Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Genial! Hipp-hipp-hurra!

 

Må være den beste nyheten jeg har hørt på en lang stund. Endelig!

 

Nå kan jeg droppe gtk-java og bruke swing (som med java 1.6 får gtk-støtte) istedet, som er *mye* bedre å programmere i !! Yehaw!

 

Plutselig mistet jeg lysten til å lære python da... Liker egentlig java bedre :)

 

Når skjer dette? Hvilken versjon?

 

Må på en måte være et slag mot gcj/classpath-folka, men på en annen side hadde det vel neppe skjedd uten dem...

 

:w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Lenke til kommentar

Sitter med Ubuntu Edgy, ett Geforce FX5200-kort og nvidia-glx inn (tror det er 8776), og dette er igrunn bare plagsomt. Spiller jeg av en film (liten avi, dvd, samme greia), stopper alt opp når jeg f.eks åpner en ny nettside. Bare det å starte aterm fører til at filmen stopper i rundt 2 sekunder. Glxgears gir meg ca 270fps.

 

Jeg har prøvd diverse versjoner av nvidia-driveren, men får stort sett det samme resultatet. Kortet er det iallefall ikke noe i veien med (kjørt windows 2-3 ganger, alt flyter finfint). Er det noe hemmelige triks for å øke ytelsen noe? Moduler som jeg bør laste, evt. ikke laste?

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har spurt før, men prøver meg en gang til:

 

WLAN-kort til bærbar pc, dvs. innstikkskort. Som funker "ut av boksen" på Linux. Noen som har et tips, og ønsker å dele det?

 

Fant denne siden via linuxguiden.no:

http://users.linpro.no/janl/hardware/wifi.html

 

Er intel-kort stort sett gode? Alle intel-kort? Overnevnte side nevnte at komplett selger centrino pcmcia-kort, men komplett var nede når jeg skulle sjekke...

Lenke til kommentar
Hei, vet noen om et brenne program til linux som kan brenne *.bin og *.cue bildefiler ?

7287455[/snapback]

k3b kan vel brenne cue/bin-sett.

7287686[/snapback]

Prøvde å brenne en med k3b og den ble ødelagt, brukte bin filen. Er det .cue filen som skal brennes? Atså merkes som den filen du skal bruke.

Lenke til kommentar
Hei, vet noen om et brenne program til linux som kan brenne *.bin og *.cue bildefiler ?

7287455[/snapback]

k3b kan vel brenne cue/bin-sett.

7287686[/snapback]

Prøvde å brenne en med k3b og den ble ødelagt, brukte bin filen. Er det .cue filen som skal brennes? Atså merkes som den filen du skal bruke.

7287869[/snapback]

Ja, du bruker .cue filen når du skal brenne cue/bin-sett. .cue filen finner automatisk .bin-filen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan bruke mencoder til å konverte avi-filer slik at de passer på min Creative Zen V+?

 

Bruker gnomad2 for å laste over filer, men vet ikke hvordan man konverterer til formatet til spilleren

 

Spilleren bruker avi-filer med MJPEG-komprimering (?) og har omtrent 15fps, og størrelsen er omtrent 300x400.

 

Har blitt tvunget til å låne en PC med Windows på for å få dette til med Creatives egne programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...