Rabbid Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Marsan : Kjøre det som root? :-P Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Marsan : Kjøre det som root? :-P 7676873[/snapback] Hvordan? programmet spretter opp automatisk når jeg setter inn pluggen. Edit: kjørte gnome-volume-manager-gthumb med superbruker. Ufattelig at man må gjøre dette for å få overført bilder. Skal se om jeg finner mer lettvint måte å gjøre det på. Endret 8. januar 2007 av Marsan Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Marsan : Kjøre det som root? :-P 7676873[/snapback] Hvordan? programmet spretter opp automatisk når jeg setter inn pluggen. Edit: kjørte gnome-volume-manager-gthumb med superbruker. Ufattelig at man må gjøre dette for å få overført bilder. Skal se om jeg finner mer lettvint måte å gjøre det på. 7676985[/snapback] System -> Instillinger -> Avtagbar Lagring og Media I dette programmet kan du stille inn kommandoer som bli kjør når man plugger ting inn i systemet. Velg Kamerafanen og legg til en gksu foran kommandoen. Lett som bare det Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 skriv ls -lh | grep sd Sjekk /dev om det står root root forran kameraet ditt. Det skal så root disk for å gi vanlig tilgang til kameraet (som til andre diskenheter). Ubuntu bruker vel automount for å montere kameraer og lignende når de plugges til så du kan også lese litt om det: http://www.google.no/search?q=automount Dersom ikke noe annet fungerer kan du kanskje vurdere å legge kameraet til i fstab. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Takker! Satte gksu foran oppstartskommandoen i avtagbar lagring og media i kamerafanen. Det som er litt slit er at mappa som bildene blir lagt i blir root-beskytett og får ikke til å skrive til mappa. Løser jeg enkelt med sudo nautilus og flytter å styrer på. Ikke det letteste men det går bra Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Apple lanserer Apple TV. Kunne tenkt meg en sånn. Poenget er at det du har i itunes kan streames til Apple Tven slik at du får sett det på din tv. Nå er jo problemet at iTunes ikke finnes til linux. Finnes det noen alternative løsninger til linux? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Jeg har lastet ned Azureus via Pacman til Archlinux. Men det virker som java ikke er installert, selv om det fulgte med i pakken. Jeg lastet også ned en .bin selvutpakke greie fra sun som skulle funke, men ikke den heller. Hva gjør jeg feil? SUN.COM er så jævlig full i dritt at jeg skjønner ikke noe, kan noen si hvilken pakke jeg må ha i fra sun som kan kjøre azureus? Pakken ble installert feil. Endret 9. januar 2007 av chills Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Finnest det ein like komplett musikkavspelar som amaroK til GTK? Er ikkje fornøygd med banshee Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg har lastet ned Azureus via Pacman til Archlinux. Men det virker som java ikke er installert, selv om det fulgte med i pakken. Jeg lastet også ned en .bin selvutpakke greie fra sun som skulle funke, men ikke den heller. Hva gjør jeg feil? SUN.COM er så jævlig full i dritt at jeg skjønner ikke noe, kan noen si hvilken pakke jeg må ha i fra sun som kan kjøre azureus? Pakken ble installert feil. 7685248[/snapback] Jeg regner med at du må legge til bin katalogene til jre og jdk i PATH variabelen. Installasjonen til sun-java pleier vel å legge disse i /var eller /opt eller noe slikt. For eksempel: PATH=$PATH:/var/sun/jre/bin Et sted du kan legge dette er for eksempel i .bashrc filen i hjemmekatalogen. Da blir det lastet hver gang du logger inn. I ubuntu er et iallefall i /etc/bash.bashrc du legger dette for å få det systemvidt. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har debian installert på noe gammalt rukkel. Når jeg skal logge ut med exit eller whatever lokalt i kommandolinja kommer innlogginga nederst på skjermen og det henger igjen linjer fra den forrige innlogginga øverst på skjermen. Finns det noen måte fjerne dette på? Veit det er sånn til standard på Fedora o.l. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei, hvordan uttaler man Archlinux? Ark, eller artsj? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 tibbs: Regner med "artsj", siden Ark Linux finnes fra før av... Lenke til kommentar
9001 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Pronunciation Though there is much debate on the pronunciation, the founder Judd Vinet pronounces Arch in the same manner as archer or parchment. Due to other pronunciations, it is occasionally confused with Ark Linux. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 tibbs: Regner med "artsj", siden Ark Linux finnes fra før av... 7689417[/snapback] Visste ikke om Ark Linux, men da er det vel som du antar Judofyr. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har debian installert på noe gammalt rukkel. Når jeg skal logge ut med exit eller whatever lokalt i kommandolinja kommer innlogginga nederst på skjermen og det henger igjen linjer fra den forrige innlogginga øverst på skjermen. Finns det noen måte fjerne dette på? Veit det er sånn til standard på Fedora o.l. 7688381[/snapback] Du kan kjøre "clear" rett før exit/logout, alternativt legge begge kommandoene som et alias i bashrc? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har debian installert på noe gammalt rukkel. Når jeg skal logge ut med exit eller whatever lokalt i kommandolinja kommer innlogginga nederst på skjermen og det henger igjen linjer fra den forrige innlogginga øverst på skjermen. Finns det noen måte fjerne dette på? Veit det er sånn til standard på Fedora o.l. 7688381[/snapback] Opprett fila .bash_logoutÅpne .bash_logout og skriv clear på første linje. Save. Kommandoen clear vil kjøres under hver ut/avlogging. Funker hos meg, legger det alltid opp av en eller annen vane. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Finnest det ein like komplett musikkavspelar som amaroK til GTK?Er ikkje fornøygd med banshee 7687030[/snapback] Prøvd Exaile? http://www.linux.com/article.pl?sid=07/01/03/2140240 Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har en disk med mye mailer og dokumenter nå, som jeg er litt redd for å miste. Dermed kunne jeg godt tenke meg å kjøre denne i raid1, problemet er bare at typen partisjon på disken er 83, men for å sette opp software raid så må den være av typen fd. Noen som vet om det går an å endre uten at data går tapt? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) EDIT: Nå funker endelig wifi, men nå har jeg et lite problem med DSN serveren. Jeg har fått en IP fra admin, men hvordan får jeg linux til å dra nytte av dette? Endret 11. januar 2007 av chills Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hyggelig lesning: http://www.digi.no/php/art.php?id=364147 Alltid like søtt å se de som er bekymret for at disse barna skal mistrives med Linux, lære mindre og gå seg vill hvis de er nødt til å bruke Windows og MS Office senere i livet. Endret 11. januar 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå