MrBjoern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tror heller det er tastaturet ditt som er litt møllspist, for du mangler jo en bokstav i alle kommandoene dine, så det er ikke rart ingenting funker "ystem-config-services" vil nemlig heller ikke funke Ang. bruk av "su", så kan det være gunstig å heller bruke "su -", for da får du env.variablene til root, som kan ha en annen $PATH enn vanlige brukere. 7324292[/snapback] Min feil *Være utrolig flau over meg selv* Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 user@user-laptop:~$ apt-cache search adm8211 user@user-laptop:~$ Lenke til kommentar
................... Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Noen som vet om Feisty Fawn er stabil nok til å at jeg tør å oppdatere min sources.list? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 Nja, tviler litt på det... Du kan jo sjekke Feisty Fawn's release dates og se hvor langt de har kommet i prosessen... (eventuelt den mer detaljerte versjonen FeistyReleaseSchedule). I tillegg er en del av utviklingsoversikten på launchpad.net/distros/ubuntu/feisty/+specs Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 @kyrsjo: rm -fr .* er helt trygt. Samme med rm -fr *, som jo også burde ekspandert til .., men det gjør den altså ikke. Samme med cp -r .* og mv .* Kan hende man får en beskjed om at den skipper .. og . Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 user@user-laptop:~$ apt-cache search adm8211 user@user-laptop:~$ 7326436[/snapback] Gidder du søke litt på disken (locate, om det er installert)? Har hørt at det enten ligger i pakkesystemet, eller følger med kjerna. @kyrsjo: rm -fr .* er helt trygt. Samme med rm -fr *, som jo også burde ekspandert til .., men det gjør den altså ikke. Samme med cp -r .* og mv .* Kan hende man får en beskjed om at den skipper .. og . 7327136[/snapback] Fant en liste med "unix horror storries fra '91 eller noe, det der var vist en klassiker. rm -rf og -fr blir jo det samme... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Noen som vet om Feisty Fawn er stabil nok til å at jeg tør å oppdatere min sources.list? 7326895[/snapback] Jeg ville ikke prøvd dette enda nei Sjøl om den kan være stabil nå, er det nesten garantert at du får breakage noen ganger før beta ankommer.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Noen som vet om Feisty Fawn er stabil nok til å at jeg tør å oppdatere min sources.list? 7326895[/snapback] Jeg ville ikke prøvd dette enda nei Sjøl om den kan være stabil nå, er det nesten garantert at du får breakage noen ganger før beta ankommer.. 7330175[/snapback] Bah, leit. Får vente til beta 1/flight 1/knot 1/swarm 1 elns, da. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 user@user-laptop:~$ apt-cache search adm8211 user@user-laptop:~$ 7326436[/snapback] Gidder du søke litt på disken (locate, om det er installert)? Har hørt at det enten ligger i pakkesystemet, eller følger med kjerna. Jepp. ser ut som om den ligger der. Fikk modprobet den. Ligger også her hos meg i/lib/modules/2.6.17-10-generic/kernel/drivers/new/wireless/adm8211/ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Hmm, har lyst til å prøve å kjøre dual-boot på min andre maskin med Ubuntu Edgy Eft. Har hørt at det lønner seg å ha FAT-filsystem. Det er vel bare å putte i en CD og partisjonere litt av disken til Linux og installere? Og hvordan vil det så gå? 7326809[/snapback] Eg ville aldri brukt fat til anna enn ein liten partisjon for å dele filer med windows. Fat er eit dårleg filsystem. Endret 21. november 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
................... Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) ... Endret 10. juli 2010 av ................... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 1.ste bud: LES INNSTALASJONSMANUALEN/VEILEDINGEN Slett/krymp eksisterande pertisjoner for å få ledig plass, sleng så inn cden og ta ein ommstart. La innstalasjonsveiledaren sette opp dei nødvendige partisjonane på den ledige plassen. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Hvordan får man tak i en driver til en printer? Vi kjører en Canon Pixma IP1500? Er det en universlell driver, eller må j eg ha noen eget? Og funker den til Linux i det hele tatt? Mangespørsmål, men jeg setter pris på et godt forklart svar, er ny i Linux som tildligere nevnt... Jeg kjører Ubuntu 6.06... Endret 21. november 2006 av SasaB Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Hvordan får man tak i en driver til en printer? Vi kjører en Canon Pixma IP1500? Er det en universlell driver, eller må j eg ha noen eget? Og funker den til Linux i det hele tatt? Mangespørsmål, men jeg setter pris på et godt forklart svar, er ny i Linux som tildligere nevnt... Jeg kjører Ubuntu 6.06... 7331971[/snapback] Kjøp deg en HP-skriver De funker out-of-the-box i følge http://www.turboprint.de/english.html skal deres driver funke Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Er ikke verre enn å : Google + Canon Pixma IP1500 linux Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 www.linuxprinting.org Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Tusen takk folks, da er det bare å lete seg fram til riktig løsning da... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Fant et radiointervju med Slackware boss, Partick Volkerding, via Distrowatch. Patrick Volkerding, the elusive founder of Slackware Linux, talks about the philosophy behind his distribution, explains the reasons for keeping the 2.4 kernel as the default, gives some hints about the project's future, and even branches out to talk about his pastimes. Will the seemingly old-fashioned distribution ever include AIGLX or other emerging technologies? And how is the business side of things over at Slackware? This 90-minute interview gives many answers that will hopefully clear up some misconceptions about the project that keeps proving its worth year after year. OGG, 34.9MB MP3, 29.7MB Lenke til kommentar
olear Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Fant et radiointervju med Slackware boss, Partick Volkerding, via Distrowatch.Patrick Volkerding, the elusive founder of Slackware Linux, talks about the philosophy behind his distribution, explains the reasons for keeping the 2.4 kernel as the default, gives some hints about the project's future, and even branches out to talk about his pastimes. Will the seemingly old-fashioned distribution ever include AIGLX or other emerging technologies? And how is the business side of things over at Slackware? This 90-minute interview gives many answers that will hopefully clear up some misconceptions about the project that keeps proving its worth year after year. OGG, 34.9MB MP3, 29.7MB 7336192[/snapback] Old news (men skader ikke å nevne det en gang til, for det var et bra intervju) The Linux Links Tech Show har et 90 minutter langt intervju med Patrick Volkerding. Intervjuet tar for seg myter, fakta og framtiden til Slackware. Anbefales på det sterkeste. OGG og MP3 tilgjengelig for nedlastning (dessverre ikke så bra kvalitet). 7184042[/snapback] Endret 22. november 2006 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå