Marsan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hehe..den er fet.. Også kult med touchscreen og compiz/beryl.. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Virker betre på apple maskiner enn på thinkpad. Måtte sjølvsagt prøve litt på min T40 og ein kamerats powerbook Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kommer tilbake med en fyldigere rapport i BSD/UNIX-forumet, med screenshots.7497679[/snapback] Screenshot? Av terminalen og konfigfilene? Eller er det faktisk noe GUI? 7498898[/snapback] Ja, fordi Java Desktop System endrer seg litt når man bruker Trusted Extensions. Det kommer opp en verktøylinje og alternativer som ikke eksisterer i standardutgaven av Trusted Extensions. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre/hva feilen er når Apache ikke vil starte fordi den ikke finner noen modules, selv om de ligger der? EDIT: Fikset. Endret 15. desember 2006 av JonT Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Fungerer alle Nvidia skjemkort like bra i Linux? Og er det Nvidia som er å anbefale? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Fungerer alle Nvidia skjemkort like bra i Linux? Og er det Nvidia som er å anbefale? 7519755[/snapback] Etter erfaringer jeg har fått her på forumet så fungerer de aller fleste nVidiakort veldig bra i linux. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Fungerer alle Nvidia skjemkort like bra i Linux? Og er det Nvidia som er å anbefale? 7519755[/snapback] Etter erfaringer jeg har fått her på forumet så fungerer de aller fleste nVidiakort veldig bra i linux. 7519837[/snapback] Som sagt, skjermkort fra nVIDIA fungerer SVÆRT bra i GNU/Linux. Forøvrig fungerer de like bra i både FreeBSD/i386 og i Solaris 10 x86/x64. Linux- og Solaris-driverne muliggjør quad SLI i henholdsvis GNU/Linux og Solaris 10 (UNIX), samt at OpenGL-ytelsen ikke viker tilbake for det man ser i Windows, kanskje bedre. ATI har ikke så mye å stille opp med på linux-fronten, og når det gjelder FreeBSD og Solaris er ATI sjanseløse da de ikke har tilsvarende drivere. I FreeBSD og Solaris 10 er nVIDIA alene om å tilby skikkelige drivere som faktisk fungerer. Moralen er: skal man bruke et annet operativsystem enn Windows eller OS X, bør man velge et skjermkort fra nVIDIA. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Noen som kan anbefale et OS? -AMD Athlon 64 3000+ kraftig klokket. (Viftestyring må kunne gjennomføres i OS) -Saphire Radeon X700 pro (også her må viften kunne styres fra OS) -HP C4100 skriver -MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Øh.. Linux? (Siden du poster i Den frie kafeen ) Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tipper han egentlig ville spørre om hvilken distro han skulle velge. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hei! Finnes det ikke-tekstbaserte distroer? Altså som i Ubuntu så er den uten GUI. Jeg vil da prøve meg på en distro med GUI. Finnes det? Hilsen meg. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Ka du snakke om? Ubuntu har da GUI. Med mindre du selvfølgelig har installert server-versjonen (servere trenger ikke gui) Stort sett alle distroer kommer med GUI. Du må nok være mer presis i hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Nei, det er min feil. Du har helt rett. Jeg leste feil her, og det viser seg at det er lettere versjon. Uansett. Er det noe forskjell på Ubuntu og Kubuntu, bortsett fra at de bruker ulik desktop (KDE og Gnome)? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Så langt jeg vet er det ikke andre større forskjeller enn valg av GUI (kde/gnome). EDIT: Skjønner hvorfor du leste feil. Dårlig formulert setning. Endret 17. desember 2006 av olefiver Lenke til kommentar
quakie Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Det er vel noe forskjellige programmer, men de kan de du uansett installere hvis du vil. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Okey, takk for raske svar. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Vel, du kan installere KDE programmer på Ubuntu og omvendt, men en av *buntus store styrker (slik jeg ser det) er den gode integreringen av programmer i brukergrensesnittet. Gnome programmer på Kubuntu vil kanskje ikke se like bra ut. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hvilken distro bruker du? Jeg synes at det var lett å sette seg inn i Ubuntu, og skal la meg bli overbevist. Hva med SuSe fra Novell, er det anbefalt for nybegynnere? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Jeg? Bruker primært Slackware eller Slackware-derivater. Men det er kanskje ikke for nybegynnere (det er en gammel diskusjon på hva er nybegynnervennlighet eller ikke) Ubuntu/Kubuntu er meget greie distroer for nye brukere. Det samme gjelder Fedora, SuSE, og Mandriva. Hvis du virkelig er ute etter å finne distroen som Passer Deg bør du teste dem ut selv. Bruk distrowatch.com for å søke etter distroer som passer dine kriterier og last ned en ti-tolv stk. Ikke alle som gidder det da Endret 17. desember 2006 av olefiver Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Takk igjen for svar! Det jeg vil da, er å ha en desktop som fin å se på i tillegg til at det er brukervennlig for min del. Nå var jeg inne på Novell sine sider for å se en demonstrasjon av Suse Linux 10, og må si det ser veldig fint ut. I tillegg er det innebygget XGL/Compiz, da slipper jeg selv å fikse det i Ubuntu som en plug-in (og det er det jeg hadde tenkt å gjøre). Et spørsmål til: Jeg kan ikke laste ned Suse 10 gratis fra Novell, jeg må kjøpe det. Er da openSuse det jeg må gå for da? Og har openSuse 10 innebygget XGL/Compiz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå