Mr.Elendig Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Så du mener altså at denne distroen rakker ned på Ubuntu, fordi det er noe galt med å være homo? Kjør debatt! 7959712[/snapback] Nei, eg meiner ikkje at den rakker ned på ubuntu, det eg meiner er at no kan ikkje folk bruke gaybuntu som eit skeldsord mot ubuntu. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har nå startet et prosjekt for å spesialtilpasse Ubuntu for single menn i midten av 20årene som har mer enn allminnelig interesse for øl og ølsorter samt ofte jobber frivillig for kulturelle nonprofit organisasjoner. Noen som vil hjelpe? 7961480[/snapback] Det hadde vært en sann glede. Subuntu kalller vi den. Den vil ha innebygget Gdate som er en ny spesialutviklet datingtjeneste, Gbeerbase som er en database over verdens ølprodukter og Firefox kommer stappa med linker til allverdens nonprofit organisasjoner. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Er audacious og Ubuntu en dårlig kombinasjon eller er Audacious oppskrytt? Vel, programmet virker jo forsåvidt bra, men den henger hele tiden. Hvis jeg for eksempel henter sanger fra filbehandleren, henger den lenge, før sangene blir lagt i Playlist. Jeg har både installert 1.0 gjennom apt-get og kompilert 1.2.2. Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 jeg har ikke hatt noe problem med Audacious og Ubuntu. Alt fungerte klokkereint. Hadde mer problemer med Amarok tbh Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvordan får jeg alle knappene (sideknappene,..) tilgjengelige under kubuntu? Musa er av typen Logitech mx 518 Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Ta en titt på xorg.conf eksempelet som ligger på denne siden. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Er audacious og Ubuntu en dårlig kombinasjon eller er Audacious oppskrytt? Vel, programmet virker jo forsåvidt bra, men den henger hele tiden. Hvis jeg for eksempel henter sanger fra filbehandleren, henger den lenge, før sangene blir lagt i Playlist. Jeg har både installert 1.0 gjennom apt-get og kompilert 1.2.2. 7962032[/snapback] Jeg har brukt Audacious siden den dukket opp, har ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Argh, irriterer vettet av meg at verken Gentoo eller Slackware vil installeres korrekt. I Gentoo får jeg enten opp at den ikke klarer å opprette brukeren jeg lager eller at den ikke finner en fil den skal laste ned mens i Slackware får jeg GRUB 15 error. Noen som kan hjelpe med Slackware? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) In general, error 15 is due to not finding the files needed to boot. a. Check the root line in grub.conf is correct. b. reinstall grub with grub-install c. check the /boot partition filesystem Bruker du GRUB fra en tidligere/annen linux innstallasjon? Har du dobbeltskjekket at GRUB er satt opp til å boote fra riktige partisjoner? Har du forsøkt å bruke LILO? (som jo er Slackwares standard bootloader) Endret 18. februar 2007 av olefiver Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 In general, error 15 is due to not finding the files needed to boot. a. Check the root line in grub.conf is correct. b. reinstall grub with grub-install c. check the /boot partition filesystem Bruker du GRUB fra en tidligere/annen linux innstallasjon? Har du dobbeltskjekket at GRUB er satt opp til å boote fra riktige partisjoner? Har du forsøkt å bruke LILO? (som jo er Slackwares standard bootloader) 7968157[/snapback] Får prøve igjen i morgen. Nå er det natti-natt. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Improved ways to suspend and hibernate a laptop under Linux -- hvis noen er interessert Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Yeehaaa! Linus plukker nok en gang opp Gnome-KDE-flammekrigen. Linus fires latest shot in GNOME Wars Welcome to wonderful, wacky, never-dull world of free and open source software, where in spite of all the posturing and debate, the answer is always best couched in code. Den som klarer å overtale Linus til å starte å bruke Xfce i steden får en Pris. Hadde vært ille arti å se Linus flambere begge de to store DE'ne samtidig Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Mulig jeg er en dum bruker, men kan han ikke bare bruke KDE? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jo, og det er jo det han gjør? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er det mulig å få en server å kjøre noen kommandoer automatisk i oppstarten? Ønsker å starte to programmer automatisk når jeg skrur på serveren min. Fremgangsmåte mottas med takk! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jo, og det er jo det han gjør? 7970770[/snapback] Men han vil bare at GNOME skal bli KDE? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nei, jeg tror Linus vil at Gnome skal bli litt "løsere i snippen" og tillate noe mer konfigurasjonsmuligheter enn slik situasjonen er i dag. Mener å huske fra første runde av denne saken at Linus egentlig vil bruke Gnome, men ikke gjør det pga det han mener er feil holdning til brukerne fra Gnome-utviklerne, og at han har vanskeligheter for å tilpasse Gnome slik han vil ha det. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Men nå var Linus-patchene på plass, så da ble det kanskje fred i verden igjen. Endret 18. februar 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
dabear Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 RattleBattle: Kilde? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 På at det er blitt fred i verden? Kommentarer om Linus-patchene som var på plass, var ikke seriøst ment. Var bare en slengkommentar om det som stod i artikkelen om at han hadde lagd noen patcher, slik at han ble mer fornøyd med GNOME. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå