Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:)

BTW: Nokon som har problem med den nyaste Azureusen (2.3.0.0)? Hos meg byrjar java-prosessane å bruke CPU etter at eg har hatt Azureus oppe ein stund. Vanleg er at med Azureus oppe er loaden på CPUen frå 1-4%, men så startar java-prosessane (ser det med "top") å bruke eindel kvar, som gjer at det vert 20% og oppover.

La nettopp inn nyaste JRE (Java Runtime Env.), men det hjalp ikkje.

Har kjørt 2.3.0.0 her et par dager nå og har ikke sett at det drar så mye CPU-load før.

Ligger på 0-4% her.

Lenke til kommentar
:)

BTW: Nokon som har problem med den nyaste Azureusen (2.3.0.0)? Hos meg byrjar java-prosessane å bruke CPU etter at eg har hatt Azureus oppe ein stund. Vanleg er at med Azureus oppe er loaden på CPUen frå 1-4%, men så startar java-prosessane (ser det med "top") å bruke eindel kvar, som gjer at det vert 20% og oppover.

La nettopp inn nyaste JRE (Java Runtime Env.), men det hjalp ikkje.

Jeg tror det er et problem med den nyeste azureus'en uansett plattform,

EDIT: Sorry. Leste ikke svarene før, trodde jeg var på siste side.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Hadde minneproblemer med 2.3.0.0 selv - kjernen drepte den ikke mindre enn to ganger iløpet av en kveld på grunn av at den fylte alt minnet og swap'en jeg hadde (1GB tilsammen). En kjapp løsning var å deaktivere alt juggelet som følger med 2.3.0.0, distrobutedDB etc. Nå bruker den "bare" 40-50% og sliter hardt ved store swarms (nyeste Bleach for eksempel :) ).

Skal ta en full rens av den så snart jeg gidder - jeg vet iallefall at det ikke har noe med java 1.5 å gjøre - den kjørte jeg med 2.2.0.2 og det virka flott.

Lenke til kommentar

Det var bare et eksempel - sitter og venter jeg som alle andre :)

Såvidt jeg vet er nok blandt de som slipper nye episoder av Bleach tidligst.

edit: offtopic, men relatert til nyeste Bleach - BleachSociety, en ny speedsubbing gruppe, har sluppet episode 32 for ikke så lenge sida. Har ikke sett den, men det skal vistnok være grei kvalitet - venter på lunar selv though.

Endret av Bøb
Lenke til kommentar

Hei alle linux-guruer. :)

Tenkte jeg skulle prøve meg på linux etter hvert, og har av en eller annen grunn tenkt på SUSE en tid.

1: Er dette fullversjon av 9.3 Pro?

2: Er SUSE det rette valget for meg i det hele tatt? Har bare så vidt drevet litt med linux før, og er følgelig totalt nybegynner.

3: Noe spesielt jeg bør tenke på? Hvordan er det med dualboot i forhold til Windows XP? (For jeg kommer ikke til å vrake XP helt uansett.) Hvordan er det med diverse drivere til trådløst nettverk osv?

På forhånd takk for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Hei alle linux-guruer. :)

Tenkte jeg skulle prøve meg på linux etter hvert, og har av en eller annen grunn tenkt på SUSE en tid.

1: Er dette fullversjon av 9.3 Pro?

2: Er SUSE det rette valget for meg i det hele tatt? Har bare så vidt drevet litt med linux før, og er følgelig totalt nybegynner.

3: Noe spesielt jeg bør tenke på? Hvordan er det med dualboot i forhold til Windows XP? (For jeg kommer ikke til å vrake XP helt uansett.) Hvordan er det med diverse drivere til trådløst nettverk osv?

På forhånd takk for hjelpa :)

1:

Nei, dette er en LiveCD

2:

SuSE er kjent for å være brukervennlig. Andre alternativer er Ubuntu, Fedora og Mandriva.

3:

Dualboot skal ikke være noe problem. Støtte for trådløst kan være problematisk, hvilket kort har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...