Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange interesante problem folk har her.

Her er ett til:

Etter jeg la inn nvidia driverne på nytt så har gdm innloggings vinduet mitt fått et en obskur skjermoppløsning. Når jeg logger inn så blir skjermoppløsningen forandret til min normale 1280x1024. Noen forslag til hvordan endre oppløsning i GDM?

7712049[/snapback]

Bruker ikke å bumpe men,,,,Bump!

Lenke til kommentar
Etter at jeg sa til de nye seriene finner jeg ingen i det hele tatt når jeg skal legge til flere  :dontgetit:  kun meg det skjer med?

7716768[/snapback]

Kan jo hende du gjorde feil da du redigerte filen. Kan paste filen min når jeg logger på PCen min ikveld.

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å fjerne alle andre oppløsninger enn den du vil ha i xorg.conf fila.  :hmm:

7719490[/snapback]

Prøvde det nå og da ble det årnings...MEN..Nå får jeg ikke til å velge 60hz på skjermen slik at alt går mer smooth. SKulle tro at gdm skjermoppløsninga var den samme som den er når man logger inn.

Lenke til kommentar
Bruker ikke mac med intel "vanlig" x86?

7720467[/snapback]

Jo, men de bruker EFI framfor BIOS, som kan skape problemer. Uten at jeg har prøvd det sjøl; det skal funke å installere fra den "vanlige x86-cden" av fks ubuntu, da GRUB har støtta efi lenge nå.

Lenke til kommentar
Hva er gale med dette scriptet?
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
#! /bin/sh

echo "Is it morning? Please enter yes or no"

read timeofday

if [ "§timeofday" = "yes" ]

then

echo "god morning"

elif [ "§timeofday" = "no" ] ; then

echo "good afternoon"

else

echo "sorry, §timeofday not recognized. Enter yes or no"

exit 1

fi

exit 0

7716804[/snapback]

Bare at du bruker paragraftegn isteden for dollartegn :) § -> $ så virker det.
Lenke til kommentar
Når jeg trykker på linker jeg mottar i Gaim, får jeg opp noe om at the browser command is invalid, irriterende. Noen som vet hvorfor?

7716683[/snapback]

Sjekk instillingene til gaim, der kan du stille inn hvilken nettleser som skal brukes. Kansje den bruker en du ikke har installert (har du avinstallert mozilla?) Dersom det står "defualt browser" eller "htmlview" som kommando, sjekk nettleserinstillingene dine i gnome.

Mange interesante problem folk har her.

Her er ett til:

Etter jeg la inn nvidia driverne på nytt så har gdm innloggings vinduet mitt fått et en obskur skjermoppløsning. Når jeg logger inn så blir skjermoppløsningen forandret til min normale 1280x1024. Noen forslag til hvordan endre oppløsning i GDM?

7712049[/snapback]

Bruker ikke å bumpe men,,,,Bump!

7719290[/snapback]

Antagelig har du valgt to forskjellige oppløsninger i gnome og i "hovedinstillingene for maskinen". Dersom du kjører fedora, sjekk "system-config-display". Et godt tegn på at du er på rett vei er et spørsmål om root-passord (etc. for sudo).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...