Tinker Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Apropos de programikonene jeg maste om lenger opp her, så fant jeg de fleste av de jeg savnet i /usr/share/pixmaps. eller /usr/share/icons Derfra kopiert, og videre ved å konfigurere startknappene på panelet er de på plass. Endret 6. desember 2006 av Tinker Lenke til kommentar
saxin Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vil prøve ut Ubuntu. Er helt ny på slikt. har lastet ned en .iso fra siden deres, som det står jeg skal brenne til en CD. Men fungerer det å brenne den på DVD-R også? 7442284[/snapback] Det skulle fungere fint Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, jeg kjører nå Debian Sarge på serveren min (som jeg ikke har fysisk tilgang til). Er det mulig å installere Ubuntu på den da? Uten fysisk tilgang til den, altså. Endret 7. desember 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kvifor skifte frå Debian til Ubuntu? Eg ser ikkje heilt poenget... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vel, jeg tror ikke jeg orker å forklare nå. Vil bare ha et svar. Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Debian Sarge –> Ubuntu Dapper Endret 7. desember 2006 av hulahulag Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nå er opensuse 10.2 sluppet *laste ned* http://en.opensuse.org/Released_Version Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 5 CDer eller 1 DVD... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ja, litt mye, men det gjør meg ikke noe da jeg ikke har noen brennbare cdplater igjen; kun dvd Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Likevel, det hindrer nok en del fra å prøve SuSE. Det er litt større tiltak å laste ned så mye data enn å få det man trenger på én CD. Svaret på hvorfor Ubuntu har steget i popularitet for nybegynnere ligger nok mye i det. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei, er ganske ny innen Linux. Tenkte og drive med det på dautiden på jobb. Noen som vet om det er mulighet å få tak på noe som gjør at man kan logge inn på en Windows 2003 server(remote desktop) med Ubuntu 6.10? Mvh Daniel Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har jeg ikke Ubuntu foran meg akkurat nå, men det ligger et program under "programmer - Internett". Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ja, man kan bruke Ubuntu til å logge seg på en Windows Server 2003 med remote desktop. Programmet du leter etter heter rdesktop. Men igjen, dette finnes ikke bare i Ubuntu, men i alle linux-distroer, BSD og UNIX. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Flotte greier, takker for hjelp. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Noen som kjører opensuse10.2 her? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal legge til programvareoppdateringer. Det må da finnes et security repo etc, slik som under ubuntu? Nå har jeg bare DVDen aktivert under yast sin software-sources Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 5 CDer eller 1 DVD... 7449984[/snapback] Eller 1 CD og nettverksinstall. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Lurer litt på hvordan jeg velger hvilket program diverse filtyper skal starte opp i som standard. Litt plagsomt at MP3-filene mine starter opp i Movie Player som default! =S Har også et annet lite problem med XGL. Når jeg logger inn i XGL logger den seg ut igjen av seg selv etter kort tid. Jeg får heller ikke spilt av videoer i XGL. Får bare grønn skjerm istedenfor video, pluss at programmet låser seg. Hva skjer? =S Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 GNOME? KDE? Xfce? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) 5 CDer eller 1 DVD... 7449984[/snapback] Eller 1 CD og nettverksinstall. 7461653[/snapback] Ja, alternativt. Må bare ned og kjøpe en 10 meters nettverkskabel til stasjonære, siden trådløse ikke fungerer med kjernedrivere. Endret 9. desember 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Lurer litt på hvordan jeg velger hvilket program diverse filtyper skal starte opp i som standard. Litt plagsomt at MP3-filene mine starter opp i Movie Player som default! =S Har også et annet lite problem med XGL. Når jeg logger inn i XGL logger den seg ut igjen av seg selv etter kort tid. Jeg får heller ikke spilt av videoer i XGL. Får bare grønn skjerm istedenfor video, pluss at programmet låser seg. Hva skjer? =S 7461678[/snapback] Høyreklikk på fila -> egenskaper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå