Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som distroholic har jeg lagt inn den oppdaterte Slackware Current ogf år noen merkelige fargesammensetninger jeg aldri har sett. Bakgrunnen er default KDE

Kan det ha samme grunn som olear beskriver:

"Gikk ikke så bra som jeg trodde. Fikk store problemer med X.org. Ikke rett oppløsning i forhold til skjermen, og DRI fungerte veldig dårlig. Nedgraderte til Slack11 og avventer en oppgradering av X.org i Current."

 

post-20303-1174425593_thumb.png

 

 

 

EDIT:Når jeg ser bildet her i forumet ser det jo helt normalt ut??!

Her er det irrgrønt, det norske flagget er blått og i det hele tatt merkelig. Skjønner ikke dette jeg Falt helt i fisk dette forsøket.

Endret av Tinker
Lenke til kommentar

Seriøst, nettet er helt latterlig.

Skal oppdatere på Arch så går hastigheten opp og ned, helt ned til 0.0, så opp så langt den kommer så ned igjen på 0.0..

 

Hva faen er det da?

 

Dette må være ngt, ikke faen om dette er meg. :p

 

Edit:

 

Virker som det bare er pacman jo o.O :cry:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Dere må ikke bruke slike distroer da. Hvorfor ikke bytte til opensuse eller ubuntu?
Dere må ikke bruke slike distroer da. Hvorfor ikke bytte til Slackware eller LFS? :p

 

---

 

Bruker Slackware fordi jeg er fornøyd med Slackware. Har prøvd både forskjellige SuSE versjoner og Ubuntu, og er fortsatt mer fornøyd med Slackware.

 

Jeg tror du mener vel, men syns likevell at slike kommentarer er litt upassende. Finnes bedre måter å foreslå en annen distro på :)

Lenke til kommentar
Det blir nok en stor fordel for både Sun og Solaris... Kanskje det vil føre til en enda mer GPL rettet linje fra den siden også. Vi kan iallefall krysse fingrene for det.

8199054[/snapback]

Det vil nok ha noe å si både for GPL og Solaris sin utbredelse at Ian Murdoch nå jobber for Sun Microsystems. For ikke å snakke om Sun selv, det er høy prestisje for Sun at de nå har fått tak i grunnleggeren av en av de virkelig store linux-distroene. Ian Murdoch har nok mye å bidra med hos Sun.

Lenke til kommentar
Seriøst, nettet er helt latterlig.

Skal oppdatere på Arch så går hastigheten opp og ned, helt ned til 0.0, så opp så langt den kommer så ned igjen på 0.0..

 

Hva faen er det da?

 

Dette må være ngt, ikke faen om dette er meg. :p

 

Edit:

 

Virker som det bare er pacman jo o.O :cry:

8200219[/snapback]

Samme her... Hvilket mirror bruker du?

Lenke til kommentar

Lite spørsmål; Bruker Linux(som windows) noe som heter "prefetching"? Hvis ikke, finnes det noe tilsvarende, feks. man ønsker at openoffice skal starte raskere? Jeg synes egentlig prefetching er tåplig - man loader jo masse som mange kanskje aldri eller sjeldent bruker... bare lurte.

Lenke til kommentar
Lite spørsmål; Bruker Linux(som windows) noe som heter "prefetching"? Hvis ikke, finnes det noe tilsvarende, feks. man ønsker at openoffice skal starte raskere? Jeg synes egentlig prefetching er tåplig - man loader jo masse som mange kanskje aldri eller sjeldent bruker... bare lurte.

8201813[/snapback]

Nei, men det finnes posjekter som prøver å gi deg denne funksjonaliteten. Har ikke prøvd de selv men har fått et inntrykk av at de ikke fungerer så bra. Når det gjelder OO finnes det noe som heter OpenOffice.org Quickstarter.

 

Forøvrig så starter Abiword og Gnumeric meget raskt opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...