dabear Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 sudo har en timeout periode på noen minutt, mener jeg å huske Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja, det er jeg klar over, men hos meg funker det selv etter flere timer uten bruk av terminalen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Skjer ikke hos meg, du kan jo prøve å installere sudo på nytt hvis det kan hjelpe, er jo vært forsøket. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Merkelig... Uansett, du kan bruke sudo -k for å slette sudo-session Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Sitter her og overfører masse lovlige greier til min 30gb truecrypt monterte partisjon. Genialt system. <3 Lenke til kommentar
Canute Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Fyfaen for en følelse. Har nå brukt sikkert nærmere 6-7 timer på å få ati drivere til å fungere. Problemer lå ikke i driverene, men at xorg brukte altfor høy hz på skjermen. Derfor fungerte heller ikke ati eller radeon driverene, kun vesa. direct rendering: Yes... OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: RADEON X800 Series Generic OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18) Har aldri i livet blitt så glad for å se en tekstbit før. Endret 2. januar 2007 av Canute Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ah, der var Linux installert (openSUSE) og det funker fjell! Endelig er Windoze ute av hus! Skal bli deilig med Linux nå! Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 EDIT: Bare glem det, uansett, nå lurer jeg på om noen vet om noen gode MIDI-programmer som kan brukes til å lage/endre MIDI-filer (noe ala Sibelius eller MidiNotate Musician) 7613624[/snapback] Rosegarden? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Ah, der var Linux installert (openSUSE) og det funker fjell! Endelig er Windoze ute av hus! Skal bli deilig med Linux nå! 7628774[/snapback] Ja, selv kastet jeg ut Windows fra min multimedia-maskin før sommeren, og den kjører nå Slackware. Kan ikke si jeg angrer på det, tvert imot. Brannmuren min kjører OpenBSD, og det fungerer også bra. Ser på mulighetene for å dele opp multimediamaskinen som også fungerer som filserver i en ren filserver og en ren multimedia-maskin, og filserveren vil nok kjøre Solaris. Endret 3. januar 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Er det noen som har en kommando som gjør alle filene i f.eks. home-mappen skrivbare? Jeg kopierte over alle backupfilene jeg tok fra Windows, men det er så sinnsykt mange å måtte gjøre om til skrivbare pga. at alle filene må gjøres manuelt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 chmod 755 -R ? Kanskje du må ha mappenavnet med i kommandoen.. eller bare høyeklikke på mappen og stille det inn i GUI. Jeg bruker Ubuntu 6.10, vet ikke hva du bruker, men det kan vel sikkert fikses ved å høyeklikke på mappen og velge egenskaper Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) chmod 755 -R *? 7636865[/snapback] Ah, tusentakk til deg og -XaHc- som hjelper en stakkars Linuxbruker Uansett, nå har jeg det problemet med at jeg når jeg tar kommandoen sudo gedit /etc/apt/sources.list (for å legge til "repositories" (aner ikke hva det er på norsk, hentet fra UbuntuGuide.org). Men jeg får bare opp at den ikke finnes. Dog finner jeg den når jeg leter i filsystemet, men jeg har ikke tilgang til å lagre den. Noen som kan hjelpe igjen? EDIT: Hvorfor vil ikke amaroK spille av ting mens XMMS vil? Har det noe med databasen å gjøre eller? Endret 3. januar 2007 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Noen med erfaring med kombinasjonen Arch (0.7.2) og IBM laptop der ute? Har installert Arch på min IBM (P III/500) Textmodus går veldig greit og raskt, men klarer ikke å konfigurere X til grafisk gui. En av meldingene som dukker opp er "cannot run in framebuffer mode" Ser en snurt av "X" på skjermen, men etter utallige xorgconfig aner jeg ikke. Tips? Har foreløpig ikke mulighet til å gå på nett med maskina. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Bruker ikke Arch selv, men har veldig lyts Har du prøvd alle disse xorgconf? Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Takker deg Judofyr. Gikk systematisk gjennom. Det flaue er at jeg trengte bare å skrive # kdm ! Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Uansett, nå har jeg det problemet med at jeg når jeg tar kommandoen sudo gedit /etc/apt/sources.list (for å legge til "repositories" (aner ikke hva det er på norsk, hentet fra UbuntuGuide.org). Men jeg får bare opp at den ikke finnes. Dog finner jeg den når jeg leter i filsystemet, men jeg har ikke tilgang til å lagre den. Noen som kan hjelpe igjen? EDIT: Hvorfor vil ikke amaroK spille av ting mens XMMS vil? Har det noe med databasen å gjøre eller? 7637034[/snapback] Kommandoen funker hos meg. Vet ikke nok om systemet ditt til å tenke meg til hva som er galt. Hva amaroK og XMMS vil og ikke vil spille av kommer ann på hvilke codecs du har installer.. Hvis du trenger støtte til propriotære filformater kan et søk i Synaptic med filformatet (og kanskje spilleren) fikse problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Kommandoen funker hos meg. Vet ikke nok om systemet ditt til å tenke meg til hva som er galt. Hva amaroK og XMMS vil og ikke vil spille av kommer ann på hvilke codecs du har installer.. Hvis du trenger støtte til propriotære filformater kan et søk i Synaptic med filformatet (og kanskje spilleren) fikse problemet. 7637919[/snapback] Jeg bruker Ubuntu om det er noe hjelp Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg bruker Ubuntu om det er noe hjelp 7640415[/snapback] Skjønte det da. Du var jo innpå UbuntuGuide.org Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg bruker Ubuntu om det er noe hjelp 7640415[/snapback] Skjønte det da. Du var jo innpå UbuntuGuide.org 7642461[/snapback] Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå