............... Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Sleng ut /etc/network/interfaces fila di (fjern evt passordnøkler). i tillegg kan du se på iwconfig, ifup/ifdown og iwlist. 7428670[/snapback] Skjønte ikke hvem andre filer en interference du mente. Så hadde vært fint hvis en fikk sett litt på dette Endret 5. desember 2006 av karlsn Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hahahahahahaha så genialt. Sendte pm til admin på skolen.. Svar: De kommer på skolen å fikser det, bare send meg med serienummer og produktnummer på pcen. Det står under på en liten hvit lapp. s/n: p/n Kan selvfølgelig stikke innom meg først så kan vi ta en liten titt på den først Genialt... Jeg tror iallefall den er røket, da jeg ikke klarer å boote en gang xD Vi sier det. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Sleng ut /etc/network/interfaces fila di (fjern evt passordnøkler). i tillegg kan du se på iwconfig, ifup/ifdown og iwlist. 7428670[/snapback] Skjønte ikke hvem andre filer en interference du mente. Så hadde vært fint hvis en fikk sett litt på dette 7433305[/snapback] Har du WEP-key? slik ser det ut til meg iallefall: #.... iface wlan0 inet dhcp wireless-essid Dalsvingen5 wireless-key XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX auto wlan0 Der XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX er nøkkelen i hex-format Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Finner bios drevet? 7432639[/snapback] Det passordet er det IT ansvarlig på skolen som har ^^ Skal høre med han. 7433222[/snapback] Normale maskiner spytter ut info om kva disker/drev dei finner i POST. Lenke til kommentar
............... Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Har du WEP-key? slik ser det ut til meg iallefall: #.... iface wlan0 inet dhcp wireless-essid Dalsvingen5 wireless-key XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX auto wlan0 Der XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX er nøkkelen i hex-format 7433702[/snapback] og hva skal jeg gjøre med det da? (takker så mye for hjelpen, trenger virkelig nett for å starte) EDIT: problemet tror jeg også er litt at jeg ikke får konfigurert det trådløse kortet. Jeg får ikke prøvd og koble meg opp mot noen rutere Endret 5. desember 2006 av karlsn Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Noen som har et kjekt program for å teste kvalitet/integritet på disk? Har fire disker i bruk nå, linket via LVM, og har opplevd diverse kjipe kræsj i det siste. Finnes det en lett måte å finne ut hvilken av diskene som trøbler, slik at jeg kan fjerne den fra LVM-gruppen før den dør helt? 7424738[/snapback] *bump* Jeg lurer også litt på hvordan hardwarestøtten er på rimelig ny hardware. Tenker å oppgradere maskinen, og lurer på hvordan støtten er for diverse HK-komponenter som nettverkskort, sata/pata-kontrollere etc. Vil dette oppsettet funke greit i standard Ubuntu (sett bort fra at ATI-driveren ikke er særlig god)? edit: typo Endret 5. desember 2006 av jorgis Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ati har du et proeng ved, jeg ville heller gått for nvidia. Ser den har intel chipset, tyder bra. Eneste jeg egentlig lurer på er wlan-kortet - hvilken type er dette? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ati har du et proeng ved, jeg ville heller gått for nvidia. Ser den har intel chipset, tyder bra. Eneste jeg egentlig lurer på er wlan-kortet - hvilken type er dette? 7434438[/snapback] Jeg beholder ATI da jeg også vil kjøre WinXP i dualboot/løs disk for å ta igjen tapt spilletid og få spilt alle de spillene jeg aldri har hatt maskinvare til før nå. Og ATI har per nu de beste kortene i forhold til pris. Skulle jeg ikke spilt, hadde jeg nok nøyd meg med X600 eller rett og slett beholdt R9500Pro som jeg har nå. Når det gjelder WLAN har jeg ingen fjerneste anelse om hvilken type det er. Det er integrert på HK, så jeg antar at det er Asus som produserer den. Så når jeg kjøper denne maskinen og får satt den sammen, skal alle komponenter virke out-of-the-box? S-ATA, RAID og nettverkskontroller støttes uten noe stress? ATI-driverne støtter såpass nye kort som X1950XT, right? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Windows-driverne gjør i hvert fall det. Er mer usikker på linux-driverne. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) "What's that in the sky? A window? A Def flying Leopard? NO! It's Linux Lass!" Linux Lass Part 1 Linux Lass Part 2 Linux Lass Part 3 Disclaimer: ikke jeg som har lagd det =) Endret 6. desember 2006 av olefiver Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 "What's that in the sky? A window? A Def flying Leopard? NO! It's Linux Lass!" Linux Lass Part 1 Linux Lass Part 2 Linux Lass Part 3 7436609[/snapback] Oh dear... Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har installert diverse program i Slackware. De legger seg pent inn i menylista for programmer, men jeg får ikke med programikon. Gjelder fex MPlayer, Audacious, qbittorrent. Programmene virker som de skal så det er ikke allverdens problem, men det kunne vært kjekt å ha de da. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Installerte k3b i Slackware. Og da la programikonet seg inn automatisk. Tror dette varierer fra program til program. Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Samme her og med k3b. Og så ser jeg at på programlinja dukker ikonet opp når programmet kjører, selvom det ilkke vises i menyen Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Du kan laste ned ikonpakker fra kde-look.org. Det finnes mest sannsynlig ikke ikoner for de aktuelle programmene i pakken du bruker. Edit: Tok det visst som en selvfølge at du kjørte KDE. gnome-look.org og xfce-look.org for andre skrivebordsmiljøer. Endret 6. desember 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 /usr/share/applications/navn_på_program.desktop definerer hva som skal brukes av ikon. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, jeg har en server med Debian installert. Jeg skal bruke den til BitTorrent, og det er kun CLI. Prøver å installere rTorrent, men får denne feilmelding når jeg kjører ./configure: configure: error: unable to find Boost.DateTime library, currently this is required. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, jeg har en server med Debian installert.Jeg skal bruke den til BitTorrent, og det er kun CLI. Prøver å installere rTorrent, men får denne feilmelding når jeg kjører ./configure: configure: error: unable to find Boost.DateTime library, currently this is required. Noen som kan hjelpe? 7438928[/snapback] apt har svaret: magnus@magnus-laptop:~$ apt-cache search boost date time libboost-dev - Boost C++ Libraries development files libboost-date-time-dev - set of date-time libraries based on generic programming concepts libboost-date-time1.33.1 - set of date-time libraries based on generic programming concepts magnus@magnus-laptop:~$ Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Tipper du må installere boost-biblioteket. http://www.boost.org/ Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vil prøve ut Ubuntu. Er helt ny på slikt. har lastet ned en .iso fra siden deres, som det står jeg skal brenne til en CD. Men fungerer det å brenne den på DVD-R også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå