeg funnet ut at det var stort sett håpløst.

 

Kom oppdatering til foo2jz spesielt for disse 3 skriverne for en stund siden, men den ville heller ikke funke. :hrm:

 

Grunnen til at disse skriverne ikke funker skulle være at de bruker et eller annet rart system for firmware-upload til skriverne når de plugges inn i USB.

 

Akkurat nå kjører jeg en gamme HP DeskJet 720C som er mer enn nok for meg!

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Tar det lang tid før den er ute?

 

Edit: Blir vel vanskelig å si når det bare står pending.

8273385[/snapback]

Har egentlig aldri brydd meg om slike releaser, da hele Arch er basert på rolling release. Mulig at 1.0 signaliserer at distroen er blitt mer moden, men jeg syns nå at Arch har vært en god og stabil distro i lang tid :thumbup:

 

Veldig digg distro forøvrig. Noen pakker er litt utdatert her og der, det er omtrent det eneste. Hvis jeg får litt bedre tid burde jeg kanskje begynne å bidra med utviklingen av arch :hmm:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Tar det lang tid før den er ute?

 

Edit: Blir vel vanskelig å si når det bare står pending.

8273385[/snapback]

Har egentlig aldri brydd meg om slike releaser, da hele Arch er basert på rolling release. Mulig at 1.0 signaliserer at distroen er blitt mer moden, men jeg syns nå at Arch har vært en god og stabil distro i lang tid :thumbup:

 

Veldig digg distro forøvrig. Noen pakker er litt utdatert her og der, det er omtrent det eneste. Hvis jeg får litt bedre tid burde jeg kanskje begynne å bidra med utviklingen av arch :hmm:

8273510[/snapback]

Enig med deg Langbein ;) Eg har brukt Arch i over eit år no og eg er _veldig_ fornøygd (L)

 

Det med at enkelte pakker har begynt å bli utdatert har eg også merka. F.eks. xmltv fungerer ikkje lengre for Noreg sin del, noko som er fiksa i den nyaste versjonen, derfor tenkte eg at det var på tide å bidra tilbake til Arch miljøet :) Så for øyblikket driver eg å leser i wiki'n og mekker min første PKGBUILD. (Trur ikkje det skal være så vanskelig :p)

 

@LessThanJake:

Blir det nokon forandringer fram til 1.0 eller er det berre for å markere at den er blitt meir "moden"?

Lenke til kommentar

Om jeg putter hodetelefonene inn i PHONES-uttaket på høytalerne mine. hører jeg et ganske så kraftig sus. Dette skjer ikke om jeg kobler hodetelefonene rett inn i lydkilda bak på maskina.

 

Det er for meg veldig praktisk å ikke måtte fikle bak maskina (trangt :p), så derfor lurer jeg på om det finnes noen verktøy for å redusere støyen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...