frostbitten Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Da vet jeg ikke. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har ikke fått sett vgnett på ubuntu jeg heller. Rekner med det finner ei innstilling for at mplayer skal ta over istedet for totem? hvor? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Noen kan anbefale meg en rask pdf-leser? Har testa ut acroreader men den er treig som bare det. Kjører xubuntu for første gang her. 7210956[/snapback] evince er jo en kjapp pdf-leser, og integrert i gnome. Ellers har man alltids gode gamle xpdf 7211066[/snapback] evince takler ikke latex-pdf'ene mine og en haug med andre pdf'er. Acroread ftw (og den er da virkelig ikke så treig på Linux?!?) Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Bruker selv epdfview, kjapp PDF-leser, krever bare GTK og Poppler. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei. Jeg har dette kortet i min nye linux box med Ubuntu Edgy. I Network Settings får jeg opp to trådløse tilkoblinger. En som heter wlan0 og en som heter wmaster0. Jeg har aktivert begge to. Men når jeg prøver å åpne en side i firefox får jeg vite at firefox ikke finner siden. Når jeg prøver å pinge routeren min får jeg: "Destination Host Unreachable". Hva er feilen og hva skal jeg gjøre for å få opp internett? Jeg kommer helt fint på internett på kabel, og det trådløse kortet virker i windows med 80% dekning. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 /me har det kortet, og jeg får opp ra0. rart.. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nok en gang har jeg problemer. Denne gangen er problemstillingen slik: Det funker fint å spille av lydfiler i xmms, men ikke i noen som helst videoavspiller, og det er ingen lyd på videofiler, når jeg spiller de av. Lyden virker altså, men ikke i noen videoavspillere virker det som. Noen som har noen idéer om dette? Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nok en gang har jeg problemer. Denne gangen er problemstillingen slik:Det funker fint å spille av lydfiler i xmms, men ikke i noen som helst videoavspiller, og det er ingen lyd på videofiler, når jeg spiller de av. Lyden virker altså, men ikke i noen videoavspillere virker det som. Noen som har noen idéer om dette? 7223532[/snapback] Kva filtyper er det snakk om? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Prøver hovedsaklig å spille av videofiler av typen .AVI i VLC. Lyden sluttet plutselig å fungere ved avspilling av videofiler. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Sjekket at VLC bruker ALSA? Gå til settings - preferences og sjekk at den står på ALSA. Merk at du må huke på for "advanced options" nede til høyre. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Takk, takk. Det gjorde susen. Merkelig hvordan den kan ha justert seg selv. Har ikke surret med instillinger i VLC den siste uken. Men det ordent seg da i alle fall. Var inne og styret i alsamixer for noen timer siden. Så det kan ha vært årsaken. Endret 5. november 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Den står vel på "system default" eller noe som default. Jeg har etterhvert funnet ut at det er best å eksplisitt fortelle hvert enkelt program at den skal bruke ALSA, etterhvert. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det stemmer. Den stod på "system default". Takk for godt råd, forresten. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Noen som gidder å se på denne? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=658826 Er på jakt etter et godt PCMCIA-wlan-kort, og kansje også en blåtann usbdingsboms... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 diskusjon.no cracket? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657533 Hmm, lurer på om de klarte å laste ned hele brukerdatabasen... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 diskusjon.no cracket? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657533 Hmm, lurer på om de klarte å laste ned hele brukerdatabasen... 7228735[/snapback] Var da en stund siden, og nei, med brukerbasens størrelse er det rimelig usannsynlig. Dog, å skifte passord kan da ikke skade? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Bruker selv epdfview, kjapp PDF-leser, krever bare GTK og Poppler. 7214224[/snapback] ghostview er heller ikke ille... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 noen som har vært borti denna før? er ikke alltid den laster inn css heller fordi css fila blir uleselig. I emacs kommer det lignende, bare med firkanter.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Dere har sikkert sett denne før, men du verden som jeg har lyst på en slik en: Neo1973 Nesten 100% åpen kildekode, kjører 2.6.18-kernelen. Takler GTK+ 2.x! Litt mer info: The first "pilot run" of 500 Neo1973s (FIC-GTA001s) will arrive in mid-December. The device will reach general availability in January, and sell direct from FIC for $350. Moss-Pultz adds, "One goal is give back to people creating this revolution. If you're going to hack on it, I'll give you a discount -- or something cool." Om jeg enkelt kan skrive GTK+-applikasjoner i C og slenge opp på mobilen, er jeg allerede solgt. Endret 8. november 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå