pgdx Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Likte ikke det med Arch at man må installere et desktop enviroment selv.. Noen som har forslag til andre distroer jeg kan teste ut, som matcher kriteriene jeg posta i et par poster over? 7946788[/snapback] Eh, Ubuntu? That's the mainstream, og det er en grunn for det. Arch er gøy når du har interessen, og tid. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 (endret) Hei igjen. Jeg får svart skjerm under installering av Ubuntu og Xubuntu på min bærbare. Det er en Acer TravelMate 8103WLMi, har egentlig ikke noe å si. Men problemet tror jeg oppstår pga. skjermen. Med OpenSuse, så fikk jeg ikke svart skjerm under installering. Har prøvd med ''linux vga=771'' og ''linux vga=768'' - men ingen av delene har fungert. Da har jeg fjernet splash fra boot options. Altså i Xubuntu, når splashen med den lille musa er over, så blir skjermen min svart. Dog får jeg opp terminal med CTRL + ALT + F1. Merkelig dette her. Noen som har peil? Kanskje feil med ''xorg''? Endret 15. februar 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Da installeres Gentoo. Håper dette blir bra! Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Starta du ikke i sta?... Uansett. Jeg klarte å gjøre en endring i profilen i gnome-terminalen, som nå ender i at den starter, vises i 0,5 sekunder, og lukkes igjen. Hvordan kan jeg forandre den instillingen igjen? (husker ikke hva den het.. ) Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Starta du ikke i sta?... En blir egentlig aldri ferdig med å installere Gentoo Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Starta du ikke i sta?... En blir egentlig aldri ferdig med å installere Gentoo 7953115[/snapback] Sant.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2007 Noen som vet hva jeg kan skrive i sudoers for alltid å få en executable til å bli kjørt som root uten at noen må trykke inn passord? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg bruker NOPASSWD eks: %wheel ALL = (ALL) NOPASSWD:/usr/libexec/xfsm-shutdown-helper Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Er litt ny i linux jeg men.. Har installert bsdgames nå, men åssen er det jeg starter opp spillene? f.eks. tetris? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 prøvd å skrive det i terminalen? Tror bsdgames er tekstbaserte Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 prøvd å skrive det i terminalen? Tror bsdgames er tekstbaserte 7955781[/snapback] Har prøvd både "bsdgames" og "tetris" før.. funker ikke... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 hva med "tetris-bsd" (eller bare tetr[tab]) Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg klarte å gjøre en endring i profilen i gnome-terminalen, som nå ender i at den starter, vises i 0,5 sekunder, og lukkes igjen. Hvordan kan jeg forandre den instillingen igjen? (husker ikke hva den het.. ) 7953074[/snapback] *hjelp* Savner gnome-terminalen min Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Sitter i Spania med Arch, Hp laptop og ipw3945, ikke faen om nettet vil funke. Jeg har vel egentlig prøvd det meste, siden kablet nett ikke er tilgjengelig får jeg se om ubuntu 6.10 cden har ipw3945 firmware drivere. Loggen viser noe device write error kode -32, også får jeg dhcp timeout. Jeg har prøvd med/uten hal, fam, dbus og portmap uten resultat. Litt dritt kjedelig at nettet ikke funker, er 4-5 forskjellige AP i diverse konferanserom hvor jeg sitter rett ved siden av selve AP´et. DA BURDE TING FUNKE. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Siden det er så populært å rakke ned på ubuntu fortiden, med t.d. å kalle den for gaybuntu osv.... http://www.gaybuntu.com/ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Sitter i Spania med Arch, Hp laptop og ipw3945, ikke faen om nettet vil funke. Jeg har vel egentlig prøvd det meste, siden kablet nett ikke er tilgjengelig får jeg se om ubuntu 6.10 cden har ipw3945 firmware drivere. Loggen viser noe device write error kode -32, også får jeg dhcp timeout. Jeg har prøvd med/uten hal, fam, dbus og portmap uten resultat. Litt dritt kjedelig at nettet ikke funker, er 4-5 forskjellige AP i diverse konferanserom hvor jeg sitter rett ved siden av selve AP´et. DA BURDE TING FUNKE. 7958669[/snapback] Trenger den firmware? Har du den? Har det virket før? Hva gjorde du i tiden mellom virket til virket ikke? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Siden det er så populært å rakke ned på ubuntu fortiden, med t.d. å kalle den for gaybuntu osv.... http://www.gaybuntu.com/ 7958925[/snapback] Så du mener altså at denne distroen rakker ned på Ubuntu, fordi det er noe galt med å være homo? Kjør debatt! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Siden det er så populært å rakke ned på ubuntu fortiden, med t.d. å kalle den for gaybuntu osv.... http://www.gaybuntu.com/ 7958925[/snapback] Så du mener altså at denne distroen rakker ned på Ubuntu, fordi det er noe galt med å være homo? Kjør debatt! 7959712[/snapback] Freedom of speech! Men det kan vel diskuteres at man vil ha en egen distro for spesielle grupper i samfunnet eller om man bare skulle holde seg til (K)(X)Ubuntu for å holde alt på et praktisk plan, uten å skape for mye forvirring. Men som vi ser så er det mange som lager egen distro for sin egen samfunnsgruppe likevell. Etter min mening så gjør de dette for å fremme egen mening som kommer til utrykk i en Linux Distrubusjon. Noen kan sikkert kalle meg for Metal-fan men jeg kommer ikke til å legge in ubuntu satanic edition av den grunn. Jeg syns i bunn å grunn at hele greia med å lage slike distroer er tåpelig (objektiv til de grader!). marsan out Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Greit nok å lage distroer spesiallaget for spill, server etc, men å lage bare for spesielle grupper blir bare tåpelig. Mener, vi har da mange nok distroer om vi ikke skal lage for homoer, kristne gravide, og søppelmenn. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Jeg har nå startet et prosjekt for å spesialtilpasse Ubuntu for single menn i midten av 20årene som har mer enn allminnelig interesse for øl og ølsorter samt ofte jobber frivillig for kulturelle nonprofit organisasjoner. Noen som vil hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå