Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Nei... jeg tror ikke han har mer sjans for refusjon enn Frp har sjans til å få penger fra LO. Men av samme grunn som Frp søkte penger, så ville det vært kult å gjort bare for å illustrer et poeng.

Dessuten er det i tråd med M$ sin EULA, at hvis man ikke godtar EULA så kan man få en refusjon av de kostnader Windows fører med seg. Dette gjelder også forsåvidt resten av M$ sin programvare. Men det forutsetter selvfølgelig at man sier nei til lisensbetingelsene før man bruker systemet for første gang. Klart at det i mange tilfeller er ganske urealistisk, men det er jo også FrP sin søknad til LO om støtte. Likevel er det prinsipielt riktig med begge deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd Herd5 jeg også. Jeg synes den virker lovende, selv om det selvfølgelig er noen hiccups her og der foreløpig. Det er tross alt en Alpha-release.

 

De har ordnet på mye som kan være vanskelig for nybegynnere, slik som installering av prop. programvare som Java og Flash gjennom add/remove programs uten at bruker må legge til ekstra repos, veiviser til hvilke kodekspakker du må installere, samt at de hadde lagt inn "network roaming". Jeg synes Ubuntu stadig viser progresjon for (begynner)brukervennlighet ved hver release, det er det jeg liker med Ubuntu. Selv om mye regnes som forbedring for nybegynnere, er det også greit for drevne ubuntu-brukere å slippe å legge til pakkebrønner, lete etter codecs etc. Og ikke minst slippe "support" fra andre nybegynnere man har prakket på Linux. :p

Lenke til kommentar
chills: Du får ikke opp teksten "Applet menu" øverst til venstre (som inneholder en klikkbar meny som laster de ulike appletene på selve siden) ?

8225594[/snapback]

 

Jo, det gjør jeg også.

Testet noen av de andre appletene, og de funker fint.

Noe tull er det, for den viser ikke hele på noen av de.

Lenke til kommentar

Fikk lyst til å bidra til Ubuntu med å programmere noen nyttige programmer, men alle ideene jeg kommer på er visst allerede tatt. :-\

 

Er det noen som savner noe i Ubuntu? Tenker da på GUI-kontrollpaneler og andre nyttige småting.

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...