DanielL Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Nå skjønner jeg ikke hva du spør meg om en gang Hvor kan jeg sjekke det scriptet? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Nå skjønner jeg ikke hva du spør meg om en gang Hvor kan jeg sjekke det scriptet? 7718005[/snapback] Hehe generelt ment til denne tråden (Hadde jeg posta en gang til hadde det blitt dobbelpost, noe som er ulovlig/teit) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Mange interesante problem folk har her. Her er ett til: Etter jeg la inn nvidia driverne på nytt så har gdm innloggings vinduet mitt fått et en obskur skjermoppløsning. Når jeg logger inn så blir skjermoppløsningen forandret til min normale 1280x1024. Noen forslag til hvordan endre oppløsning i GDM? 7712049[/snapback] Bruker ikke å bumpe men,,,,Bump! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo prøve å fjerne alle andre oppløsninger enn den du vil ha i xorg.conf fila. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Etter at jeg sa til de nye seriene finner jeg ingen i det hele tatt når jeg skal legge til flere kun meg det skjer med? 7716768[/snapback] Kan jo hende du gjorde feil da du redigerte filen. Kan paste filen min når jeg logger på PCen min ikveld. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Noen her som vet om man kan kjøre Linux på (Intel) Mac? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ja. Litt avhengig av distro, men som regel finnes det en versjon for PPC-Mac også. Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Bruker ikke mac med intel "vanlig" x86? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Du kan jo prøve å fjerne alle andre oppløsninger enn den du vil ha i xorg.conf fila. 7719490[/snapback] Prøvde det nå og da ble det årnings...MEN..Nå får jeg ikke til å velge 60hz på skjermen slik at alt går mer smooth. SKulle tro at gdm skjermoppløsninga var den samme som den er når man logger inn. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Bruker ikke mac med intel "vanlig" x86? 7720467[/snapback] Jo, men de bruker EFI framfor BIOS, som kan skape problemer. Uten at jeg har prøvd det sjøl; det skal funke å installere fra den "vanlige x86-cden" av fks ubuntu, da GRUB har støtta efi lenge nå. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hva er gale med dette scriptet?Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #! /bin/sh echo "Is it morning? Please enter yes or no" read timeofday if [ "§timeofday" = "yes" ] then echo "god morning" elif [ "§timeofday" = "no" ] ; then echo "good afternoon" else echo "sorry, §timeofday not recognized. Enter yes or no" exit 1 fi exit 0 7716804[/snapback] Bare at du bruker paragraftegn isteden for dollartegn § -> $ så virker det. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Hahah hjertlig. =) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Free Solaris 10 and Sun Studio Software Media Kit. Solaris à la Ubuntu ShipIt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Når jeg trykker på linker jeg mottar i Gaim, får jeg opp noe om at the browser command is invalid, irriterende. Noen som vet hvorfor? 7716683[/snapback] Sjekk instillingene til gaim, der kan du stille inn hvilken nettleser som skal brukes. Kansje den bruker en du ikke har installert (har du avinstallert mozilla?) Dersom det står "defualt browser" eller "htmlview" som kommando, sjekk nettleserinstillingene dine i gnome. Mange interesante problem folk har her. Her er ett til: Etter jeg la inn nvidia driverne på nytt så har gdm innloggings vinduet mitt fått et en obskur skjermoppløsning. Når jeg logger inn så blir skjermoppløsningen forandret til min normale 1280x1024. Noen forslag til hvordan endre oppløsning i GDM? 7712049[/snapback] Bruker ikke å bumpe men,,,,Bump! 7719290[/snapback] Antagelig har du valgt to forskjellige oppløsninger i gnome og i "hovedinstillingene for maskinen". Dersom du kjører fedora, sjekk "system-config-display". Et godt tegn på at du er på rett vei er et spørsmål om root-passord (etc. for sudo). Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Free Solaris 10 and Sun Studio Software Media Kit. Solaris à la Ubuntu ShipIt. 7723135[/snapback] Pent. Gratis "ekte" UNIX og nå også gratis media. Sånt liker vi. Dette må vi benytte oss av. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kan Solaris tilby noe som ikke linux kan, for den normale desktop-bruker? Hvilken pakkebehandler brukes i Solrais btw? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Enkelt problem her nå: Hvordan stiller jeg klokka via terminalen i Ubuntu? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Enkelt problem her nå: Hvordan stiller jeg klokka via terminalen i Ubuntu? 7726713[/snapback] Hvorfor skal du gjøre det via terminalen? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg skal gjøre det via terminalen fordi jeg bruker PuTTy.. Altså, det er en server det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå