Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Likte ikke det med Arch at man må installere et desktop enviroment selv.. :(

Noen som har forslag til andre distroer jeg kan teste ut, som matcher kriteriene jeg posta i et par poster over?

7946788[/snapback]

Eh, Ubuntu? That's the mainstream, og det er en grunn for det.

Arch er gøy når du har interessen, og tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Jeg får svart skjerm under installering av Ubuntu og Xubuntu på min bærbare. Det er en Acer TravelMate 8103WLMi, har egentlig ikke noe å si. Men problemet tror jeg oppstår pga. skjermen. Med OpenSuse, så fikk jeg ikke svart skjerm under installering.

Har prøvd med ''linux vga=771'' og ''linux vga=768'' - men ingen av delene har fungert. Da har jeg fjernet splash fra boot options.

Altså i Xubuntu, når splashen med den lille musa er over, så blir skjermen min svart. Dog får jeg opp terminal med CTRL + ALT + F1.

Merkelig dette her. Noen som har peil? Kanskje feil med ''xorg''?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Jeg klarte å gjøre en endring i profilen i gnome-terminalen, som nå ender i at den starter, vises i 0,5 sekunder, og lukkes igjen. Hvordan kan jeg forandre den instillingen igjen? (husker ikke hva den het.. :p )

7953074[/snapback]

*hjelp*

Savner gnome-terminalen min :p

Lenke til kommentar

Sitter i Spania med Arch, Hp laptop og ipw3945, ikke faen om nettet vil funke.

Jeg har vel egentlig prøvd det meste, siden kablet nett ikke er tilgjengelig får jeg se om ubuntu 6.10 cden har ipw3945 firmware drivere.

Loggen viser noe device write error kode -32, også får jeg dhcp timeout.

Jeg har prøvd med/uten hal, fam, dbus og portmap uten resultat.

Litt dritt kjedelig at nettet ikke funker, er 4-5 forskjellige AP i diverse konferanserom hvor jeg sitter rett ved siden av selve AP´et.

DA BURDE TING FUNKE. :hrm::hrm:

Lenke til kommentar
Sitter i Spania med Arch, Hp laptop og ipw3945, ikke faen om nettet vil funke.

Jeg har vel egentlig prøvd det meste, siden kablet nett ikke er tilgjengelig får jeg se om ubuntu 6.10 cden har ipw3945 firmware drivere.

Loggen viser noe device write error kode -32, også får jeg dhcp timeout.

Jeg har prøvd med/uten hal, fam, dbus og portmap uten resultat.

Litt dritt kjedelig at nettet ikke funker, er 4-5 forskjellige AP i diverse konferanserom hvor jeg sitter rett ved siden av selve AP´et.

DA BURDE TING FUNKE.  :hrm:  :hrm:

7958669[/snapback]

Trenger den firmware? Har du den?

Har det virket før? Hva gjorde du i tiden mellom virket til virket ikke?

Lenke til kommentar
Siden det er så populært å rakke ned på ubuntu fortiden, med t.d. å kalle den for gaybuntu osv....

http://www.gaybuntu.com/

7958925[/snapback]

Så du mener altså at denne distroen rakker ned på Ubuntu, fordi det er noe galt med å være homo?

Kjør debatt!

7959712[/snapback]

Freedom of speech! Men det kan vel diskuteres at man vil ha en egen distro for spesielle grupper i samfunnet eller om man bare skulle holde seg til (K)(X)Ubuntu for å holde alt på et praktisk plan, uten å skape for mye forvirring. Men som vi ser så er det mange som lager egen distro for sin egen samfunnsgruppe likevell. Etter min mening så gjør de dette for å fremme egen mening som kommer til utrykk i en Linux Distrubusjon. Noen kan sikkert kalle meg for Metal-fan men jeg kommer ikke til å legge in ubuntu satanic edition av den grunn. Jeg syns i bunn å grunn at hele greia med å lage slike distroer er tåpelig (objektiv til de grader!).

marsan out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...