drall Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det er det distrokerneler er til (stabilitet). Debian Sarge er på 2.6.8-15. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Synes det er vanvittig med alle disse releasene. Har mer tro på grundig forarbeid enn for mye patcher hele tiden. Synes det er litt Windows-preg over det. GNU/Linux bør faktisk se mer på hva de gjør på BSD/System V-fronten. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Forarbeidet gjøres jo i et annet tre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvis forarbeidet til linux-kjernen gjøres i et annet tre, tør jeg ikke tenke på hvordan det ser ut... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Det må jo sies at det ER litt råttent at Linux-kjerne x.y.z ofte ikke er binærkompatibel med kjerne x.y.(z+1). Lenke til kommentar
drall Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Du mener binær-modul-interfacet eller noe i den duren? Mange av utviklerne bryr seg sikkert ikke så mye om dette, iom at de gir uttrykk for å ikke være så begeistret for binær-moduler. Jeg antar de misliker å få bug-rapporter der nvidia-driveren el. har skylden. Jeg tror du skal gå temmelig langt tilbake for å finne et skifte i user-land binær-kompatibilitet. Det er vel heller glibc ol. som har en tendens til å bryte denne. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Forarbeidet gjøres jo i et annet tre. Apropos det, hvorfor er det ingen 2.7 kjerne? Jeg trodde ny ustabil kjerne ble jobbet med parallellt med den stabile? ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) (re: ingen 2.7 enda) Slik jeg har forstått det er planen først å sette igang en 2.7 når det blir aktuelt å lage virkelig store endringer i kjernen, så langt har det vært mindre endringer som har vært testet ut i diverse trær og deretter pløyd raskest mulig inn i 2.6.x. Dette er en bevisst endring i policy, delvis fordi nye verktøy (bitkeeper / git) har gjort det mulig å arbeide på den måten, delvis fordi man så vel endel problemer med at 2.5 trakk ut for mye i tid, litt for mye av det som var i 2.5 ble etterhvert et must i 2.4, slik at det ble mye backporting. Men, det har vel gått litt kjapt i svingene ved et par anledninger med ny releaser... På den annen side, 2.4 var jo heller ikke perfekt i så måte, noen som husker 2.4.10? M. (basert på inntrykk fra, hovedsakelig lwn.net, nesten personlig erfaring med 2.4.10) Edit: Timestampen er da en time feil! Så tidlig postet jeg da ikke! Endret 13. mai 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Endre tidsinnstillingene i profilen din. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Microsoft vil tilby egen antivirus Eigentleg utruleg latterleg! Tenk over det. Først lagar dei eit elendig operativsystem, og når det vert problem, så skal dei altså selge programvare som skal hindre problemet, i staden for å fikse på operativsystemet. Fikse? Nei, tjene meir. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Noe av hovedgrunnen til at jeg misliker M$ sterkt og helst vil satse på UNIX-plattformen. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2005 Ångående 2.6-kjernen, så er jo den under konstant utvikling, og man må jo ikke nødvendigvis ha den nyeste releasen. Skal man ha noe som er ytterst stabilt og som er i lite utvikling, kan man alltids velge 2.4.30-kjernen. At MS selger antivirusprogramvare er bare teh lol og det finnes ingen logiske argumenter for at de skal slippe unna med det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Selv bruker jeg 2.6.10 på hovedmaskinen. Gidder ikke hive inn 2.6.11.x enda på den. Bruker riktignok 2.6.11.7 på laptop'en. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 http://news.com.com/Major+Solaris+features..._3-5705288.html Bombe Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) http://news.com.com/Major+Solaris+features..._3-5705288.html Bombe Ulikt hva som ofte kan være tilfelle med GNU/Linux, og særdeles Windows, vil Sun slippe noe som garantert fungerer. Stemmer dette, traff Sun på noen uventede problemer, og da vil de bruke mer tid på utvikling og testing. Det er tross alt bedre at de venter med disse tingene til de garantert fungerer, istedet for å slippe noe halvferdig på markedet som har stor sannsynlighet for å kræsje (f.eks. det M$ har gjort hele tiden). Det mest ideelle hadde vært om alt hadde gått etter planen, men slik er det ofte ikke. Når Solaris 10 blir fullt operativt, vil det faktisk være overlegent i forhold til GNU/Linux. Endret 13. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Oh well, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves(spelling?)!. Må si jeg faktisk gleder meg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) Leste på et forum at det var snakk om at nVIDIA skal begynne å støtte Solaris, så Solaris kan godt takle spill i fremtiden, når Solaris får full binærkompabilitet med GNU/Linux. Solaris er et mektig OS basert på UNIX System V, så det kan bli moro å se hvordan et fullstendig Solaris 10 vil fungere. Og hardware-støtten forbedrer seg stadig. Edit: forumet er nvnews, og der henger det faktisk folk som jobber med driverutvikling for nVIDIA. Endret 13. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Hei, tenkte jeg skulle høre med dere hvilket filsystem som er å foretrekke til en stor partisjon (300GB). Det er for øyeblikket en FAT32-partisjon, men den har selvfølgelig blitt korrupt. Pålitelighet er langt viktigere enn hastighet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 (endret) ReiserFS (Linux), XFS (Linux), UFS2 (FreeBSD), FFS (OpenBSD) er gode alternativer. NTFS er ikke verdt å satse på hvis du skal ha et stabilt filsystem. Edit: Dessuten, disse filsystemene er ganske raske også, så her får du i både pose og sekk. Endret 13. mai 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå