Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyfaen for en følelse. Har nå brukt sikkert nærmere 6-7 timer på å få ati drivere til å fungere. Problemer lå ikke i driverene, men at xorg brukte altfor høy hz på skjermen. Derfor fungerte heller ikke ati eller radeon driverene, kun vesa.

 

direct rendering: Yes

...

OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

OpenGL renderer string: RADEON X800 Series Generic

OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18)

Har aldri i livet blitt så glad for å se en tekstbit før.

Endret av Canute
Lenke til kommentar
Ah, der var Linux installert (openSUSE) og det funker fjell! :D Endelig er Windoze ute av hus! Skal bli deilig med Linux nå! :D

7628774[/snapback]

Ja, selv kastet jeg ut Windows fra min multimedia-maskin før sommeren, og den kjører nå Slackware. Kan ikke si jeg angrer på det, tvert imot. Brannmuren min kjører OpenBSD, og det fungerer også bra. Ser på mulighetene for å dele opp multimediamaskinen som også fungerer som filserver i en ren filserver og en ren multimedia-maskin, og filserveren vil nok kjøre Solaris.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det noen som har en kommando som gjør alle filene i f.eks. home-mappen skrivbare? Jeg kopierte over alle backupfilene jeg tok fra Windows, men det er så sinnsykt mange å måtte gjøre om til skrivbare pga. at alle filene må gjøres manuelt.

 

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
chmod 755 -R *?

7636865[/snapback]

Ah, tusentakk til deg og -XaHc- som hjelper en stakkars Linuxbruker :) Uansett, nå har jeg det problemet med at jeg når jeg tar kommandoen sudo gedit /etc/apt/sources.list (for å legge til "repositories" (aner ikke hva det er på norsk, hentet fra UbuntuGuide.org). Men jeg får bare opp at den ikke finnes. Dog finner jeg den når jeg leter i filsystemet, men jeg har ikke tilgang til å lagre den.

 

Noen som kan hjelpe igjen? :blush:

 

EDIT: Hvorfor vil ikke amaroK spille av ting mens XMMS vil? Har det noe med databasen å gjøre eller?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Noen med erfaring med kombinasjonen Arch (0.7.2) og IBM laptop der ute?

 

Har installert Arch på min IBM (P III/500) Textmodus går veldig greit og raskt, men klarer ikke å konfigurere X til grafisk gui. En av meldingene som dukker opp er "cannot run in framebuffer mode"

Ser en snurt av "X" på skjermen, men etter utallige xorgconfig aner jeg ikke. Tips? Har foreløpig ikke mulighet til å gå på nett med maskina.

Lenke til kommentar
Uansett, nå har jeg det problemet med at jeg når jeg tar kommandoen sudo gedit /etc/apt/sources.list (for å legge til "repositories" (aner ikke hva det er på norsk, hentet fra UbuntuGuide.org). Men jeg får bare opp at den ikke finnes. Dog finner jeg den når jeg leter i filsystemet, men jeg har ikke tilgang til å lagre den.

 

Noen som kan hjelpe igjen? :blush:

 

EDIT: Hvorfor vil ikke amaroK spille av ting mens XMMS vil? Har det noe med databasen å gjøre eller?

7637034[/snapback]

 

Kommandoen funker hos meg. Vet ikke nok om systemet ditt til å tenke meg til hva som er galt.

 

Hva amaroK og XMMS vil og ikke vil spille av kommer ann på hvilke codecs du har installer..

Hvis du trenger støtte til propriotære filformater kan et søk i Synaptic med filformatet (og kanskje spilleren) fikse problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Kommandoen funker hos meg. Vet ikke nok om systemet ditt til å tenke meg til hva som er galt.

 

Hva amaroK og XMMS vil og ikke vil spille av kommer ann på hvilke codecs du har installer..

Hvis du trenger støtte til propriotære filformater kan et søk i Synaptic med filformatet (og kanskje spilleren) fikse problemet.

7637919[/snapback]

Jeg bruker Ubuntu om det er noe hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...