Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 seff går jo det ann..men jeg vil rydde opp i mye av pakkene..så mange pakker jeg ikke trenger som jeg bare har testa som ligger der og tar plass..har ikke helt oversikt når jeg prøver nye ting og programmer. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) ok..jeg sitter med en oppgave som skal inn i morra. er ikke helt ferdig men skulle prøve å sette inn sidetall i oppgaven. men når jeg kjører sett inn->felter->sidetall kommer det bare sidetall på den siden jeg sitter å skriver på og der på siden jeg skriver. jeg kunne tenke meg å få sidetall ganske automatisk helt nederst på siden til høyre. Noen ooo eksperter inne i kveld? Endret 25. oktober 2006 av Marsan Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Sett det inn i en bunntekst først: sett inn - bunntekst. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Sweeet. Kommer til å elske å laste ned nye ubuntuversonen på denne smale linja å ta backup av alle greiene jeg har inne her og innstallere skiten igjenn 7151173[/snapback] Hvorfor laste ned? Er det ikke bare og oppgradere da? Var det jeg gjorde da jeg oppgraderte noen av betaene til edgy (før jeg fikk ny pc) 7151336[/snapback] Nå har det seg slik at ei oppgradering tar lengre tid enn en reinstall - i de fleste tilfeller. Dette er iallefall mi oppfatning. Om du har /home på egen partisjon, tar det desto mindre tid å customize, bare installere de programma som du trenger, og som ikke følger med default install. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Sett det inn i en bunntekst først: sett inn - bunntekst. 7151520[/snapback] Men da går jo deler av siden bort til bunntekst der jeg ikke får brukt denne plassen til vanlig tekst. Må kanskje krype til korset å sette inn sidetall i min samboers window$ office Btw hvordan fjerner jeg bunntekst når jeg først har laget den? Edit: bunntekstproblemet løst. Endret 25. oktober 2006 av Marsan Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er akkurat det samme i MS Office, så vidt jeg vet. Hva mener du at den tar plass fra tekst du har skrevet? Den bruker bunnmargen til bunntekst. Hvis den tar plass fra den andre du skriver, har du ikke bunnmarg. Det kan umulig se smart ut, i så fall. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er akkurat det samme i MS Office, så vidt jeg vet. Hva mener du at den tar plass fra tekst du har skrevet? Den bruker bunnmargen til bunntekst. Hvis den tar plass fra den andre du skriver, har du ikke bunnmarg. Det kan umulig se smart ut, i så fall. 7151728[/snapback] Må vel opp med et skjermskudd..jeg vil at når jeg setter inn sidetall så kommer alle sidetallene til alle sidene nederst til høyre som er standard i M$ office. Virker ikke som det er mulig. Skjermskudd: Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du har rett, den bruker faktisk plass av selve dokumentet som bunntekst. Svake greier. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 mhm..man må altså ha M$ office for å gjøre en oppgave på NTNU i formell standard på en kjapp å ryddig måte..jeg er på en måte skuffet men vil selfølgelig aldri gå tilbake til windows bare på grunn av dette Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du kan jo gjøre som meg, og kjøre ms office gjennom crossover office. Funker muligens i wine òg.. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du har rett, den bruker faktisk plass av selve dokumentet som bunntekst. Svake greier. 7151990[/snapback] Jeg brukte samboers M$ office å la tilbake i OOo..virker som om m$ office gjør det samme som OOo å legger en bunntekst helt nederst. Bare for å opplyse da Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 /me meiner Marsan burde enten lære seg LaTeX, eller bruke Lyx, for da slipper han å tenke på formatering, og kan konsentrere seg om innhalded istadenfor. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 LaTeX +1 ...... Lenke til kommentar
bluet Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Geniale LyX setter automatisk inn sidetall. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Noen som kan anbefale et brenneprogramm? Jeg skal brenne den nye ubuntu versonen fra .iso fil til vanlig CD. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 k3b er vel noe av det beste du kan få. Evt kan nok gnomebaker funke, dersom du skal ha det i gtk Lenke til kommentar
hulahulag Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Noen som kan anbefale et brenneprogramm? Jeg skal brenne den nye ubuntu versonen fra .iso fil til vanlig CD. 7155564[/snapback] gnomebaker Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvordan i alle dager kjører jeg et program som root? Prøvde sudo gprofrtpd Men nei da... Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Noen som kan anbefale et brenneprogramm? Jeg skal brenne den nye ubuntu versonen fra .iso fil til vanlig CD. 7155564[/snapback] Høyreklikke og velge brenn på plate. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Hvilken distribusjon kjører du? I Ubuntu burde det være nok å kjøre: sudo program Funker ikke det, kan du prøve su. Endret 26. oktober 2006 av Kadmium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå