stigfjel Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Nei... jeg tror ikke han har mer sjans for refusjon enn Frp har sjans til å få penger fra LO. Men av samme grunn som Frp søkte penger, så ville det vært kult å gjort bare for å illustrer et poeng. Dessuten er det i tråd med M$ sin EULA, at hvis man ikke godtar EULA så kan man få en refusjon av de kostnader Windows fører med seg. Dette gjelder også forsåvidt resten av M$ sin programvare. Men det forutsetter selvfølgelig at man sier nei til lisensbetingelsene før man bruker systemet for første gang. Klart at det i mange tilfeller er ganske urealistisk, men det er jo også FrP sin søknad til LO om støtte. Likevel er det prinsipielt riktig med begge deler. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det er jo absolutt i vinden, ble sjokket når jeg leste hvor mange nye brukere ubuntuforums.org får daglig. Hvor mange? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 - Linux MCE looks hot. 8219291[/snapback] Kan nesten ikke tro at alt det der bare fungerer out-of-the-box. Det er jo helt overlegent på alle måter!? Rart jeg aldri har hørt noe om det hvis det er så gjennomført mye bedre enn Windows Media Center Og jeg bruker omtrent ikke annet enn Linux både hjemme og på skole, og følger greit med på hva som skjer.. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Blir du overasket over at du den 23. mars ikke har hørt om en distro som ble lansert 15. mars? Endret 23. mars 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Det med lysene* i Linux MCE var bare elegant. Og ikke minst at den starter alt automatisk - fra TV til media. Edit: *Ekstra utstyr trengs. Endret 23. mars 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Så ut til at Linux MCE mangla på designet. Eller kanskje jeg bare er vant til MS MCE? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Egentlig så er det vel Myth TV. Videre må man bygge progammet opp med plugins. Edit: Beklager. Begge to er separate programmer. Endret 23. mars 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har litt problemer jeg en java applet jeg trenger å studere til en fysikkprøve. Link Jeg får bare opp et vindu med "java applet window" og ingenting skjer? (Firefox, Arch, og jre er installert, azureus kjører) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Virker helt fint her med FF, Arch, JRE... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Virker helt fint her med FF, Arch, JRE... 8223399[/snapback] Er JRE fra pacman siste versjon? Noen feil med rettigheter da eller noe? Endret 23. mars 2007 av chills Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Noen som har prøvd (K(X))Ubuntu 7.04-beta? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg får verifisert hos java/sun.com at jeg har siste versjon av java. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 chills: Du får ikke opp teksten "Applet menu" øverst til venstre (som inneholder en klikkbar meny som laster de ulike appletene på selve siden) ? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Noen som har prøvd (K(X))Ubuntu 7.04-beta? 8223685[/snapback] nope, men testa Herd 5 (xubuntu og ubuntu) som var skuffende Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Har prøvd Herd5 jeg også. Jeg synes den virker lovende, selv om det selvfølgelig er noen hiccups her og der foreløpig. Det er tross alt en Alpha-release. De har ordnet på mye som kan være vanskelig for nybegynnere, slik som installering av prop. programvare som Java og Flash gjennom add/remove programs uten at bruker må legge til ekstra repos, veiviser til hvilke kodekspakker du må installere, samt at de hadde lagt inn "network roaming". Jeg synes Ubuntu stadig viser progresjon for (begynner)brukervennlighet ved hver release, det er det jeg liker med Ubuntu. Selv om mye regnes som forbedring for nybegynnere, er det også greit for drevne ubuntu-brukere å slippe å legge til pakkebrønner, lete etter codecs etc. Og ikke minst slippe "support" fra andre nybegynnere man har prakket på Linux. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 chills: Du får ikke opp teksten "Applet menu" øverst til venstre (som inneholder en klikkbar meny som laster de ulike appletene på selve siden) ? 8225594[/snapback] Jo, det gjør jeg også. Testet noen av de andre appletene, og de funker fint. Noe tull er det, for den viser ikke hele på noen av de. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Noen som har prøvd (K(X))Ubuntu 7.04-beta? nope, men testa Herd 5 (xubuntu og ubuntu) som var skuffende Greit, for jeg vet ikke om Herd-versjonene er det samme som Feisty Fawn/Beta. Se her. Jeg har tenkt å prøve meg på Ubuntu Feisty Fawn/Beta nå i alle fall. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Fikk lyst til å bidra til Ubuntu med å programmere noen nyttige programmer, men alle ideene jeg kommer på er visst allerede tatt. :-\ Er det noen som savner noe i Ubuntu? Tenker da på GUI-kontrollpaneler og andre nyttige småting. Endret 24. mars 2007 av -XaHc- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 En ting, finnes det et program som klarer å lage diagrammer som ligner på de Keynote/Pages til OS X klarer å lage? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå