Jorsalfar Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Noen som kan si meg hvordan jeg for mounten ipoden min i Ubuntu med Podzilla installert på den? Skjønner ikke hvilket device det er jeg må mounte i /dev Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Automountes den ikke? Firewire eller USB? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Ah! Da er Ubuntu 6.10 oppe og går Det har vært ingen problemer med oppgraderingen fra 6.06. Det er nice EDIT: Når man spiller i fullskjerm i Ubuntu hvordan "legger" man ned spillet? Endret 29. oktober 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
quakie Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Jeg har også tenkt til å oppgradere fra Ubuntu 6.06 til 6.10, hvordan er det dere gjorde det(Judofyr f.eks)? Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Rediger /etc/apt/sources.list og bytt dapper til edgy. Ta deretter en "sudo apt-get dist-upgrade". Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 ikke glem en apt-get update Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Man trenger bare å gjøre dette for å oppgradere: gksudo "update-manager -c -d" Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvordan rydde opp i pakkelistene (Ubuntu Edgy Eft)? Står Breezy Badger overalt i min fil. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Bytt ut med dette: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...ra_repositories Lenke til kommentar
dabear Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Man trenger bare å gjøre dette for å oppgradere:gksudo "update-manager -c -d" 7181803[/snapback] av erfaring: oppgradering tar fra to timer og opp, mens en ny installasjon tar rundt 30 minutt med live-cden. om /home ligger på egen partisjon, vil jeg sterkt anbefale å laste ned edgy versjonen av livecden og reinstallere. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hvordan rydde opp i pakkelistene (Ubuntu Edgy Eft)? Står Breezy Badger overalt i min fil. 7181814[/snapback] Er det noen som kan gi link til source.list slik den er ved en fersk Edgy-installasjon, eller vise hvordan man resetter? Tror det vil være best å resette Endret 30. oktober 2006 av -XaHc- Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic lager fine source.list for deg. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic lager fine source.list for deg. 7182829[/snapback] Er foreløpig ikke for Edgy Eft Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Siden VIA-skjermkortet mitt ikke fungerer med via-driveren som følger med Xorg har jeg sett på OpenChrome. Binær-pakken for Dapper fungerte ypperlig, men de har enda ikke laget en pakke for Edgy, som jeg nå sitter på. Prøvde derfor å gjøre dette med SVN, men får problemer under autoconf; Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor autoreconf2.50: Entering directory `.'autoreconf2.50: configure.ac: not using Gettext autoreconf2.50: running: aclocal --output=aclocal.m4t autoreconf2.50: `aclocal.m4' is updated autoreconf2.50: configure.ac: tracing autoreconf2.50: running: libtoolize --copy autoreconf2.50: `aclocal.m4' is unchanged autoreconf2.50: running: /usr/bin/autoconf autoreconf2.50: running: /usr/bin/autoheader autoreconf2.50: running: automake --add-missing --copy automake: configure.ac: installing `./install-sh' automake: configure.ac: installing `./mkinstalldirs' automake: configure.ac: installing `./missing' configure.ac: 30: required file `./[config.h].in' not found unichrome/Makefile.am:33: via_drv_la_SOURCES defined both conditionally and unconditionally unichrome/Makefile.am:26: EXTRA_DIST defined both conditionally and unconditionally automake: unichrome/Makefile.am: warning: automake does not support EXTRA_DIST being defined conditionally automake: libxvmc/Makefile.am: warning: automake does not support libviaXvMC_la_LDFLAGS being defined conditionally automake: libxvmc/Makefile.am: warning: automake does not support libviaXvMCPro_la_LDFLAGS being defined conditionally automake: libxvmc/Makefile.am: warning: automake does not support EXTRA_DIST being defined conditionally man/Makefile.am:30: invalid unused variable name: `driverman_SOURCES' autoreconf2.50: automake failed with exit status: 1 Er dette noe bugs i selve kildekoden, eller mangler jeg noen pakker? Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 The Linux Links Tech Show har et 90 minutter langt intervju med Patrick Volkerding. Intervjuet tar for seg myter, fakta og framtiden til Slackware. Anbefales på det sterkeste. OGG og MP3 tilgjengelig for nedlastning (dessverre ikke så bra kvalitet). Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Automountes den ikke? Firewire eller USB? 7178595[/snapback] Nei det gjør den ikke. Er USB. Mener at den mountet automatisk før når jeg hadde standard OSet på den, men det gjør den ikke med Podzilla. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Man trenger bare å gjøre dette for å oppgradere:gksudo "update-manager -c -d" 7181803[/snapback] av erfaring: oppgradering tar fra to timer og opp, mens en ny installasjon tar rundt 30 minutt med live-cden. om /home ligger på egen partisjon, vil jeg sterkt anbefale å laste ned edgy versjonen av livecden og reinstallere. 7182493[/snapback] Enig med deg på det der, i tillegg så hender det at oppgraderingen ryker, og man må laste ned livecden uansett... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg hadde ikke mye på home så jeg kunne lett flytte fram og til bake på ekstradisken min sånn at jeg kunne reinstallere ubuntu. Fungerte veldig greit syns jeg. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Bare glem det. Ordnet seg etter tre restarter. Endret 30. oktober 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hvordan gir jeg en bruker rettigheter til å bruke sudo, og få tilgang til alle innstillinger under "system --> administrasjon" ? I ubuntu. Endret 30. oktober 2006 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå