Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahahahahaha så genialt.

Sendte pm til admin på skolen..

Svar:

De kommer på skolen å fikser det, bare send meg med serienummer og produktnummer på pcen. Det står under på en liten hvit lapp.

s/n:

p/n

Kan selvfølgelig stikke innom meg først så kan vi ta en liten titt på den først ;)

Genialt...

Jeg tror iallefall den er røket, da jeg ikke klarer å boote en gang xD

Vi sier det.

Lenke til kommentar
Sleng ut /etc/network/interfaces fila di (fjern evt passordnøkler).

i tillegg kan du se på iwconfig, ifup/ifdown og iwlist.

7428670[/snapback]

Skjønte ikke hvem andre filer en interference du mente. Så hadde vært fint hvis en fikk sett litt på dette :)

7433305[/snapback]

Har du WEP-key? slik ser det ut til meg iallefall:

#....
iface wlan0 inet dhcp
wireless-essid Dalsvingen5
wireless-key XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

auto wlan0

Der XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX er nøkkelen i hex-format

Lenke til kommentar
Har du WEP-key? slik ser det ut til meg iallefall:

#....
iface wlan0 inet dhcp
wireless-essid Dalsvingen5
wireless-key XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

auto wlan0

Der XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX er nøkkelen i hex-format

7433702[/snapback]

og hva skal jeg gjøre med det da? (takker så mye for hjelpen, trenger virkelig nett for å starte)

EDIT: problemet tror jeg også er litt at jeg ikke får konfigurert det trådløse kortet. Jeg får ikke prøvd og koble meg opp mot noen rutere

Endret av karlsn
Lenke til kommentar
Noen som har et kjekt program for å teste kvalitet/integritet på disk? Har fire disker i bruk nå, linket via LVM, og har opplevd diverse kjipe kræsj i det siste.

Finnes det en lett måte å finne ut hvilken av diskene som trøbler, slik at jeg kan fjerne den fra LVM-gruppen før den dør helt? :)

7424738[/snapback]

*bump*

Jeg lurer også litt på hvordan hardwarestøtten er på rimelig ny hardware. Tenker å oppgradere maskinen, og lurer på hvordan støtten er for diverse HK-komponenter som nettverkskort, sata/pata-kontrollere etc. Vil dette oppsettet funke greit i standard Ubuntu (sett bort fra at ATI-driveren ikke er særlig god)?

edit: typo

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Ati har du et proeng ved, jeg ville heller gått for nvidia. Ser den har intel chipset, tyder bra. Eneste jeg egentlig lurer på er wlan-kortet - hvilken type er dette?

7434438[/snapback]

Jeg beholder ATI da jeg også vil kjøre WinXP i dualboot/løs disk for å ta igjen tapt spilletid og få spilt alle de spillene jeg aldri har hatt maskinvare til før nå. Og ATI har per nu de beste kortene i forhold til pris. Skulle jeg ikke spilt, hadde jeg nok nøyd meg med X600 eller rett og slett beholdt R9500Pro som jeg har nå. :)

Når det gjelder WLAN har jeg ingen fjerneste anelse om hvilken type det er. Det er integrert på HK, så jeg antar at det er Asus som produserer den.

Så når jeg kjøper denne maskinen og får satt den sammen, skal alle komponenter virke out-of-the-box? S-ATA, RAID og nettverkskontroller støttes uten noe stress? :)

ATI-driverne støtter såpass nye kort som X1950XT, right?

Lenke til kommentar

Har installert diverse program i Slackware. De legger seg pent inn i menylista for programmer, men jeg får ikke med programikon. Gjelder fex MPlayer, Audacious, qbittorrent.

Programmene virker som de skal så det er ikke allverdens problem, men det kunne vært kjekt å ha de da.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en server med Debian installert.

Jeg skal bruke den til BitTorrent, og det er kun CLI.

Prøver å installere rTorrent, men får denne feilmelding når jeg kjører ./configure:

configure: error: unable to find Boost.DateTime library, currently this is required.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en server med Debian installert.

Jeg skal bruke den til BitTorrent, og det er kun CLI.

Prøver å installere rTorrent, men får denne feilmelding når jeg kjører ./configure:

configure: error: unable to find Boost.DateTime library, currently this is required.

Noen som kan hjelpe?

7438928[/snapback]

apt har svaret:

magnus@magnus-laptop:~$ apt-cache search boost date time
libboost-dev - Boost C++ Libraries development files
libboost-date-time-dev - set of date-time libraries based on generic programming concepts
libboost-date-time1.33.1 - set of date-time libraries based on generic programming concepts
magnus@magnus-laptop:~$ 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...