Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dra ein top/ps aux og sjå kva prosess det er som tuller seg.

7564203[/snapback]

 

Jeg dro tilbake til Edgy, jeg. Men jeg prøvde top/gnome-system-monitor, og det var ikke mulig å finne én prosess som tøyset seg. Det bare bare det at generelt sett brukte alle prosesser alt for mye ressurser. Bare ved å brenne en CD med k3b fikk jeg en load på over 5.5, og musen hakket og skjermbildet frøs helt innimellom. Rotet rundt i diverse logger, men fant ingenting. Jaja, får prøve Feisty på nytt om et par måneder, og se om det er mer stabilt. :)

Lenke til kommentar
La inn network-manager og har startet nm-applet (edgy), men den sier bare "No devices found". Noen som har vært borti at nm ikke vil fungere med nettverkskortene?

7563520[/snapback]

 

JA! Funker ikke overhode til mitt tråløstkort i ubuntu 6.10. Jeg la inn en alternativ nm som jeg fant på ubuntuforums.org som fungerer helt ok.

 

Edit: GO JUL

Endret av Marsan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Hm, er noe merkelig her hjemme.. Har en server som kjører samba. Alle andre maskinene får tilgang til den (via samba) utenom Powerbooken min. Irriterende! Jeg kommer innpå alt utenom samba. Har flere servere med samba og de kommer jeg innpå. Noen ide til hva det kan være?

Lenke til kommentar

Jeg leste det og sitter her med hakeslepp.

 

:scared:

 

Personlig hater jeg windows om mulig mer, jeg kjører linux på alle mine datamaskiner.

En liten partisjon har en ekstremt lovlig versjon av windows så jeg får utnyttet 7.1thx anlegget... da dette ikke funker under linux.

 

Jeg sliter nok som det er i dag med å få hardware til å fungere under linux, hvis nå dette går til for fullt, noe jeg har lite tro på at verden vil tillate, så vil nok det kjøre det meste i grusen.

En ting er iallefall sikkert, når noe funker under linux så funker det jævlig bra også.

Archlinux <3

 

Gamere skal få slite i fremtiden, eller egentlig alle skal få slite.

Og jeg er sikker på at Nord-Korea og Kina vil ta ibruk et U.S OS som har implementert et DoS. :innocent:

 

Når det kommer til medisinskforskning så får vi vel bare håpe at de aldri tar i bruk Vista.

Her er jo faktisk windows/microsoft dødelig, bokstavligtalt.

 

Jeg tror vi har en revolusjon i vente om ikke så altfor lenge, flertallet vil nok ikke godta dette. En gang må det sprekke, er tiden kommet.

Anyone? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Anti Mac-filter er aktivert :tease:

 

Feil innstillinger på Mac'en? Feil brukernavn/passord?

7581337[/snapback]

Hehe. Nei, alt er riktig. Altså.. serveren svarer ikke på smb forespørsler fra mac'en...

 

Edit: Ingenting med at det er mac jaffal, på pappa sin mac funker det fett.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Hm, er noe merkelig her hjemme.. Har en server som kjører samba. Alle andre maskinene får tilgang til den (via samba) utenom Powerbooken min. Irriterende! Jeg kommer innpå alt utenom samba. Har flere servere med samba og de kommer jeg innpå. Noen ide til hva det kan være?

7581314[/snapback]

 

Prøv i mac-forumet. Evt. kan du slå på nfs-deling og skru på "insecure" på serveren - da kan du skrive "nfs://servernavn/mappe" i adresselinja i finder og komme rett inn. NFS gruser samba på performance over gode (les: kablet LAN) linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...