Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer tilbake med en fyldigere rapport i BSD/UNIX-forumet, med screenshots.

7497679[/snapback]

Screenshot? Av terminalen og konfigfilene? Eller er det faktisk noe GUI?

7498898[/snapback]

Ja, fordi Java Desktop System endrer seg litt når man bruker Trusted Extensions. Det kommer opp en verktøylinje og alternativer som ikke eksisterer i standardutgaven av Trusted Extensions.

Lenke til kommentar
Fungerer alle Nvidia skjemkort like bra i Linux? Og er det Nvidia som er å anbefale?

7519755[/snapback]

 

Etter erfaringer jeg har fått her på forumet så fungerer de aller fleste nVidiakort veldig bra i linux.

7519837[/snapback]

Som sagt, skjermkort fra nVIDIA fungerer SVÆRT bra i GNU/Linux. Forøvrig fungerer de like bra i både FreeBSD/i386 og i Solaris 10 x86/x64. Linux- og Solaris-driverne muliggjør quad SLI i henholdsvis GNU/Linux og Solaris 10 (UNIX), samt at OpenGL-ytelsen ikke viker tilbake for det man ser i Windows, kanskje bedre. ATI har ikke så mye å stille opp med på linux-fronten, og når det gjelder FreeBSD og Solaris er ATI sjanseløse da de ikke har tilsvarende drivere. I FreeBSD og Solaris 10 er nVIDIA alene om å tilby skikkelige drivere som faktisk fungerer. Moralen er: skal man bruke et annet operativsystem enn Windows eller OS X, bør man velge et skjermkort fra nVIDIA.

Lenke til kommentar

Jeg?

Bruker primært Slackware eller Slackware-derivater. Men det er kanskje ikke for nybegynnere (det er en gammel diskusjon på hva er nybegynnervennlighet eller ikke)

 

Ubuntu/Kubuntu er meget greie distroer for nye brukere.

Det samme gjelder Fedora, SuSE, og Mandriva.

 

Hvis du virkelig er ute etter å finne distroen som Passer Deg bør du teste dem ut selv.

Bruk distrowatch.com for å søke etter distroer som passer dine kriterier og last ned en ti-tolv stk.

Ikke alle som gidder det da :)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Takk igjen for svar! :)

 

Det jeg vil da, er å ha en desktop som fin å se på i tillegg til at det er brukervennlig for min del. Nå var jeg inne på Novell sine sider for å se en demonstrasjon av Suse Linux 10, og må si det ser veldig fint ut. I tillegg er det innebygget XGL/Compiz, da slipper jeg selv å fikse det i Ubuntu som en plug-in (og det er det jeg hadde tenkt å gjøre).

 

Et spørsmål til: Jeg kan ikke laste ned Suse 10 gratis fra Novell, jeg må kjøpe det. Er da openSuse det jeg må gå for da? Og har openSuse 10 innebygget XGL/Compiz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...