Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk igjen.

 

Jeg finner ikke hva slags krav det stilles av hardware for å installere Suse fra openSuse.org. Vet du hva kravene er? Er kravene de samme som Ubuntu?

7521482[/snapback]

 

Kravene bestemmes i stor grad av vindusbehandleren, altså om du velger KDE eller GNOME. Kravene er derfor omtrent de samme for alle distroer, avhengig av om en har XGL eller andre ressurskrevende prosesser @ default. Finnes ikke så mye info om systemkravene til de forskjellige vindusbehandlerne, men fant dette etter litt googling:

 

Desktop | RAM | CPU

Gnome 2.x | 384 | 800 MHz

KDE 3.x | 512 | 1 GHz

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har i dag Fedora 5 på hovedmaskinen min, og har tenkt å beholde det i hvertfall intill FC 7 kommer ut, sannsynligvis lenger.

 

Det står også en annen maskin i huset, som kjører FC2. Jeg hadde tenkt å oppgradere denne til 6'ern og la den montere hjemmekatalog fra hovedmaskinen, slik at bokmerker etc. blir likt. Hvordan vil dette fungere? Vil det bli problemer med nye programmer som oppgraderer konfig-filene slik at de ikke fungerer på FC5 lenger? I så fall installerer jeg FC5, om ikke annet bare for å slippe problemer.

 

Noen ideér?

 

EDIT: Hvordan vil det funke å la ubuntu (6.10 eller 6.6) dele hjemmekatalog med FC5? Hadde vært gøy å teste den :)

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Dette er en funksjon som skal hindre at programmer spretter oppå hva du holder på med, og heller legger seg i bakgrunnen. Veldig kjedelig om f.eks. "gaim" spretter oppå akkurat i det du taster inn passordet til nettbanken...

 

Det du snakker om skjer typisk om du klikker for å åpne ett program, og så begynner å taste inn i et annet mens du venter på at det du "bestilte" skal komme opp.

 

Tipper du kan skru det av i gconf, kansje i GUI også...

 

Noen hints til meg?

Lenke til kommentar
Artig hva beryl kan gjøre, har nettopp testa ut xglsnow :D

 

t_3144.png

 

Finnes noe slikt program til windows, mon tro? *spørre i windows-seksjonen*

7521756[/snapback]

Det blir enda mer morro dersom du slår på at snøen kun faller bak vinduer. Da blir det faktisk mulig å jobbe med maskinen mens det snør i bakgrunnen ;)

 

Hohoho :xmas:

 

Customize windows?! Hehe, systemfilbeskyttelse og gjennopprettelse, drm og crackede dller eller stylexp og revesereenginere vindusbehandlere og -dekoratorer. Nei takk. Mye mer morro med gnome og beryl :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...