Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her snakker dere med en som trenger teskjeforklaring altså..

 

EDIT: Google er min venn.. fiksa det i /etc/group

 

Takk allikevel!

 

 

Men, hvordan avslutter jeg et program som kjører på en annen bruker? Har prøvd med pkill, men det ser ikke ut til å fungere.

 

EDIT2:

grr, jeg vil ha FreeNX til å virke på min bruker "larsi"

 

NXPROXY - Version 1.5.0

Copyright (C) 2001, 2005 NoMachine.
See http://www.nomachine.com/ for more information.

Info: Proxy running in client mode with pid '2840'.
Info: Synchronizing local and remote caches.
Info: Handshaking with remote proxy completed.
Info: Not using NX delta compression.
Info: Using lan link parameters 16384/8/0/0.
Info: Using pack method '16m-jpeg-9' with session 'unix-gnome'.
Info: Not using ZLIB stream compression.
Info: Not using remote ZLIB stream compression.
Info: Not using persistent cache.
Info: Starting X protocol compression.
Info: Established X server connection.
Info: Using shared memory support in X server.
Info: End of session requested by remote proxy.
Info: Shutting down the link and exiting.

 

Hva er feil nå da?

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

Det der er bare valg av hva slags språk på websider du foretrekker. Mener at å vite at du bruker Ubuntu. Hvis du bruker Ubuntu-versjon av Firefox, søk etter "firefox norwegian" (name and description) i synaptic. I Dapper heter den: mozilla-firefox-locale-nb-no. Hvis du har Firefox fra mozilla.org, tror jeg nesten du må laste ned på nytt.

Lenke til kommentar
Edit->preferences->advanced->general og under launguages->choose så har jeg norsk på. Restarta å ingenting skjer.

7192588[/snapback]

 

Les beskrivelsen for valgene der, da. Den endrer ikke språk på menyer eller stavekontroll, den endrer bare språk på sider med innhold på flere språk. Det er attpåtil svært få sider som har tospråklige sider, så om du skal endre språk på Firefox må du gjøre det andre veier.

 

Er det ordlistespråk du vil endre, finnes det norske ordlister hos update.mozilla.org. :)

 

 

Bah, litt for sein...

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Det er hvilke språk du ønsker å se sider på, hvis de tilbyes på flere språk. Hvis du installerer norsk språkpakke til firefox og logger inn med norsk valg for GUI (i gdm) skal det gå.

 

[offtopic]

Dette er forøvrig grunnen til at jeg ikke liker FF legg inn epiphany og du får en (enkel) nettleser som integrerer mye bedre med gnome, så slipper du å styre med ørten tilleggspakker.[/offtopic]

Endret av LessThanJake
Lenke til kommentar
[offtopic]

Dette er forøvrig grunnen til at jeg ikke liker FF legg inn epiphany og du får en (enkel) nettleser som integrerer mye bedre med gnome, så slipper du å styre med ørten tilleggspakker.[/offtopic]

7192690[/snapback]

Joda, Epiphany er vel browseren for de som synes at Gnome-integrering er den viktigste egenskapen til en browser. Ikke søren om jeg surfer nettet uten mouse gestures eller uten å få tabs til å oppføre seg mer som jeg vil. Ikke det at jeg har noe imot hverken epihpany eller brukerne, men jeg har mine tvil om at den dekker alles behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...