Marsan Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror du overlever det glisevask...Jeg kjører p4 2.6ghz med gforce fx 5700 å det går glatt.. Så nettop en video på youtube der en som kjører Beryl glatt på en p2 400mhz Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 vet noen om gode programmer for latex-kompilering? driver og eksperimenterer og lærer meg latex, trenger et program for å kompilere til pdf. fint om det støtter auto-fullføring av kommandoer. kjører for øvrig xubuntu, så eneste kravet er at det må kjøre fint i det 7399181[/snapback] Antar du mener en ide - jeg bruker selv "kile". Det er et kde-program, men det burde gå bra. Bare pass på å stille inn i instillingene at den skal bruke acroread eller gv eller xpdf til å vise pdf'er, gv til å vise ps'er, og xdvi til vise dvi'er. Så er du "good to go". Alt-1 kompilerer (så mange ganger som det trengs) og viser det i dvi-leseren. Symbolliste, autofullføring av en del kommandoer samt referanser er innebygget. Masse instillinger på forskjellige måter å indentere, syntax highligthing etc. Koslig program Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kile er bra, ja Men vet noen om noen andre bra LaTeX-IDE'er? Må jo prøve alt Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Kile er bra, ja Men vet noen om noen andre bra LaTeX-IDE'er? Må jo prøve alt 7400884[/snapback] Bruker AUCTeX, det er et tillegg til Emacs. Vet Emacs ser møkka ut, men man bør gi den en sjanse. Hvis man installerer versjon 23, fra CVS ser den faktisk bra ut også: http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki/XftGnuEmacs eller man kan finne en ferdig Ubuntu pakke her. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Problemet med Emacs her er at fontene ikke virker Det blir bare rare firkanter... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det er fordi du ikke har installert de rette fontene, standard emacs kan ikke bruke ttf-fonter. Men det kan emacs 23, så om du installerer den og starter den med f.eks: emacs --enable-font-backend --font "Bitstream Vera Sans Mono-10" vil du ikke ha det problemet mer. Eventuelt kan du jo installere noen bitmap-fonter, eller starte emacs i en terminal med: emacs -nw Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Problemet med Emacs her er at fontene ikke virker Det blir bare rare firkanter... 7401452[/snapback] Har du gjort noe spesiellt med emacs-instillingene dine? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Nope. sudo apt-get install emacs emacs Men det går greit med -nw Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Beryl var ikke glad i meg idag.. Da jeg startet opp beryl fikk jeg svart skjerm med noen feilmeldinger. Crap! Hva skjer? Har ikke fått installert grafikkdriver (NVIDIA) fordi Ubuntu ikke fant dem. Tips? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Beryl var ikke glad i meg idag.. Da jeg startet opp beryl fikk jeg svart skjerm med noen feilmeldinger. Crap! Hva skjer?Har ikke fått installert grafikkdriver (NVIDIA) fordi Ubuntu ikke fant dem. Tips? 7409784[/snapback] Skriv "sudo startx". Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hva mener du? Gikk jo tilbake igjen etter feilmeldingen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Får (services-admin:5878): Liboobs-CRITICAL **: There was an unknown error communicating with the backends: Process /usr/share//system-tools-backends-2.0/scripts/SystemToolsBackends.pl exited with status 0 og "Konfigurasjonen kunne ikke lastes; You are not allowed to enter the System Configuration" når jeg kjører "Brukere og Grupper" og "Tjenester" i Ubuntu 6.10 (programmet åpnes ikke), har administrator-rettigheter selvfølgelig. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Nå funka det, men ser ikke toppen av vinduet. Med minimer, maksimer og avslutt-knappene osv! Har kikka i Emerald, men blir ikke no klok. Lurer også litt på hvordan jeg ordner MP3-codecs? Ubuntuguide.org sin guide på det funka ikke. Slik ser det ut med Beryl: Endret 2. desember 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Vinduskanter: Prøv å skriv emerald i en terminal. MP3(og alle andre codec). Installer alt som starter på gstreamer-0.10 i Synaptic, etter at du har lagt til alle pakkebrønnene. Lenke til kommentar
saxin Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Slik skjer hos meg også.. Mistenker at det er fordi jeg bruker nvidia driverne som ligger i pakkebrønnen (nvidia-glx). Har dog ikke testet med driveren fra hjemmesiden til nvidia Nå vet jeg ikke hvem av dem du kjører men.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Feilmelding når jeg skriver Emerald i terminal: emerald: Screen 0 on display ":0.0" already has a decoration manager; try using the --replace option to replace the current decoration manager. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Da får jeg bare en blank markør. Kan det hjelpe å prøve å reinstallere kanskje? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg har nettopp installert ssh-server. Dersom fks xchat er starta på serveren, hvordan kan jeg "overta" skjermbildet av xchat på maskina som logger seg inn? Jeg kjører med x-forwarding påslått. Jeg leiter med andre ord etter en slags screen for GUI-applikasjoner. Endret 3. desember 2006 av dabear Lenke til kommentar
Canute Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Fyfaen. Nå jeg ble nettopp nyforelska i ubuntu. Aldri i livet har jeg opplevd noe lignende. Jeg har et Creative webcam som jeg sikkert har hatt i 4-5 år. Har ikke brukt det på lenge. Husker enda alle timene jeg brukte på Windows på å installere drivere og prøve å få det til å fungere. Så nå tenkte jeg, bare for å ha prøvd, å prøve å få det til å fungere i ubuntu. Det tok meg, bokstavlig talt, 30 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå