Håvard Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hrisebro: System > Brukervalg > Forvalgte programmer 7315233[/snapback] Det var ikke værre nei Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Holder på å laste ned Fedora Core 6, lurer på om det er stor forskjell fra Archlinux. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Jeg er Linux-noob... Bruker Ubuntu, men hvordan installere og hvilken opera versjon skal jeg bruke? En link mottas gjerne... PS: Den Linux-dataen har ikke Internett så jeg bruker minnebrikke, det brude gå fint med å overføre instalasjonsproggramet? Endret 19. november 2006 av SasaB Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Holder på å laste ned Fedora Core 6, lurer på om det er stor forskjell fra Archlinux. 7315675[/snapback] Yell if den funker fint da.. Har lurt på å oppgradere fra 5.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg er Linux-noob... Bruker Ubuntu, men hvordan installere og hvilken opera versjon skal jeg bruke? En link mottas gjerne... PS: Den Linux-dataen har ikke Internett så jeg bruker minnebrikke, det brude gå fint med å overføre instalasjonsproggramet? 7315725[/snapback] Hva skal du med Opera hvis du ikke har internett da? Uansett, du kan laste ned herfra: http://www.opera.com/download/index.dml?op...%20i386&local=y Last ned versjonen beregnet på Ubuntu 6.06 Dapper Drake, for de funker også på Ubuntu 6.10 Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg er Linux-noob... Bruker Ubuntu, men hvordan installere og hvilken opera versjon skal jeg bruke? En link mottas gjerne... PS: Den Linux-dataen har ikke Internett så jeg bruker minnebrikke, det brude gå fint med å overføre instalasjonsproggramet? 7315725[/snapback] Hva skal du med Opera hvis du ikke har internett da? Uansett, du kan laste ned herfra: http://www.opera.com/download/index.dml?op...%20i386&local=y Last ned versjonen beregnet på Ubuntu 6.06 Dapper Drake, for de funker også på Ubuntu 6.10 7315852[/snapback] Jo saken er at jeg venter på router... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Fikk nettopp slettet "papirkurven" fra panelet i Ubuntu. En måte å få den tilbake på? EDIT: Fikk til et lite ikon nå, men det er ikke den jeg hadde før. Får klare meg med den. Endret 19. november 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Fikk nettopp slettet "papirkurven" fra panelet i Ubuntu. En måte å få den tilbake på? EDIT: Fikk til et lite ikon nå, men det er ikke den jeg hadde før. Får klare meg med den. 7316252[/snapback] Det er vel bare : Høyreklikk -> Legg til -> Papirkurv på panelet. Har nå prøvd å fjerne, og legge til mitt ikon, og det forblir det samme... Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Jeg er ikke så uvitende at jeg ikke klarer å få tilbake papirkurven. Det er bare det at det er et mye mindre ikon den som opprinnelig var plassert der. Men det duger sikkert. Endret 19. november 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hvordan får jeg httpd til og starte under oppstart i fedora core 5? (lenge siden jeg har brukt linux nå) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Installerer Slax på den gamle MP3-spilleren min Lurer egentlig på når jeg kommer til å bruke den, men kult er det Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hvordan får jeg httpd til og starte under oppstart i fedora core 5? (lenge siden jeg har brukt linux nå) 7318863[/snapback] som root: chkconfig httpd on Jeg tror det vil gjøre susen, om det gir deg en feilmelding, så kan du jo se på hjelpeteksten eller manualen til chkconfig. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 bash: chconfig: command not found Det virka ikke Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 bash: chconfig: command not found Det virka ikke 7322567[/snapback] Klipp og lim er en fin ting Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 tab completion er endå finare. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Om du har grafikk er system-config-services finest Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 bash: chconfig: command not found Det virka ikke 7322567[/snapback] Klipp og lim er en fin ting 7323028[/snapback] Hehe, jeg fikk det til. Trodde det var nok med "su" men det var det ikke. Logga inn som root og da funka det. Jeg leita etter noe grafisk da jeg prøvde og få det til for noen dager siden. Skal huske på "ystem-config-services" til neste gang. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tror heller det er tastaturet ditt som er litt møllspist, for du mangler jo en bokstav i alle kommandoene dine, så det er ikke rart ingenting funker "ystem-config-services" vil nemlig heller ikke funke Ang. bruk av "su", så kan det være gunstig å heller bruke "su -", for da får du env.variablene til root, som kan ha en annen $PATH enn vanlige brukere. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 .* burde vel også egentlig ekspanere til .., og derifra "spise" hele treet, burde det ikke? Så vil egentlig "rm -rf .*" være ekvivalent med "rm -rf /"? Eneste er at jeg mener bestemt å huske å ha kjørt den første kommandoen, uten katastrofale følger... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 En heeelt annen ting: Noen her som har ubuntu som gidder sjekke om de har "adm8211" i apt? Er en driver til et wlan-kort. Evt. om de har den installert "by default"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå