Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

[offtopic]

Dette er forøvrig grunnen til at jeg ikke liker FF legg inn epiphany og du får en (enkel) nettleser som integrerer mye bedre med gnome, så slipper du å styre med ørten tilleggspakker.[/offtopic]

7192690[/snapback]

Joda, Epiphany er vel browseren for de som synes at Gnome-integrering er den viktigste egenskapen til en browser. Ikke søren om jeg surfer nettet uten mouse gestures eller uten å få tabs til å oppføre seg mer som jeg vil. Ikke det at jeg har noe imot hverken epihpany eller brukerne, men jeg har mine tvil om at den dekker alles behov.

7193187[/snapback]

Package: epiphany-extensions

Priority: optional

Section: gnome

Installed-Size: 1996

Maintainer: Jordi Mallach <[email protected]>

Architecture: i386

Version: 2.14.1.1-1

Depends: libc6 (>= 2.3.6-6), libgcc1 (>= 1:4.1.0), libnspr4-0d, libosp5 (>= 1.5.2-1), libpcre3 (>= 4.5), libxul0d, epiphany-browser (>= 2.14.0), sgml-data, w3c-dtd-xhtml, python-gtk2, python-gnome2

Suggests: epiphany-extension-gwget

Filename: pool/main/e/epiphany-extensions/epiphany-extensions_2.14.1.1-1_i386.deb

Size: 536412

MD5sum: e9913356105a8fe0e515e679dc14b812

SHA1: 76633c6526b68d82c10923a2d3a72a5011572aed

SHA256: 49040229934c62b6305f4b1aea024bbfe6f11fffe12406c79b89293011fa69a8

Description: Extensions for Epiphany web browser

Adds extra features to GNOME's Epiphany web browser, including action,

adblocking, auto-reload, auto-scroller, console, extensions manager, find,

greasemonkey, javaconsole, mouse gestures, move tabs between windows,

python-console, pushscroller, rss extension, error viewer and validator,

certificate viewer, sidebar, smart bookmarks, page info, CSS Stylesheet,

favicon.ico, tab states and a GNOME Dashboard interface.

Tag: interface::x11, protocol::http, role::content:data, suite::gnome, uitoolkit::gtk, use::browsing, web::browser, works-with::text:html, x11::application

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Slackwarebrukere fra Slacknoob.

Hadde en Slackware 11 med 2.4 kjerne som fungerte fint. Nå har jeg reinstallert, og valgte da 2.6.17.13 kjerne. Den finner ikke nettverkskort, lydkort. Fant dette i et review av ver. 11 på the WeeklyRant.com:

 

"One thing that seemed odd to me was that despite the fact that I selected the huge26.s kernel to be installed as the default kernel, the 2.6 modules package was not installed along side it. Not too big of a deal, just annoying that I had to go back and install it by hand. Without the modules package installed, devices like my network card, that needs a module to be loaded to initialize the network interface (a driver if you will), would not work out of the box."

 

Må installere diverse fra "Extra". Finner extramappen på DVD'n. Her ligger kernelmodules, kernelheaders, og programmer. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal installere det og hvor?

Lenke til kommentar

Når jeg som root skriver: installpkg <filnavn>.tgz får jeg alltid : Cannot install<filnavn>.tgz:package does not end in.tgz

 

Beklager at jeg ikke kan klippe og lime, men flyr mellom to maskiner!

 

"Rene" KDE programmer som k3b og KTorrent som ligger i extra, lar seg installere med Kpackage.

Endret av Tinker
Lenke til kommentar
Når jeg som root skriver: installpkg <filnavn>.tgz får jeg alltid : Cannot install<filnavn>.tgz:package does not end in.tgz

 

Beklager at jeg ikke kan klippe og lime, men flyr mellom to maskiner!

 

"Rene" KDE programmer som k3b og KTorrent som ligger i extra, lar seg installere med Kpackage.

7201421[/snapback]

 

tar -xvzf <filnavn>.tgz

cd mappesomblelaget

./configure; make; make install

 

er vel sånn ca standard på mesteparten av programma, men det ligger som regel en INSTALL eller README fil i mappen der det står exact for det programmet :)

Lenke til kommentar
Når jeg som root skriver: installpkg <filnavn>.tgz får jeg alltid : Cannot install<filnavn>.tgz:package does not end in.tgz

Den feilmeldingen får du når du prøver å installere noe som ikke er en Slackwarepakke.

 

"Rene" KDE programmer som k3b og KTorrent som ligger i extra, lar seg installere med Kpackage.

Alle Slackwarepakker kan installeres gjennom Kpackage.

 

tar -xvzf <filnavn>.tgz

cd mappesomblelaget

./configure; make; make install

 

er vel sånn ca standard på mesteparten av programma, men det ligger som regel en INSTALL eller README fil i mappen der det står exact for det programmet :)

7202736[/snapback]

Nå spurte han hvordan man installerer pakker, ikke kildekode. Make install er også tabu, checkinstall skal brukes når man installerer fra kildekode.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...